از چالش دولت احمدی‌نژاد، تا حجاب، ماهواره

۶۰ اظهارنظر و دستور مهم احمدی مقدم طی ۱۰سال فرماندهی ناجا+جدول

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار احمدی مقدم، درحالی جایش را به سردار اشتری می دهد که در مدت ۱۰ سال فرماندهی، اظهارنظرهای مهمی درباره موضوعات مختلف داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار احمدی مقدم، درحالی جایش را به سردار اشتری می دهد که در مدت ۱۰ سال فرماندهی، اظهارنظرهای مهمی درباره موضوعات مختلف داشته است.

 ahmadi-25-1510105 خبرآنلاین نوشت:سردار اسماعیل احمدی مقدم از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، خداحافظی کرد. پایان ماموریت ۱۰ ساله احمدی مقدم در ناجا را می توان یکی از مهم ترین اتفاقات در سال ۱۳۹۳ دانست. چراکه حضور او در ناجا همزمان با فراز و فرود های بسیاری در نیروی انتظامی ایران بود و دوران فرماندهی اورا می توان به یکی از پرچالش ترین مقاطع فرماندهی ناجا تعبیر کرد.

مسئله ای که چند روز پیش به تایید خودش هم رسید و او اعلام کرد: «از مقام معظم رهبری درخواست فرجه‌ای به منظور مستندسازی حوادث مهم ۱۰ سال خدمت خود در نیروی انتظامی را داشته‌ام تا حوادثی همچون کشتار گروهک ریگی در تاسوکی و فتنه ۸۸ و همچنین فراز و فرودهای بسیاری که در طول این یک دهه رخ داد را ثبت کنم.»

براین اساس، می توان، مساله دولت احمدی نژاد، مساله حجاب، مساله ماهواره و شبکه های اجتماعی و مساله انتخابات ۸۸ را مهم ترین مسایل احمدی مقدم در دوران فرماندهی اش دانست. اتفاقاتی که هرکدام از آنان موافقان و منتقدانی داشت و حتی در برخی از موارد پای رئیس دولت به جمع منتقدان باز می شد.

آنچه در ادامه می خوانید دو چالش مهم احمدی مقدم در دوران فرماندهی اش بود و در جدول نیز ۶۰ اظهارنظر مهم احمدی مقدم طی ۱۰ سال فرماندهی ناجا شرح داده شده است.

با احمدی نژاد هیچ نسبتی ندارم

سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم (متولد ۱۳۴۰، تهران)، ششمین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بود. مقام معظم رهبری ابتدا در سال ۸۴ وی را به مدت ۵ سال در این سمت منصوب و سپس در سالهای ۸۹ و ۹۱ با دو حکم دو ساله و سال ۹۳ با یک حکم یک ساله ماموریت او را تمدید کردند.

احمدی مقدم در تمامی سالهای ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، رئیس ناجا بود و از همان ابتدا، شایعه نسبتش با رئیس جمهور مطرح بود. هرچند که بارها آن را تکذیب کرد: «هیچ نسبت سببی و نسبی با رئیس جمهور ندارم و این موضوع تنها از سوی یک ضد انقلاب مطرح شد و هر چه جواب می دهم افاقه نمی کند.»

احمدی مقدم در ابتدای ورود اش به نیروی انتظامی صراحتا تاکید کرد که به هیچ گروه سیاسی ای وابستگی ندارد. او در ابتدای فعالیت اش در نیروی انتظامی چالشی با دولت احمدی نژاد نداشت. اما دستور غیر منتظره محمود احمدی نژاد در رابطه با توقف فعالیت گشت های ارشاد، باعث تعجب فرماندهان این نهاد اجرایی شد و کم کم چالش احمدی مقدم با دولت های محمود احمدی نژاد آغاز شد.

او حتی در دیدار با حسن روحانی گلایه ای از محمود احمدی نژاد کرد و گفت: «به آقای روحانی گفتم احمدی نژاد در حوزه ماهواره و پوشش چالش داشت اما پلیس به دنبال چالش نیست. ما سیاست گذار نیستیم اما خوب نیست چند حرف مختلف از دل نظام بیرون آید، چرا که این باعث می شود مجرمان متجری شوند.»

پس از آن همزمان با اضافه شدن «جریان انحرافی» به ادبیات سیاسی کشور، احمدی مقدم نیز لب به انتقاد گشود و اعلام کرد: «اعضای فرقه انحرافی جدید مدعی هستند که حکمشان را از امام زمان می گیرند . آنها ۸ سال در کشور حرف زدند اما معلوم نیست ولی آنها چه کسی است.»

او در آخرین چالش اش با دولت احمدی نژاد با برگزاری میتینگ انتخاباتی هواداران اسفندیار رحیم مشایی در ورزشگاه آزادی مخالفت کرد و اعلام کرد: «پلیس مخالف برگزاری جشن ۱۰۰هزار نفری تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی است، زیرا برگزاری مراسم بهانه به دست گروه های رقیب می دهد که انتخابات ناسالم برگزار می شود.»

اگر طرح عفاف و حجاب اجرا نمی شد، امروز با بد‌حجابی مطلق مواجه بودیم

یکی دیگر از مهم ترین اتفاقات در دوره فرماندهی اسماعیل احمدی مقدم را می توان نحوه مواجه نیروی انتظامی با حجاب دانست. اولین مواجه جدی ناجا با چالش برخورد با بدحجابی پس از آغاز به کار گشت های ارشاد، به سال ۱۳۸۷ و پس از دستور محمود احمدی نژاد برای توقف فعالیت گشت های ارشاد بر می گردد. جایی که رئیس دولت در قامت مخالف طرح امنیت اخلاقی در صدا و سیما اظهار نظر کرد اما این دستور او نیز کان لم یکن تلقی شد و ناجا انجام طرح امنیت اخلاقی و گشت های ارشاد را همچنان ادامه داد. البته احمدی نژاد در رقابت های انتخاباتی سال ۸۴ جمله معروفی داشت: «مساله ما، موی دختران ماست؟!»

پس از آن دولت روحانی نیز در قامت یکی منتقدان طرح امنیت اخلاقی ظاهر شد. حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب هر چند در جلسات و سخنرانی‌های انتخاباتی خود کمتر اشاره مستقیمی به گشت‌ ارشاد یا همان طرح امنیت اخلاقی داشت، اما در مناظره دوم تلویزیونی گفت: «مسائل فرهنگی باید از طریق فرهنگ حل و فصل شود و پلیس آخرین مرحله‌ایست که در مسائل فرهنگی باید وارد عمل شود.»

در واقع مساله حجاب در دوران فرماندهی احمدی مقدم چالش بزرگی میان او و دولت ها و جامعه بود. اما احمدی مقدم تا پایان دوران مسئولیت اش زیر بار تعطیلی گشت های ارشاد نرفت و در اظهار نظری اعلام کرد: «اگر این طرح اجرا نمی‌شد، امروز با بد‌حجابی مطلق در کشور مواجه بودیم.»

 

در جدول زیر ۵۰ اظهار نظر مهم احمدی مقدم از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ را بخوانید

عنوان

تاریخ 

جزئیات  

۱

۱۸ مرداد ۱۳۸۶ 

احمدی مقدم در واکنش به شائبه سیاسی بودن اعدام برخی اراذل و اوباش: تمامی اراذل‌واوباش اعدام‌شده دارای سابقه قتل، تجاوز به نوامیس مردم بوده اند

۲

۰۴ مرداد ۱۳۸۶

احمدی مقدم در واکنش به حواشی پیش آمده نسبت به حضور سردار رادان در برنامه کوله پشتی به مجری گری فرزاد حسنی: همه برنامه کوله پشتی را دیدیم، هیچ یک از ادعاهای مجری کوله پشتی صحت نداشت.

۳

۱۰ آبان ۱۳۸۶

نیروی مسلح ایران از مقتدرترین ارتش های جهان است

۴

۱۱ دی ۱۳۸۶

احمدی مقدم در واکنش به منتقدان طرح عفاف و حجاب: اگر طرح طرح امنیت اخلاقی اجرا نمی‌شد، امروز با بد‌حجابی مطلق در کشور مواجه بودیم.

۵

۰۸ فروردین ۱۳۸۷ 

طرح ارتقاء امنیت اجتماعی تعطیل شدنی نیست

۶

۲۰ مهر ۱۳۸۷

۷۰ درصد شکایت مردم از رفتار سازمانی نامناسب ناجا است

۷

۲۰ آبان ۱۳۸۷

احمدی مقدم در واکنش به دستور محمود احمدی نژاد نسبت به توقف نصب دوربین در سطح شهر: نصب دوربین نقض آزادی مردم نیست

۸

۳۰ بهمن ۱۳۸۷

احمدی مقدم در واکنش به پیشنهاد انجام کارهای فرهنگی به جای اقدام انتظامی در حوزه عفاف و حجاب: بجای انجام وظیفه می گویند باید کار فرهنگی کرد!

۹

۱۰ تیر ۱۳۸۸ 

بازداشت یک هزار و ۳۲ نفر توسط پلیس در اغتشاشات پس از انتخابات

۱۰

۲۷ آبان ۱۳۸۸

احمدی مقدم در تایید اجرای طرح امنیت اخلاقی: ظاهر نامناسب زنان بستر وقوع جرم است

۱۱

۰۸ آذر ۱۳۸۸ 

قبح ارتباط نامشروع کمتر از ازدواج موقت است

۱۲

۱۹ آذر ۱۳۸۸

ماهیت ضد انقلابی عوامل حوادث پس از انتخابات بـرای ما مشخص شده است و از این پس به شدت با این افراد برخورد می کنیم .

۱۳

۱۰ دی ۱۳۸۸ 

اطلاعیه ناجا درباره فیلم زیرکردن مردم باخودرو: در محدوده میدان ولی عصر (عج) به هیچ وجه بر اثر تصادف، فوتی نداشتیم 

۱۴

۱۰ خرداد ۱۳۸۹

احمدی مقدم در پاسخ به برخی منتقدان طرح امنیت اخلاقی: در خیابان نسبت زن و مرد را نمی پرسیم

۱۵

۰۴ مرداد ۱۳۸۹ 

مسافران بی‌حجاب از مواد مخدر خطرناک ترند

۱۶

۰۹ آبان ۱۳۸۹

جمع‌آوری زنان خیابانی دور باطل است

۱۷

۱۶ فروردین ۱۳۹۰ 

فیس‌بوک و توئیتر ناراضیان را رهبری می‌کند

۱۸

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰

با سگ‌گردانی برخورد می‌‎شود

۱۹

۲۵ تیر ۱۳۹۰ 

روزه خواران دستگیر می‌شوند

۲۰

۱۴ آبان ۱۳۹۰

تبلیغ در شبکه‌های ماهوره‌ای جرم است

۲۱

۲۰ دی ۱۳۹۰ 

گوگل ابزار جاسوسی است

۲۲

۱۹ بهمن ۱۳۹۰

پلیس ایران برترین پلیس منطقه است

۲۳

۰۱ خرداد ۱۳۹۱ 

احمدی مقدم: مخالفت پلیس با راه‌اندازی قهوه‌خانه‌ زنان

۲۴

۲۴ خرداد ۱۳۹۱

مجازات های فعلی دارندگان ماهواره کافی نیست

۲۵

۳۱ خرداد ۱۳۹۱ 

برخی افراد تنها دزدان اموال را متجاوز دانسته و اشاعه دهندگان فحشا را متجاوز نمی دانند.

۲۶

۲۴ تیر ۱۳۹۱

۱۳۰ هزار ایرانی معتاد به الکل هستند

۲۷

۰۹ مهر ۱۳۹۱ 

گشت ارشاد مطلوب ما نیست

۲۸

۲۰ مهر ۱۳۹۱

نیروی انتظامی نه مخالف و نه موافق شبکه های اجتماعی است

۲۹

۲۱ آبان ۱۳۹۱

احمدی مقدم در واکنش به اظهارات محمود احمدی نژاد: شعار نفت بر سر سفره‌ها اتکا به درآمد نفتی را زیاد می‌کند

۳۰

۲۲ آبان ۱۳۹۱

احمدی مقدم همزمان با انتقاد از نحوه پوشش پزشکان و پرستان در بیمارستان ها: تذکر به ۶۰بیمارستان به دلیل بدپوششی پرستاران

۳۱

۲۷ آبان ۱۳۹۱

احمدی مقدم همزمان با اولین ناگفته های خود از حوادث سال ۱۳۸۸: مرتضوی اصرار داشت بازداشتی‌های سال ۸۸ به کهریزک بروند

۳۲

۰۷ آذر ۱۳۹۱

مهمترین سناریوی مرگ ستار بهشتی ممکن است شوک روحی روانی او در زمان نگهداری در زندان اوین باشد.

۳۳

۱۱ آذر ۱۳۹۱

احمدی مقدم در واکنش به استفاده مسئولان دولت یازدهم در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک: مسئولان در استفاده از فیلترشکن ها، از قانون تبعیت کنند

۳۴

۲۲ آذر ۱۳۹۱

احمدی مقدم در واکنش به حضور برخی ماموران چاق در ناجا: ماموران چاق نمی‌توانند تحرک و چالاکی مدنظر ما را فراهم کنند  و ترفیع نمی گیرند

۳۵

۱۲ بهمن ۱۳۹۱ 

انتخابات در یک فضای کاملا امن برگزار خواهد شد و اجازه ناامنی به فتنه‌گران نمی‌دهیم.  

۳۶

۲۶ فروردین ۱۳۹۲

احمدی مقدم در واکنش به برنامه ریزی دولت احمدی نژاد برای برگزاری میتینگ انتخاباتی در ورزشگاه آزادی: مخالفت با برگزاری جشن ۱۰۰هزار نفری دولت در ورزشگاه آزادی

۳۷

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲

کاهش ازدواج، افزایش سن آن و طلاق از پیامدهای زندگی غربی است که موجب زندگی کردن همجنس ها با هم می شود

۳۸

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲

احمدی مقدم در واکنش به انتقاد ها درباره ممنوعیت پخش فوتبال در سینما ها به صورت مختلط: تا گفتیم فقط آقایان بیایند، سینماها خالی شد

۳۹

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲

راهپیمایان سکوت ۲۵ خرداد یک میلیون نفر بودند

۴۰

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲

احمدی مقدم در انتقاد از برخی عناصر فرقه انحرافی: اعضای فرقه انحرافی جدید مدعی هستند که حکمشان را از امام زمان می گیرند

۴۱

۰۳ خرداد ۱۳۹۲ 

فمینیسم در برنامه‌های مذهبی رسانه ملی موج می‌زند

۴۲

۱۱ تیر ۱۳۹۲

احمدی مقدم در واکنش به بحث ها درباره تاثیر تغییر دولت بر تغییرمدیریت احتمالی در ناجا: تصور نمی‌کنم تغییر دولت تاثیر زیادی در ناجا داشته باشد.

۴۳

۰۵ مرداد ۱۳۹۲ 

احمدی مقدم در یک برنامه تلویزیونی: هیچ نسبت سببی و نسبی با رئیس جمهور ندارم

۴۴

۰۵ مرداد ۱۳۹۲

احمدی مقدم همزمان با ارائه ناگفته هایی از اتفاقات سال ۱۳۸۸: پس از ماجرای کهریزک، استعفا دادم

۴۵

۱۲ شهریور ۱۳۹۲ 

احمدی مقدم همزمان با ارائه ناگفته هایی از اتفاقات سال ۱۳۸۸: اگر برخی یقین داشتند در سال ۸۸ اردوکشی خیابانی و آن نحوه اعتراض به نتیجه منجر نمی‌شود شاید رفتار دیگری می‌کردند.

۴۶

۳ خرداد ۱۳۹۳

در خصوص اعدام مه‌آفرید خسروی: قاطعیت در برخورد با مفسدان اقتصادی بازدارنده و پیشگیرانه است، اما مهمتر ساختارهای اقتصادی و اعمال نظارت‌هاست که متاسفانه دستگاه‌های روحیه نظارت‌گریزی دارند.

۴۷

۹ خرداد ۱۳۹۳

سخن رئیس جمهور در مورد اینکه نمی توانیم مردم را به زور اهل یقین کنیم درست است

۴۸

۱ تیر ۱۳۹۳

احمدی مقدم هزمان با مطرح شدن بحث ها درباره ورود زنان به استادیوم های ورزشی: اختلاط زن و مرد در ورزشگاه‌ها مصلحت نیست

۴۹

۱۶ تیر ۱۳۹۳

تورهای گردشگری نباید بستری برای رفتارهای سوء و ارتباطات غیر اخلاقی باشد. اگر مجامع صنفی به وظایف خود عمل کنند نیاز به مداخله پلیس نیست.

۵۰

۲ مرداد ۱۳۹۲

احمدی مقدم همزمان با مطرح شدن بحث ها درباره ورود گشت های حزب الله در کشور: مردم باید فرهنگ امر به معروف را تقویت کنند، اما نباید موجب درگیری شود

۵۱

۳۰ مهر ۱۳۹۳

اگر ایران نبود، تروریست‌ها همه منطقه خاورمیانه را گرفته بودند

۵۲

۶ آبان ۱۳۹۳

اظهارات هسته ای احمدی مقدم: دشمن می گوید فردو را تعطیل کنید یا جایی بسازید که بتوانم آن را بزنم

۵۳

۲۴ آبان ۱۳۹۳

احمدی مقدم درباره جشن افغانها که گفته می‌شد با هدایت عوامل وهابی و تکفیری در ایام عزای حسینی برگزار شده: چنین چیزی صحت ندارد و تعدادی از افغانی‌ها که اغلبشان نیز غیرمجاز بودند یک جشن نامزدی برگزار کرده و به خیال خود گمان می‌کردند که اگر این جشن را دو روز پس از عاشورا و تاسوعا برگزار کنند احترام را نیز رعایت کرده‌اند که ناجا در این خصوص وارد شد و افرادی نیز دستگیر شدند که آنان از کشور طرد می‌شوند.

۵۴

۲۴ آذر ۱۳۹۳

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ادعای روحانی بودن فرد گروگان گیر در استرالیا:‌ به نظر می‌رسد دست‌هایی پشت پرده است و کشورهای غربی قصد دارند تا با مرتبط کردن این موضوع با ایران کم کاری‌های خودشان در مقابله با تروریست را به حاشیه ببرند.

۵۵

۲۴ دی ۱۳۹۳

اسیدپاشی اصفهان فعلا به نتیجه نرسیده است

۵۶

۲۲ دی ۱۳۹۳

ناجا در کنترل شبکه های اجتماعی موبایلی تصمیم گیرنده نیست

۵۷

۲۶ دی ۱۳۹۳

احمدی مقدم با اشاره به حرکت پلیس در حد فاصل رافت و اقتدار:‌ مقام معظم رهبری در دو نوبت درباره این مهم هشدارهایی را به بنده دادند و تاکید داشتند به هیچ وجه پلیس نباید در میان مردم تخریب شود؛ چرا که اگر برداشت مردم از عمل مشروع پلیس به شکلی باشد که آن را اقتدارگرایانه بدانند، تلاش های پلیس بی تاثیر است، از این رو باید پلیس با حساسیت بسیار در میان اقتدار خود و رأفت با مردم گام بردارد.

۵۸

۲ بهمن ۱۳۹۳

مرزهای سیستان و بلوچستان تا پایان سال ۹۴ به وضعیت مطلوب می‌رسد

۵۹

۴ اسفند ۱۳۹۳

بر اساس آمارهای منتشر شده تهران جزو امن‌ترین پایتخت در دنیا است.

۶۰

۱۳ اسفند ۱۳۹۳

احمدی مقدم در اخرین اظهار نظر های خود در پست فرماندهی ناجا: در مقابل حادثه تلخ کهریزک زبانی جز عذرخواهی نداریم.

Share