معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان خبرداد:

کسری ۲۸درصدی پرداخت حقوق کارکنان دولت/تخصیص صددرصدی اعتبارات راه‌آهن گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون امور برنامه‌ریزی گیلان از اختصاص صد درصدی بودجه جاری این استان خبر داد و گفت: ۲۸ درصد در پرداخت حقوق کارکنان کسری داریم و امیدواریم روزهای آینده ابلاغ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون امور برنامه‌ریزی گیلان از اختصاص صد درصدی بودجه جاری این استان خبر داد و گفت: ۲۸ درصد در پرداخت حقوق کارکنان کسری داریم و امیدواریم روزهای آینده ابلاغ شود.
محمدحسین اصغریانasgh_2950 با اشاره به اختصاص صد درصدی اعتبارات استانی در بخش تملک داریی و سرمایه‌ای اظهار کرد: ۷۵ درصد از اعتبارات مربوط به دو درصد نفت و گاز اختصاص داده شده و امیدواریم تا پایان سال به صد درصد برسد.

وی به اعتبارات تبصره ۲۲ اشاره کرد و افزود: اعتبارات مذکور در سه گروه تقسیم شده و اعتبارات دارای ماهیت ملی ۹۰ درصد اختصاص پیدا کرده است.

اصغریان با بیان اینکه ۶۰ درصد از اعتبارات ملی استانی شده تاکنون اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: ۴۵ درصد از اعتبارات استانی اختصاص داده شده و این رقم تا پایان سال افزایش پیدا می‌کند.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان اختصاص اعتبارات به پروژه‌های ملی در استان را متفاوت خواند و بیان کرد: اعتبارات پروژه راه‌آهن گیلان صد درصد اختصاص داده شده است.

وی از اختصاص صد درصدی اعتبارات پروژه آزادراه رشت ـ قزوین خبر داد و گفت: اختصاص اعتبارات پروژه‌های ملی بین ۶۰ تا صد درصد است و به طور میانگین ۸۵ درصد اختصاص پیدا کرده است.

اصغریان با اشاره به اعتبارات جاری گیلان، خاطرنشان کرد: اعتبارات مذکور به صورت صد درصدی پرداخت شده اما دولت ماه آینده باید اعتبارات بیشتری به استان اختصاص دهد زیرا با کسری بودجه مواجه هستیم.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان به کسری ۲۸ درصدی پرداخت حقوق کارکنان دولت در این استان اشاره کرد و افزود: امیدواریم اعتبارات مذکور در روزهای آینده ابلاغ شود.

وی در ادامه به اختصاص ۲۱۲ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تسهیلات مذکور هنوز به صورت صد درصد جذب نشده ضمن اینکه انتظار داشتیم بیش از مبلغ تسهیلات مذکور به استان اختصاص داده شود و این موضوع هشداری به بانک‌های عامل در گیلان است.

اصغریان پرداختی تسهیلات بانک‌های عامل از محل صندوق توسعه ملی به طرح‌های اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری گیلان را بین ۲۸ تا ۱۱۹ درصد عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود پرداختی تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی تا پایان سال به صد درصد برسد.

/فارس

Share