کتاب خاطرات یکی از آزادگان رشت نامزد دریافت جایزه کتاب سال دفاع مقدس شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون فرهنگی هنری حوزه هنری گیلان گفت: کتاب « آقا کلاه آهنیتو به من میدی ؟ » که توسط واحد ادبیات پایداری حوزه هنری گیلان منتشر شده بود، نامزد دریافت جایزه کتاب سال دفاع مقدس ایران شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون فرهنگی هنری حوزه هنری گیلان گفت: کتاب « آقا کلاه آهنیتو به من میدی ؟ » که توسط واحد ادبیات پایداری حوزه هنری گیلان منتشر شده بود، نامزد دریافت جایزه کتاب سال دفاع مقدس ایران شد . ۴۰۶۳۳

محمد پرحلم گفت: کتاب «آقا کلاه آهنیتو به من میدی؟» که توسط واحد ادبیات پایداری حوزه هنری گیلان منتشر شده بود، نامزد دریافت جایزه کتاب سال دفاع مقدس شد.

وی افزود: این کتاب خاطرات شفاهی غلامرضا هدایتی شهیدانی بکی از آزادگان شهرستان رشت است که توسط محمد(امین) علیزاده مصاحبه و تدوین شده است .

وی گفت: «آقا کلاه آهنیتو به من میدی ؟ » روایت بخش هایی از زندگی «غلامرضا هدایتی شهیدانی» است که با تواضع و فروتنی همیشگی اش ما را میهمان دهلیزهای تو در توی زندگی خویش کرد. روستازاده ای که برای ما از کوچ قبیله خود گفت. از کودکی هایی که در ییلاق و قشلاق منطقه سیاهکل دیلمان گذشت، روزهایی از جنگ که با شغل معلمی اش در آمیخته بود.

معاون فرهنگی حوزه هنری اظهار کرد: این کتاب در ۴۳۰ صفحه همراه با عکس و اسناد خاطرات دوران  کودکی تا پایان جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران است.

وی گفت: در دوره گذشته نیز کتاب «یک وجب و چهار انگشت» به نویسندگی محمد پرحلم خاطرات شفاهی آزاده شهرستان  عظیم حقی که از سوی حوزه هنری گیلان منتشر شده است توانست جایزه سوم کتاب سال دفاع مقدس را از آن خود کند./ایسنا

Share