در صورت تامین اعتبار لازم و حمایت مسئولین شهرستان تالش:

کتابخانه عمومی چوبر در سال ۹۴ به بهره برداری می رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امیر محمدپور ترویج فرهنگ مطالعه را نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی دانست و افزود:تالش دارای فرهنگ غنی و تاریخی است و تاکنون در زمینه توسعه کتابخوانی و کتابخانه‌ها نتوانسته‌ایم به آنچه که شایسته مردم تالش است برسیم.

ریشه اصلی ماندگاری انقلاب در گرو ارتباط ریشه‌ای ملت ایران با ارزش‌های معنوی بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امیر محمدپور پیش از ظهر امروز در جلسه ویژه بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی این شهرستان ترویج فرهنگ مطالعه را وظیفه مهم دانست و اظهار کرد: توجه به این امر از همت یک دستگاه خارج است و به توجه تمام مسئولان استان و شهرستان تالش نیاز دارد.

ریشه اصلی ماندگاری انقلاب در گرو ارتباط ریشه‌ای ملت ایران با ارزش‌های معنوی بوده استوی ترویج فرهنگ مطالعه را نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی دانست و افزود:تالش دارای فرهنگ غنی و تاریخی است و تاکنون در زمینه توسعه کتابخوانی و کتابخانه‌ها نتوانسته‌ایم به آنچه که شایسته مردم تالش است برسیم.

این مسئول با اشاره به دستاوردهای کتابخانه عمومی گیلان در زمینه خدمات و ابزارهای نوین ترویج فرهنگ مطالعه، گفت: امروز با بهره‌گیری از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات در حوزه کتابخانه‌ها توانسته‌ایم خدمات نوینی را به مردم فرهنگ‌دوست گیلان ارائه کنیم.

وی با موثر دانستن وضعیت تحریم و شرایط ویژه کشور در کاهش اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌های کتابخانه، تصریح کرد: با وجود این وضعیت بد اقتصادی کشور تمام مسئولان باید دست به دست یکدیگر دهند تا این مشکل برطرف شود.

محمدپور تالش را نیازمند توجه بیشتر مسئولان خواند و با اشاره به حدود ۳۸۰ روستای این شهرستان، خاطرنشان کرد: بنا داریم در مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی در تمام روستاهای تالش که فضای مناسب ساختمانی حدود ۱۵۰ متر مربع داشته باشند نسبت به تجهیز آن کتابخانه‌ها اقدام کنیم.

وی هزینه تجهیز هر کتابخانه را ۷۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: نهاد کتابخانه‌های استان حاضر است این هزینه را تقبل کند و ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاها را یکی از وظایف اصلی خود می‌داند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در روستاهای تالش برای امر ترویج کتابخوانی را موثر دانست و  خواستار توجه ویژه فرماندار و شهرداران این شهرستان در راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار شد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه دغدغه مسئولان تالش است، یادآور شد: اعتقاد داریم وضعیت کتابخانه‌های عمومی و سرانه فضای مطالعه شهرستان تالش به‌زودی بهبود می‌یابد.

محمدپور خطاب به شهرداران شهرستان تالش گفت: پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها یک تکلیف است.

وی خواستار نگاه ویژه نسبت به پرداخت سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها از طرف مسئولان شهرستان شد و اظهار کرد: پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌ها کمک به اعتلای فرهنگ آن منطقه است.

این مسئول از افتتاح کتابخانه شهر چوبر در صورت تخصیص اعتبار لازم در سال ۹۴ خبر داد.

سرپرست شهرداری تالش نیز در نشست مذکور گفت: ترویج فرهنگ مطالعه نیازمند برنامه‌ریزی و اقدام‌های جدی و نوآورانه است.

حسن محمدپور، استمرار در تبلیغات و اطلاع‌رسانی و حمایت از کتابخانه را مهم‌ترین اولویت برای ترویج فرهنگ مطالعه در برنامه‌های کاری خود عنوان کرد و متذکر شد: شهرداری تالش در این راستا کمک می‌کند و انجام آن را بخشی از وظایف اصلی خود می‌داند./فارس

 

Share