مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

چشمه طبیعی دمکش چابکسر ثبت ملی شد/ وجود ۳۳۵ گونه پرنده در پارک ملی بوجاق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه ۴ اثر طبیعی این استان جزء آثار ملی است، گفت: چشمه دمکش چابکسر رودسر اخیراً ثبت ملی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه ۴ اثر طبیعی این استان جزء آثار ملی است، گفت: چشمه دمکش چابکسر رودسر اخیراً ثبت ملی شده است.

چشمه دمکش - چابکسر (۲)محمدرضا برجی در رشت با تاکید بر حفاظت از محیط زیست در آستانه بهار اظهار کرد: گیلان از سه عنصر رایگان آب، هوا و خاک استفاده می‌کند و حفظ محیط زیست به‌ عهده همگان است.

وی با بیان اینکه آنچه در عرصه و پهنه گیلان مشاهده می‌شود شایسته استان نیست، افزود: امسال ۳۰ میلیون نفر مسافر به استان سفر کردند و ریخت و پاش زباله فاجعه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید بر اینکه آنچه در داخل خودرو مصرف می‌شود نباید به خیابان و معابر پرتاب شود، تصریح کرد: مسافران زباله‌های تولیدی داخل خودروی خود را در داخل کیسه زباله بریزند.

وی خاطرنشان کرد: مسافران از ریخت و پاش زباله در خیابان‌ها و معابر شهری و روستایی گیلان خودداری کنند؛ آلوده کردن محیط زیست استان دور از شأنیت اسلامی است.

برجی خواستار پاکسازی معابر و محیط زیست استان در آستانه بهار شد و گفت: همه باید برای پاکسازی گیلان از زباله اقدامی جهادی کنند.

وی گیلان را دارای چهار اثر طبیعی و ثبت ملی دانست و یادآور شد: چهار اثر طبیعی گیلان شامل گل سوسن چلچراغ، سرو هرزویل در منجیل و چشمه دمکش چابکسر بوده که اخیراً ثبت ملی شده و نخستین پارک ملی خشکی‌دریایی بوجاق در بندر کیاشهر است.

این مسئول تنوع پرندگان در پارک ملی بوجاق را بی‌نظیر خواند و اضافه کرد: بوجاق قابلیت‌های بی‌نظیری دارد و اخیراً تیم پرنده‌شناسان خارجی برای تنوع پرنده به ویژه غاز پیشانی سفید به پارک ملی بوجاق آمدند.

وی از وجود ۳۳۵ گونه پرنده در پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر خبر داد./فارس

Share