همزمان با تصویب بودجه شهرداری انزلی در جلسه علنی شورای شهر عنوان شد:

چرا نباید انزلی پارکینگ طبقاتی و کارتینگ داشته باشد؟پول ساخت میدان گمرک چه شد؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بودجه ۴۱ میلیاردی شهرداری انزلی در چهل و سومین نشست شورای اسلامی این شهر با هفت رای موافق و سه رای مخالف برای سال آتی به تصویب رسید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بودجه ۴۱ میلیاردی شهرداری انزلی در چهل و سومین نشست شورای اسلامی این شهر با هفت رای موافق و سه رای مخالف برای سال آتی به تصویب رسید.
IMG_0321به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی ,از مجموع رقم این بودجه، ۲۲ میلیارد و ۱۴۴ میلیون و ۷۸۷ هزار تومان سهم پروژه های عمرانی و ۱۸ میلیارد و ۸۵۵ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان اعتبار به هزینه های جاری اختصاص دارد.
رییس شورای شهر انزلی در ابتدا این جلسه در خصوص بارزترین ویژگی بودجه گفت: در بودجه بندی شهرداری، اولویت با اتمام پروژه های نیمه تمام است.م
محمدرضا بدیعی فر تصریح کرد : این بودجه با رویکرد جدید مبتنی بر بازدیدهای میدانی و جلسات متعدد کمیسیون های تلفیقی با رعایت میزان اعتبار بصورت عادلانه و محله محور تنظیم و تصویب شد.
وی افزود: بودجه بندی نسبت به قبل هدفمندانه تر و کاملا شفاف است و ملاحظات بودجه مبتنی بر درآمدهای پایدار شهری با لحاظ اصول اقتصاد مقاومتی تدوین و تعیین شده است.

IMG_0311
بدیعی فر در خصوص بخشی از جزئیات بودجه مصوب که مورد اختلاف بود، گفت: این مسئله بیشتر به مباحث محدوده بندی فعالیت های عمرانی مربوط می شد که برخی از اعضا معتقد بودند بهتر است در وسعت کمتر اقدام شود.

در ادامه جلسه شهرام نواری عضو شواری شهر بندرانزلی در ابتدا درباره بودجه توضیحاتی ارائه کرد و افزود : پس از ساعتها تحلیل و بررسی کتابچه بودجه سال ۹۴ خدمت اعضای شورای شهر ارائه شده است و بخشی از این بودجه در رابطه با خدمات جاری است و بخش دیگری مربوط به بخش عمرانی است. که بخش خدمات جاری به دو قسمت اداری و شهری تقسیم می شود.
بعد از سحنان شهرام نواری پیرامون بودجه ، بحث و بررسی در رابطه با تصویب آن حدود ۳ ساعت به طول انجامید که در جزییات و ریز اعتبارات تخصیص یافته ، موافقین و مخالفینی داشت که این اختلاف نظرات در پاره ای از مواقع به درگیری های لفظی کوتاهی انجامید.

بیشتر اختلاف نظرها بر سر جزییات و ریز اعتبارات تخصیص یافته بود ،چرا که عده ای از اعضای شورا که مخالف شیوه تخصیص اعتبار بودجه بودند معتقدند که بخشهایی از بودجه به صورت عادلانه تقسیم نگردیده و یا حتی به موارد مهمی همچون پروژه بزرگ پل ولایت ۲ حتی اشاره هم نشده است.

دیگر موافقان بودجه نیز معتقدند که این اعتبارات و چگونگی تخصیص آنها در کمیسیون ها بررسی شده و سازمان بازرسی روی آن اعمال نظر نموده و اگر قرار است که با موضوعی مخالفت شود آن موضوع کلیات بودجه است ،چرا که جزییات در طول سال قابل تغییر است و ما به فراخور زمان و با توجه به شرایط و نیازمندی ها می توانیم جزییات بودجه و تخصیص اعتبارات ریز را تغییر دهیم.

IMG_0317احمدی فرد : چرا برای طرح هایی که به اتمام رسیده باز هم به آن بودجه اختصاص داده شده است ؟
بعد از صحبت موافقان نوبت به مخالفان طرح نیز رسید و امیر احمدی فرد دیگر عضو شورای شهر بندرانزلی در مخالفت با جزییات لایحه پیشنهادی صحبت های خود را اینگونه شروع کرد : برای پیش بینی بودجه میتوان از سه روش استفاده کرد و ما با این روش به بودجه ای به مبلغ ۳۷ میلیارد تومان رسیدیم اما با توجه به توضیحات این بخشنامه که شهردار میتواند با ارائه یک پیوست به بودجه دلایل پیشنهادی خود را ارائه کند ، مبلغ بودجه به ۴۱ میلیارد تومان رسیده که امیدواریم شهردار محترم این پیوست را به همراه خود آورده باشد .
احمدی فرد با بیان اینکه وظایف شورا در سه بخش کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت خلاصه شده گفت : از شهردار محترم تقاضا داریم در خصوص این برنامه ها برای سال جاری حتما توضیحات کاملی ارائه دهند و در خصوص ابهامی که در بودجه ی جشن و پذیرایی شهرداری به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان وجود دارد توضیح دهند که این مبلغ در کجاها هزینه خواهد شد .
این عضو جوان شورای شهر گفت : با توجه به نیروهای بومی تحصیلکرده ای که در شهرداری داریم چرا باید حق الجلسه وکالت که سال گذشته ۱۵۰ میلیون تومان بود امسال به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند ؟
چرا پروژه ی دیوارسازی حاشیه ی شنبه بازار روگا که به اتمام رسیده اما مجددا در بودجه ی عمرانی لحاظ شده است ؟
احمدی فرد با انتقاد شدید از لحاظ نشدن مبلغی در بودجه برای اتمام پروژه پل ولایت ۲ گفت : بی شک پروژه های نیمه تمام باید در الویت باشد و اکنون بزرگترین پروژه ی نیمه تمام ما پل ولایت ۲ است که هیچ اشاره ای در این بودجه به آن نشده است . یعنی این پروژه باید به حال خود رها شود و به دنبال پروژه های جدید باشیم ؟؟؟
وی در ادامه افزود : با توجه به جمعیت انزلی نیازی به احداث ایستگاه جدید آتش نشانی نیست و برای شهری با ۱۱۰ هزار جمعیت سه ایستگاه آتش نشانی کافی به نظر میرسد . یکی دیگر از موارد تکمیل و احداث بازارچه جنب مخابرات غازیان است که با توجه به اینکه مالکیت آنجا با شهرداری نیست حق انجام پروژه را در آن مکان نداریم .
احمدی فرد در خصوص خرید کارخانه آسفالت که از واجبات این شهر است تاکید کرد: پروژه ای که سال گذشته مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان بودجه نیاز داشت ، چگونه در بودجه ی ۹۴ برای آن صد میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است ؟؟؟
وی همچین گفت : چرا این شهر نباید کارتینگ ، باغ پرندگان و قصر بازی ، بازار ماهی ، پارکینگ طبقاتی داشته باشد ؟ چرا هیچ بودجه ای برای اینها در نظر گرفته نشده است ؟ آیا نمیتوان از پل قدیم به عنوان یک مرکز نفریحی بی نظیر استفاده کرد ؟
امیر احمدی فرد به مشکلات میدان مرکزی شهر را بر روی پرده نمایشگر نشان می داد که محمدرضا بدیعی فر ریاست شورای شهر بندرانزلی برای تذکر به وی گفت: آقای احمدی فرد ما بر روی بودجه و چگونگی تخصیص اعتبار بحث می کنیم ،نه بر روی پروژه ها ،شما می دانید که سیمای شهری و زیباسازی مرکز شهر دغدغه همه اعضای شواری شهر است و همه ما پیگیر این موضوع هستیم لطفا بر روی بودجه ها بحث نمایید.
این عضو جوان شورا در پایان گفت : این پروژه ها به این دلیل مطرح شدند که علاوه بر اهمیت آن برای مردم شهر ،در بودجه پیشنهادی اهمیت چندانی به آنها نشده است.

nasiri_0012
نصیری : این بودجه هدفمند بسته شده است ، بعضی ارقام با هم همخوانی ندارد
مه سیما نصیری هم به عنوان مخالف بودجه ی پیشنهادی و بیان اینکه این بودجه هدفمند بسته شده است گفت : الویت باید با طرح های نیمه تمام باشد و ما باید بدانیم برای اتمام این پروژه ها دقیقا به چه مبلغی نیاز داریم .
نصیری با انتقاد از مبلغ پیش بینی شده برای پروژه ی میدان امام افزود : برای اتمام پروژه ی سه میدان مبلغ سیصد میلیون تومان در نظر گرفته شده و برای میدان امام مبلغ صدوپنجاه میلیون تومان ، بنده همین جا اعلام میکنم با این روش هیچ کدام از این طرح ها را نمیتوان به اتمام رساند اما بعضی از اعداد ارقام با هم همخوانی ندارد.
عضو شورای شهر افزود : ما باید بدانیم دیون شهرداری چقدر است و چه میزان بدهی دارد و با توجه به برنامه های اقتصاد مقاومتی پروژه هایی که ضرورتی برای ساخت ندارند را حذف کنیم اما پروژه هایی که برای مردم قابل لمس باشد باید در الویت قرار بگیرد .

jafari-G_0109
جعفری : یک میلیارد پول ساخت میدان گمرک چه شد ؟
شعبان جعفری دیگر عضو شورای اسلامی شهر در صحن انزلی شورا به عنوان مخالف با بودجه گفت : هنوز خیلی از پروژه های سال ۹۳ نیمه کاره باقی مانده است. درصد پیشرفت فیزیکی پروژه ها چقدر بوده است؟ چند درصد از مصوبات سال ۹۳ درخصوص پروژه ها انجام شده است؟ در سال ۹۳ چارت سازمانی شهرداری در اختیار شورا قرار داده نشده ؟ مشخص نیست شهرداری از روی کدام چارت به کارکنان حقوق و مزایا پرداخت می کند؟ تعدادی پرسنل بدون مجوز به صورت قراردادی، روزمزد، خرید خدمت و یا تحت هر عنوانی در شهرداری حضور دارند که متأسفانه نمی دانیم از کدام کانال وارد شده اند؟
وی درخصوص تعریض خیابان تکاوران تصریح کرد : شهردار محترم اعلام بفرمایند تا امروز چقدر هزینه برای تعریض خیابان صورت گرفته است ؟ ظاهراً مقرر گردیده بود مبلغ ۷۶۵ میلیارد ریال از استانداری تأمین گردد. آیا تاکنون این مبلغ در اختیار شهرداری قرار گرفته است؟ چقدر زمان برای تعریض یک خیابان ۶۰۰ متری نیاز است؟ پروژه خیابان تکاوران تا چه زمانی باید به درازا بکشد؟ آیا شهرداری های دیگر نیز به این صورت عمل می کنند؟

این عضو شورای شهر در ادامه بحث دیوارسازی خیابان شیلات را مطرح و تاکید کرد: شهرداری بدون مجوز شورا ، خیابان شیلات را دیوار سازی کرده و هزینه آن ثبت شده است. در صورتی که می توانستیم از فضای شنبه بازار استفاده بهینه ای درخصوص گردشگری و توریسم داشته باشیم که متأسفانه این پروژه به حال خود رها شده است.
وی ادامه داد : بحث جمع آوری شنبه بازار و جمع آوری بلوار مطرح بوده اما تاکنون هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است. متأسفانه در ورودی شهر انزلی از سمت کشتارگاه احشام در سطح خیابان تردد می کنند و فضای سبز را می خورند.
شعبان جعفری به هزینه یک میلیارد تومانی درساخت میدان گمرگ اشاره نموده و گفت : چرا هنوز کسی پاسخگو نیست و سرانجام این پول چه شد ؟

jalalvan_0102
جلاوندی : تنظیم این بودجه دل شیر میخواهد
جلالوندی به عنوان موافق لایحه بودجه با انتقاد از موارد ذکر شده توسط احمدی فرد گفت : این موارد را آقای احمدی فرد در چندین کمیسیون مورد بررسی قرار داده بود و نیازی نبود در صحن علنی و در این جلسه مجددا بیان کند . بنده جا دارد از شهردار محترم تشکر کنم ، واقعا دل شیر میخواهد در این اوضاع اقتصادی بودجه را به ۴۱ میلیارد تومان برساند .
جلالوندی افزود : وقتی انتقاد میکنید لطفا راهکار ارائه نمایید زیرا زبان انتقاد ساده است اما این انتقاد باید سازنده باشد.
این جلسه همچون جلسه سال گذشته با حاشیه هایی همراه بود و بحث هایی بین اعضای شورای شهر به وجود آمد که در پایان ختم به خیر شد.
همچنین یکی از شهروندان اواسط جلسه از جا برخواست و صحبتهایی را مطرح کرد که این موضوع باعث بر هم زدن نظم جلسه شد و یکی دیگر از شهروندان به این اقدام وی اعتراض کرد.
در پایان نیز بودجه ۴۱ میلیارد تومانی شهرداری بندرانزلی با هفت رای موافق و سه رای مخالف برای سال آتی به تصویب رسید.
گفتنی است علی سفید روح یکی از اعضا ، در این جلسه غایب بود.
ujchk77j IMG_0083 IMG_0298

Share