مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

پروژه آزاد راه رشت – قزوین تا ۳ روز آینده به اتمام می‌رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: پروژه آزاد راه رشت – قزوین به طول ۹۰۰ متر در مدت دو تا سه روز آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: پروژه آزاد راه رشت – قزوین به طول ۹۰۰ متر در مدت دو تا سه روز آینده بkhavari_6781ه اتمام می‌رسد.

شعبانعلی خاوری در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های در حال اجرای اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه پروژه پل ماچیان رودسر تاکنون ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: مبلغ عملیات این پروژه ۶۰ میلیارد ریال است و تقاطع رحیم آباد با مبلغ عملیات ۱۰۰ میلیارد ریال از پروژه‌های مهم در دست اجرا امسال است.

وی با اشاره به پروژه منجیل –گیلوا، افزود: شرح عملیات این پروژه بهسازی مسیر به طول هشت کیلومتر و عرض ۱۱ متر بوده که پیشرفت فیزیکی آن ۶۰ درصد و مبلغ عملیات آن ۵۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه راه‌های روستایی گیلان هشت هزار و ۹۰۰ کیلومتر بوده که از میزان چهار هزار کیلومتر آسفالت شده است، گفت: این شاخص حدود ۴۶ درصد بوده و به عبارتی استان از شاخص کشور ۱۰ درصد عقب است.

خاوری خاطرنشان کرد: برای حل چالش آسفالت راه‌های روستایی تفاهمنامه‌ای با بخش خصوصی منعقد شد که قیر را تقریبا رایگان در اختیار آنها قرار دهیم و برای انجام این تفاهمنامه وحدت و همدلی در استان وجود دارد که با عملیاتی شدن حجم زیادی از عقب ماندگی‌های جبران می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های استقبال ار نوروز گفت: استراتژی در سطح وزارتخانه تدوین شد، نقاطی که گره ترافیکی دارند باید در این ایام حل شوند، در گیلان نقاط مختلفی وجود دارد که اصلاح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه عدم کمربندی در تالش گره ترافیکی ایجاد می‌کند و این مسئله هنوز حل نشده است، افزود: برای حل مشکلات گره‌های ترافیکی پروژه‌هایی را هدفگذاری کردیم که برای آنها در ایام نوروز امکان حل وجود دارد.

خاوری با اشاره به آخرین وضعیت پروژه آزاد راه رشت – قزوین، گفت: این پروژه به طول ۹۰۰ متر از ۲۷ مهر آغاز شد و پیمانکار پروژه بومی است و در مدت دو تا سه روز آینده کلا پروژه تمام می‌شود و با انجام آن دیگر ترافیک وارد منجیل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برآورد هزینه آن ۱۸ میلیارد تومان است، افزود: در حد فاصل منجیل و رودبار و چهار خطه کردن آن با هزینه ۲۱ میلیارد تومان گره ترافیک را حل کردیم و در کل در دو پروژه ۳۹ میلیارد تومان هزینه شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان درباره ۱۱ کیلومتر این آزاده، گفت: ۱۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای سه کیلومتر اختصاص یافت که تا پایان سال آینده به پایان می‌رسد و ۷.۵ کیلومتر باقی مانده نیز در سال ۹۴ به مناقصه می‌رود و حداکثر دو سال دیگر به پایان می‌رسد.

خاورری با بیان اینکه در محور انزلی-تالش-رضوانشهر گره ترافیکی وجود داشت که اکنون زیر بار ترافیک رفته است، گفت: در این هفته پروژه رسما افتتاح می‌شود و هزینه آن ۹ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به تقاطع غیر همسطح بازگیا گوراب در ورودی سیاهکل، خاطرنشان کرد: تقاطع غیر همسطح زده شد و زیر بار ترافیک رفته اعتبار این پروژه از منابع ملی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه امسال تعهد روکش راه‌های شریانی ۷۵ کیلومتر بود که ۲۲۳ کیلومتر راه‌های شریانی روکش زده شد، گفت: در استقبال از نوروز، روکش خط کشی گرم با هزینه بالا استفاده و ۳۵۰ کیلومتر خط گرم در محورها زده شد و ۹۰۵ کیلو خط سرد زده و احیا شد./تسنیم

Share