دسته گلی که مسئولان به آب دادند

پدر شهید حسنجانی:بنیاد شهید حقوق و مزایای من را قطع کرد;گفتند پدر شهید نیستی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پدر شهید «محمدعلی حسنجانی» که هویتش به تازگی از روی پلاک شناسایی شده و قرار است در سنگر تششیع و دفن شود ، گفت: دو سال است که بنیاد شهید حقوق و مزایایم را قطع کرده است و من را به عنوان پدر شهید قبول ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پدر شهید «محمدعلی حسنجانی» که هویتش به تازگی از روی پلاک شناسایی شده است‌، گفت: دو سال است که بنیاد شهید حقوق و مزایایم را قطع کرده است و من را به عنوان پدر شهید قبول ندارد.

ایسنا نوشت: غلامحسین حسنجانی درباره قطع شدن حقوق و مزایایش از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان توضیح داد: سال ۱۳۷۶ مرحوم برادرم بر اساس طرح تعویض شناسنامه‌ها به اداره ثبت احوال شهرستان سنگر از توابع استان گیلان رفت و در آنجا به دلیل اشتباهی که مسئول اداره ثبت احوال کرده بود اسم برادرم را «غلامحسین» و اسم من را هم «محمد حسن» در شناسنامه‌هایمان به ثبت رسانده بود. من به دلیل بی‌سواد بودن از این رویداد بی‌اطلاع‌ بودم.ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشور

 وی افزود: پس از فوت برادرم،بنیاد شهید حقوق و مزایای من را قطع کرد. هنگام مراجعه به بنیاد شهید، متوجه شدم که براساس استعلامی که از سوی آنها انجام شده است گمان می‌کنند که من فوت شده‌ام. پس از آگاهی از این موضوع به اداره ثبت احوال مراجعه کردم اما آنها هیچ اقدامی برای تعویض شناسنامه‌ام انجام ندادند من حتی استشهاد محلی نیز ارائه کردم و همه کارت‌های شناسایی‌ام همچون کارت پایان خدمت و شناسنامه دوره شاهنشاهی که با نام «غلامحسین» دارم را به آنها ارائه کردم اما اداره ثبت احوال نپذیرفت و کارکنان این اداره به من گفتند همین اسمی که در این جا به ثبت رسیده است متعلق به شماست. پس از آن حتی از طریق مراجع قانونی همچون دادگاه و سازمان بازرسی کشور نیز برای تعویض شناسنامه‌ام اقدام کردم که کار به جایی نرسید.

 غلامحسین حسنجانی با اشاره به احراز هویت شدن فرزند شهیدش گفت:اکنون که هویت فرزندم از روی پلاک شناسایی مشخص شده است‌،مسئولان بنیاد شهید به منزل ما مراجعه کردند و گفتند:قبول داریم که تو پدر شهید هستی و وعده‌ می‌دهیم که پس از برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر فرزندت، به پرونده‌ات رسیدگی کنیم.

 وی یادآور شد:طی این دو سال که حقوق و مزایای من قطع بود به بیمارستانی رفتم تا عمل جراحی انجام بدهم. در بیمارستان سه روز من را بستری کردند اما از آنجایی که بنیاد شهید حقوق و مزایای من را قطع کرده بود از انجام این عمل سر باز زدند و حتی هزینه آن سه روز بستری را هم از من گرفتند.

شهید «محمد علی حسنجانی» فرزند غلامحسین در سال ۴۴ متولد شد و با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و روز ۲۸ خرداد سال ۱۳۶۶ به شهادت رسید. پیکر این شهید به تازگی همراه هفت شهید گمنام دیگر دوران دفاع مقدس از سوی کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح احراز هویت شده است.
۱۴۲۵۲۹۵۲۲۹۷۷۹_۴ ۱۴۲۵۲۹۵۲۳۱۲۳۰_۵ ۱۴۲۵۲۹۵۲۳۱۴۹۵_۶ ۱۴۲۵۲۹۵۲۳۱۷۴۵_۷

Share