آیت الله رمضانی در یادواره شهدای بندر انزلی:

ولایت مصداق تمام فریضه‌ها است/بسیاری از مردم کشورهای اروپایی بی‌دین هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری نماز، روزه، زکات، حج و ولایت را فریضه الهی برشمرد و افزود: ولایت مصداق و کلید تمام فریضه‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه پنج‌شنبه در یادواره ۴۰۸ شهید انزلی با تاکید بر ترویج فرهنگ شهدا در جامعه اظهار کرد: برگزاری با شکوه یادواره شهدا جای قدردانی دارد.

ramzani1031وی دین را در تمام ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و … عنوان کرد و افزود: دین آمده تا انسان رابطه خود با خداوند را تعریف کند و اگر دین در جامعه تحقق پیدا کند موجب آرامش انسان می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه دین جلوی فحشا و منکر را می‌گیرد و انسان در فضای امن زندگی می‌کند، تصریح کرد: جامعه‌ای آرمانی است که امن باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تحقق امنیت در جامعه را سبب قرار گرفتن انسان در فضای بندگی دانست و بیان کرد: تنها باید خداوند را بندگی کرد و تمام پیامبران برای این امر آمدند.

وی با اشاره به اینکه پیامبران الهی انسان‌ها را به بندگی خداوند دعوت کردند تا طاغوت نباشد، خاطرنشان کرد: پیامبران الهی آمدند قانون خداوند را به مردم یاد دهند.

رمضانی به امانت بزرگ شهدا نزد جامعه اشاره کرد و گفت: امروز بدانیم در فضایی که زندگی می‌کنیم باید حق شهدا به درستی ادا شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر شناخت درست آرمان شهدا، یادآور شد: حقیقت اسلام تسلیم و ایمان آوردن به خداوند است و انسان باید به قوانین الهی ایمان داشته باشد.

وی به اسلام جامع در رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و افزود: اگر اسلام می‌خواهد در غرب معرفی شود باید اسلام جامع باشد.

* پیامبران الهی جزو مقدسات بشری هستند

ramzani_1014رمضانی با بیان اینکه هیچ پیامبری نباید مورد اهانت قرار گیرد، اظهار کرد: پیامبران الهی جزو مقدسات بشری هستند و باید مورد احترام باشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به معرفی واژه‌های مختلف از اسلام توسط رهبران اسلامی اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ با مشکلاتی مواجه شدیم و زمانی اسلام اموی و عباسی را معرفی کردند و اسلامی به جامعه معرفی شد که بدون محتوا بود.

وی با اشاره به اینکه دین در متن و حتی در حاشیه زندگی مردم نبود، بیان کرد: جایی که دین به نفع‌شان نباشد آن را کنار می‌گذارند و ایجاد شبهه کرده و اسلام را وارونه مطرح می‌کنند و این اسلام نمی‌تواند تشنگی دنیای بشریت را سیراب کند.

رمضانی مطرح شدن تمام دین را سبب دگرگونی در جامعه خواند و تصریح کرد: باید فهمی جامع، کامل و دقیق از دین داشته باشیم تا بتواند تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دین را در دنیا از نظر اجتماعی جدا کردند، خاطرنشان کرد: گفتند دین باید از سیاست جدا شود و در قرن ۱۸ و ۱۹ در اروپا دین را در مقابل علم قرار دادند و تلاش بسیاری کردند تا دین از بین برود.

وی خواستار حضور اسلام در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … در جامعه شد و اظهار کرد: اگر قانون خدا درست در جامعه پیاده شود بشر را آرام می‌کند اما اگر قانون بشری پیاده شود تنها انسان را ساکت می‌کند.

رمضانی بر مرور جدی بر احکام اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: نماز، روزه، حج و … از احکام اسلامی است و نماز تاثیر اجتماعی بسیاری دارد و جلوی فحشا و منکر را می‌گیرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری نماز، روزه، زکات، حج و ولایت را فریضه الهی برشمرد و افزود: ولایت مصداق و کلید تمام فریضه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه اگر در کنار نماز غیبت و دروغ باشد معلوم می‌شود از نماز بهره برده نشده است، بیان کرد: نماز باید در جان انسان تاثیر بگذارد.

ramzani_1013رمضانی حج را رسیدن به حقیقت توحید توصیف کرد و گفت: انسان در حج با خداوند ارتباط پیدا می‌کند و این اسلام می‌تواند پاسخگو و تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام افراطی نمی‌تواند تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: اسلام عدالت می‌تواند تاثیرگذار باشد و عدالت بر سه محور عدالت دولت‌ها نسبت به ملت‌ها، عدالت ملت‌ها نسبت به دولت‌ها و عدالت ملت‌ها نسبت به ملت‌ها است.

وی ویژگی دیگر اسلام را معنویت دانست و خاطرنشان کرد: اسلام در جنبه فردی و اجتماعی انسان تاثیر می‌گذارد و فرد محبوب خداوند می‌شود.

رمضانی با اشاره به اینکه خداوند شهدا را دوست دارد، یادآور شد: شهدا خدا را دوست دارند اما آغاز عشق از طرف خداوند است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: مسلمان واقعی در رفتارش باید به گونه‌ای عمل کند تا دیگران به یاد پیامبر (ص) بیفتند.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا نتوانستند به مسائل اجتماعی پاسخ دهند، اظهار کرد: بسیاری از مردم کشورهای اروپایی بی‌دین هستند و جوانان در غرب بی‌هویت شدند.

رمضانی به اقتدار ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: وجود اسلام ناب، حضور مردم در صحنه و رهبری سبب اقتدار نظام اسلامی در جهان شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه به‌دنبال تضعیف جایگاه رهبری در جامعه اسلامی هستند، بیان کرد: به‌دنبال این موضوع هستند که مردم در صحنه حضور نداشته باشند و دیگر اینکه اسلام انحرافی را معرفی کنند.

وی شناخت دشمن در جنگ نرم را سخت دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی به‌راحتی به دست نیامده و خون‌های پاکی پای انقلاب ریخته شده و باید آن را حفظ کنیم.

/فارس

Share