دیارمیرزا گزارش می دهد

وقتی راهروی سینما برای برپایی نمایشگاه کتاب انزلی انتخاب می شود+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درحالیکه شهر انزلی به عنوان با سواد ترین شهر در استان گیلان شناخته میشود اما این شهرستان همانند سایر شهرستان های گیلان از وجود فرهنگ سرایی مناسب بی بهره اند و هیچ مکان مشخصی برای برگزار کنندگان نمایشگاه های مختلف در این شهر وجود ندارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درحالیکه شهر انزلی به عنوان با سواد ترین شهر در استان گیلان شناخته میشود اما این شهرستان همانند سایر شهرستان های گیلان از وجود فرهنگ سرایی مناسب بی بهره است و هیچ مکان مشخصی برای برگزار کنندگان نمایشگاه های مختلف در این شهر وجود ندارد.

بر این اساس سالن انتظار و راهرو سرویس بهداشتی سینما هلال احمر شهرستان انزلی برای برپایی این نمایشگاه با ۳۰۰۰ عنوان جلد کتاب در نظر گرفته شده است .

مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب انزلی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به سوابق فرهنگی خود تصریح کرد : بنده تاکنون در اکثر شهرهای ایران چون مراغه ، بوشهر ، بندرعباس ، همدان ، سمنان ، ایلام ، کرمانشاه, رشت و لنگرود نمایشگاه برگزار کرده ام و اعتقاد بنده با توجه به توریستی بودن شهر انزلی این بود که قطعا استقبال خوبی خواهد شد اما بعد از گذشت حدود یک هفته انتظارتمان برآورده نشد.

ابراهیم باقری با اشاره به همکاری های خوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری بندرانزلی افزود : ارشاد و شهرداری همکاری های بسیار خوبی با بنده داشتند اما اداره آموزش و پرورش شهرستان که متولی فرهنگ بین دانش آموزان و معلمان است حق مطلب را ادا نکرد و تا به امروز فقط یک مدرسه برای بازدید آمده اند و این اداره در خصوص دعوت از مدارس با ما همکاری نکرد .

کمبود جا و نبود حتی میز کافی برای ارائه کتاب های تخصصی و مجموعه های بازی و آموزشی از دیگر نکاتی بود که وی به آن اشاره کرد و در این باره اذعان داشت : در حال حاضر بیش از هشت میز برای محصولات بازی و سرگرمی و ده میز کتاب تخصصی معماری ، طراحی داخلی و … در جعبه ها در حال خاک خوردن است و چون میز کافی موجود نبود از ارائه آن معذور شدیم.

مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب انزلی همچنین به زمان و مکان دقیق این نمایشگاه اشاره و عنوان کرد : این نمایشگاه در سالن انتظار سینما هلال احمر شهرستان بندرانزلی جنب شهرداری از تاریخ ۲۶ بهمن تا ۲۵ اسفند از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب حتی روز های جمعه برقرار خواهد بود و خوش حال خواهیم شد بتوانیم در ارتقا فرهنگ این شهر گامی بردارم .

ابراهیم باقری در پایان تاکید کرد : ما کارمان برگزاری نمایشگاه کتاب است و هر شهری که استقبال بیشتری از آن شود زود تر به آن بر میگردیم . امیدوارم خیلی زود به انزلی بازگردیم .

IMG_0244 IMG_0245 IMG_0252 IMG_0264 IMG_0265 IMG_0268 IMG_0269

Share