به قضاوت‌های بی‌اساس اهمیت نمی‌دهم

وزیر بهداشت: رضایت یک ملت را قربانی رضایت منتقدین نخواهم کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر بهداشت ضمن تاکید بر آنکه رضایت یک ملت را قربانی رضایت منتقدین نخواهد کرد، بر لزوم تجمیع صندوق‌های بیمه‌ای تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دکتر سیدحسن هاشمی در مطلبی با عنوان «رضایت یک ملت را قربانی رضایت منتقدین نخواهم کرد» در وب سایت شخصی خود آورده است:« در سفر به شهر قم، علاوه بر دیدار از مراکز درمانی و شنیدن سخن مردم، نشستی با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی داشتم. بخشی از صحبت‌هایم در آن جمع را این‌جا باز می‌نویسم تا مسیر پیش روی‌مان بهتر مشخص شود؛ ان‌شاءالله.

IMG14500562همه ما خوب می‌دانیم که اجرای هر برنامه ملی، مخالفین و موافقینی دارد. در مورد طرح تحول نظام سلامت، متاسفانه مخالفین، مخالفت خود را با صراحت اعلام نمی‌کنند؛ بلکه در قالب نقد، آن هم از نوع مخرب و غیرمنصفانه سعی دارند اجرای برنامه را از مسیر خود منحرف سازند. به همین دلیل نباید اجازه دهیم حاشیه‌ها ما را از هدف اصلی که خدمت به مردم و کسب رضای خداوند است، دور کند. باید از همه دقایق استفاده کرده، به هم کمک کنیم تا وعده‌هایی که شخص رییس جمهوری درخصوص این حوزه به مردم داده‌اند، محقق شود. من تصور نمی‌کنم تا به حال کسی در چنین جایگاه و مسئولیت اجرایی نسبت به حوزه سلامت تا این حد توجه کرده باشد.

 اینجانب هیچ‌گاه تعصب حرفه‌ای نسبت به شغل پزشکی نداشته‌ام، اما کدام گروه را می‌توانید پیدا کنید که بیشتر از جامعه پزشکی به مردم خدمت کرده باشد. پزشکان و گروه‌های مختلف پزشکی، بدون منت، دانش و سرمایه عمر خویش را در اختیار مردم می‌گذارند.

 نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این که بیمه‌ها می‌توانند خطر مهمی برای طرح تحول محسوب شوند؛ به این معنا که اگر حمایت‌ها کم یا متوقف شود و تکلیف قانونی تجمیع صندوق‌های بیمه اجرا نشود، این طرح آسیب جدی خواهد دید و متاسفانه وجود برخی رودربایستی‌ها در اداره کشور، دامنگیر بخش سلامت هم شده است.

در خصوص اولویت بهداشت یا درمان در طرح تحول نیز باید بگویم کسانی که ایراد گرفتن را پیشه کرده‌اند اگر ما این طرح را با اولویت بهداشت هم آغاز می‌کردیم، موردی را در حوزه درمان پیدا می‌کردند که مورد نقد قرار دهند. اما این‌که چرا الان ما گرفتار درمان مردم هستیم، سوالی است که باید مسئولینی که سال‌ها قبل متولی سلامت مردم بوده‌اند و به بحث بهداشت بی توجهی کرده‌اند، پاسخ دهند.

 اشتباه دیگر این است که بحث درمان و بهداشت را منفک از هم بدانیم. به عنوان مثال در حوزه سلامت دهان و دندان، بحث بهداشت و درمان جدا شدنی است؟ در عرصه سلامت، هم باید بهداشت و پیشگیری آموزش داده شود و هم درمان صحیح و به موقع صورت پذیرد.

 خوشبختانه امروز برای نخستین بار در شهرهای زیر ٢٠ هزار نفر کشور، مرکزی وجود ندارد که پزشک نداشته باشد و ما افتخار می‌کنیم که در شهرهایی مثل زابل و میرجاوه، مردم از خدمات سلامت بهره‌مند می‌شوند. توزیع واکسن، مکمل برای زنان باردار و افزایش داروها به ۴٠٠ قلم از اقدامات مهم در مراکز بهداشتی مناطق محروم است.

 پس بپذیریم که حوزه بهداشت فراموش شده نیست و صرف نظر از این‌که اعتبارات آن در آذر ماه به دست ما رسید، باید اذعان کنم که انجام چند کار مهم به‌طور همزمان در هیچ حوزه‌ای مقدور نیست و نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت.

 نکته آخر هم این که در مورد جان و سلامت مردم با کسی تعارف نداریم. من با خدای خود عهد کرده‌ام و به قضاوت‌های بی اساس، اهمیتی نخواهم داد؛ چرا که معتقدم نباید رضایت یک ملت را فدای رضایت جامعه کوچک منتقدین کرد. پس تلاش می‌کنیم در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) کاری که در حوزه بهداشت و درمان مردم شروع شده در باقیمانده دوران خدمت دولت یازدهم با سرعت بیشتری دنبال شود.»/نامه نیوز

Share