استاندار گیلان در گردهمایی فرماندران ،شهرداران وجمعی از مدیران استان

واریز تسهیلات بهزراعی به حساب سازمان چای/ گیلان با ویلاسازی زیبا نمی‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزانجفی با بیان اینکه گیلان با ویلاسازی زیبا نمی‌شود، اظهار کرد: مدیون نسل‌های آینده هستیم و باید از سرمایه و مواهب الهی حفاظت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در گردهمایی فرماندران ،شهرداران وجمعی از مدیران استان در آستانه سال نو گفت :امروز ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات بهزراعی به حساب سازمان چای کشور واریز شده است.

رشد چهار برابری حجم پروژه های عمرانی دهه فجر امسال نسبت به سال گذشته/اشتیاق و تمایل بخش خصوصی برای ایجاد سرمایه گذاری در استان تحسین برانگیز است دکتر نجفی در این نشست تاکید کرد : مبلغ مذکور با تلاش بسیار زیاد به رغم محدودیتهای مالی دولت  تامین شده و سازمان چای کشور موظف است تسهیلات را سریع‌تر به حساب چایکاران واریز کند.
وی همچنین با خداقوت به مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان، بیان کرد: امسال دولت سال سختی را پشت سر گذاشته و در شش ماه دوم سال قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۵۰ دلار رسید اما تخصیص اعتبارات عمرانی  ۲  تا ۲.۵  برابر  شد.
استاندار گیلان افزود : مردم با اندیشه امید در خرداد سال ۹۲ به میدان آمدند و از فرزندان ملت کار وتلاش میخواهند .
وی وضعیت استان را بسیار مطلوب و شاخص های آن را مثبت ذکر و اظهار کرد: گیلان از لحاظ امنیتی ، سیاسی و اقتصادی در وضعیت خوبی قرار دارد و در برخی از شاخص های تک رقمی آن که موجب نگرانی شده بود، امروز به دو رقمی رسیده و در برخی از آنها، جزو برترین های کشور هستیم.
وی افزود: فضای آرامش در استان حاکم است و این فضا، توقعات اقتصادی و گردشگری و دریافت تسهیلات را از سوی مردم افزایش می دهد که این حق مردم است.
وی با اشاره به ارتقای چهار درصدی شاخص‌ها در راه روستایی گیلان، بیان کرد: اجرای ۲۲۹ کیلومتر روکش آسفالت جاده‌ها از فعالیت‌های مهم است.
دکتر نجفی با بیان اینکه شاخص‌های سیاسی، امنیتی، عمرانی، اقتصادی در استان در حال رشد است، خاطرنشان کرد: امسال گیلان سالی سخت و موفق را پشت سر گذاشته است و با جدیت مدیران مطمئن هستم سال ۹۴ را با موفقیت پشت سر می‌گذاریم.
وی به حضور شش میلیون نفر مسافر در مدت پنج روز در نوروز سال ۹۳ در گیلان اشاره کرد و گفت: وظیفه داریم به استقبال مسافران برویم و شهرداران باید آماده خدمت‌رسانی به گردشگران و شهروندان باشند.
دکتر نجفی با تاکید بر زیباسازی شهرهای گیلان، بیان کرد: وجود زباله در کنار معابر قابل قبول نیست و مدیریت شهری نباید اجازه انباشت پسماند و زباله در معابر را دهد زیرا مسافران در مورد ما قضاوت می‌کنند.
دکتر نجفی در ادامه بر تامین ارزاق عمومی شهروندان و مسافران در ایام نوروز تاکید کرد و افزود: وضعیت ذخیره‌سازی آرد در گیلان مطلوب است و در این زمینه از استان‌های برتر محسوب می‌شویم.
استاندار گیلان با تأکید بر پاکیزگی مساجد، بیان کرد: مساجد بین شهری و داخل شهرها باید برای استقبال از نوروز آماده‌سازی شوند و اگر از تمیزی و شیک‌پوشی گیلانی‌ها صحبت می‌کنیم این موضوع باید در مساجد تجلی پیدا کند.
وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب خواستار برخورد با متجاوزان به حریم سبز شهرها شد و گفت: نظارت لازم در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی از موضوع‌های مهم است.
دکتر نجفی با بیان اینکه گیلان با ویلاسازی زیبا نمی‌شود، اظهار کرد: مدیون نسل‌های آینده هستیم و باید از سرمایه و مواهب الهی حفاظت کنیم.
وی با اشاره به کمبود آب سد سفیدرود  به کشاورزان گیلانی توصیه کرد که هرچه زودتر نسبت به شخم اراضی شالیزاری خود اقدام کنند و مسوولان نیز در این مسئله نظارت نمایند.

Share