فرماندار شهرستان رشت

هیچ چیز برای ما مهمتر از کشاورزی نیست/دغدغه همه باید رفع مشکلات کشاورزان باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار شهرستان رشت گفت: اولویت کاری فرمانداری رشت توجه به بخش کشاورزی و رفع نگرانی های کشاورزان است.

در شهرستان رشت دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر کانال آب طبیعی وجود دارد که میزان هدر رفتگی آب در آن زیاد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار شهرستان رشت گفت: اولویت کاری فرمانداری رشت توجه به بخش کشاورزی و رفع نگرانی های کشاورزان است.

mahdavi_8524عیسی مهدوی در جلسه بررسی آخرین وضعیت بخش کشاورزی شهرستان رشت که در دفتر کار فرماندار رشت برگزار شد،گفت: دغدغه دهیاران و بخشداران شهرستان رشت باید رفع دغدغه های کشاورزان باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است، اضافه کرد: شخم زمستانه که موجب مدیریت در مصرف آب شالیزارها می شود باید به فرهنگ تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه شخم زمستانه علاوه بر کاهش هزینه های تولید برنج موجب کاهش آفت برنج می شود، خاطرنشان کرد: روند شخم زمستانه در شهرستان رشت مطلوب است و باید با تعامل و همدلی برنامه ریزی شود تا امسال مانند سال زراعی گذشته سال موفقی را پشت سر بگذرانیم.

مهدوی ادامه داد: اولویت کار ما توجه به رفع مشکلات کشاورزان است و امروز برای ما هیچ چیز مهمتر از کشاورزی نیست.

وی از بخشداران و دهیاران شهرستان رشت خواست تا با ادامه وحدت رویه ای که دارند تلاش شود تا کشاورزان امسال مهمترین رزقشان که از تولید برنج حاصل می شود را با کمترین نگرانی ها بدست آورند.

در ادامه این جلسه حاجی پور رییس شورای شهرستان رشت گفت: برنج محصولی است که در رشت از حساسیت خاصی برخوردار است.

وی اضافه کرد: مسئولین اعلام می کنند که پای کار هستند و این امر موجب دلگرمی کشاورزان می شود.

حاجی پور تصریح کرد: دیدگاهها در شهرستان رشت بخشی نیست و همه تلاش داریم تا کشاورز با مشکلات مواجه نشود.

وی از مدیران حاضر در جلسه خواست تا برای آبرسانی مناسب به مزارع شهرستان تلاش های شبانه روزی داشته باشند.

حاجی پور گفت: امنیت آبرسانی دغدغه های کشاورزان را برای تولید برنج به حداقل می رساند.

در ادامه این جلسه علی اکبر منصوری واجاری مدیر جهاد کشاورزی رشت با اشاره به اینکه تولید برنج با تامین آب مورد نیاز رابطه مستقیم دارد، گفت: تاکنون در ۶ هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان رشت شخم زمستانه انجام شده است و بخش پسیخان در انجام شخم زمستانه از دیگر مناطق شهرستان رشت پیشرو است.

وی اضافه کرد: کشاورزان رشتی با مزایای شخم زمستانه آگاه تر شده اند و این امر موجب شده که شخم زمستانه در شالیزارهای شهرستان رشت از سال گذشته در این موقع از سال بیشتر باشد./ایسنا

Share