آیت الله قربانی در دیدار کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش عنوان کرد:

همکاری و همگرایی روحانیت در کنار معلمان هدف آرمانی انبیاء است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: معلمان در کنار روحانیون دو بازوی تکامل و پیشرفت جامعه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: معلمان در کنار روحانیون دو بازوی تکامل و پیشرفت جامعه هستند.همکاری و همگرایی روحانیت در کنار معلمان هدف آرمانی انبیاء است

آیت الله زین العابدین قربانی در دیدار کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش (منطقه یک) کشور افزود: همکاری و همگرایی روحانیت در کنار معلمان هدف آرمانی انبیاء است.

وی این هماهنگی کاری را در تربیت فرزندان کشور ایران اسلامی موثر دانست و اظهار کرد: این همکاری ها بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهر رشت خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در خنثی کردن تبلیغات و توطئه های دشمنان برای نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی موفق است.

وی تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش در برابر تبلیغات سوء ماهواره ها ، رسانه ها و مکتب های انحرافی می تواند با علم و پرورش صحیح نسل جوان و نوجوان کشورمان را سرپا نگه دارد.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت آینده سازان کشور اظهار کرد: دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت کشور در الهی ساختن و مفید بودن دانش آموزان نقش بسیار موثری دارد.

وی با بیان این که علم باید در کنار پرورش و تربیت باشد، اظهار کرد: حوزه های علمیه از صدر اسلام تاکنون علم را در کنار تربیت داشتند.

آیت الله قربانی بیان کرد: اگر ما تنها علم را در جامعه ترویج کنیم و عامل کنترل کننده ای برای آن نداشته باشیم، در اینصورت جامعه را به شرایط سقوط می کشانیم.

*رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت اسلامی است

مشاور وزیر آموزش و پرورش در این دیدار گفت: رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پررورش به عنوان نقشه راه ، قانون اساسی و فصل مشترک مردم در تعلیم و تربیت است.

وی همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: ۴۰ درصد از راهکارهای سند تحول بنیادین به همکاری با حوزه های علمیه مرتبط است.

دبیر کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این همکاری در چهار محور پژوهشی ، آموزش منابع انسانی، آموزش و برنامه ریزی درسی و تربیتی و تبلیغی است.

وی با اشاره به مشارکت حوزویان به عنوان یک ظرفیت در توانمندسازی فرهنگیان تصریح کرد: مشارکت حوزویان گام اساسی در سیراب کردن سرچشمه های تعلیم و تربیت یعنی معلمان است.

در این دیدار جمعی از معاونان پرورشی آموزش و پرورش استان های گیلان، مازندران ، قزوین، البرز، تهران ، شهرستان های تهران، قم و مرکزی حضور داشتند./ایرنا

Share