همایش چشم انداز توسعه پایدار افق تازه ای را به روی شهر رشت باز کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای شهر رشت گفت:طی یکسال دبیرکل کمسیون ملی یونسکو ایران دوبار به شهر رشت سفر کرد که نشان از توان بالای مدیران شهری ما دارد. سید امیرحسین علوی در خصوص میزبانی شهر رشت از هیات یونسکو درروزهای گذشته اظهار کرد:دبیرکل کمسیون ملی یونسکو ایران طی یکسال دوبار به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای شهر رشت گفت:طی یکسال دبیرکل کمسیون ملی یونسکو ایران دوبار به شهر رشت سفر کرد که نشان از توان بالای مدیران شهری ما دارد.

alavai_4416سید امیرحسین علوی در خصوص میزبانی شهر رشت از هیات یونسکو درروزهای گذشته اظهار کرد:دبیرکل کمسیون ملی یونسکو ایران طی یکسال دوبار به شهر رشت سفر کند که این نشان از توان بالای مدیران شهری ما دارد و این اتفاق در این برهه از زمان که شهرداری در آن قرار دارد واقعا اتفاق خوب و کار بزرگی است .

وی ادامه داد:در همایش چشم انداز توسعه پایدار رقبت فرمانداران شهرستان ها برای حضور هیات یونسکو در شهرهایشان باور نکردنی بود و این خود یک حرکت بسیار خوبی است زیرا به زودی  در بسیاری از شهرهای این استان تلاش می شود که قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری شناخته و به درستی به عرصه ظهور برسد .

علوی ضمن قدردانی از استاندار گیلان به خاطر حمایت هایی که برای برپایی این همایش داشته اند اظهار کرد:در همایش چشم انداز ستاد توسعه پایدار ما شاهد حمایت های ویژه دکتر نجفی استاندار گیلان بوده ایم و بسیاری از مدیران کل استان در اجرای هر چه بهتر این همایش نقش آفرین بوده اند اما برخی از مدیران کل ما رفتارهای ناشایستی را از خود نشان داده و همایش را ترک کرده اند که استاندار گیلان نیاز است که این مدیران را باز خواست کند تا ما دیگر شاهد بروز چنین رفتارهایی نباشیم .

وی تصریح کرد: ریاست همایش چشم انداز توسعه پایدار که در سالن انصاری استانداری برگزار شد بر عهده معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان بود و دو نماینده مجلس در این همایش حضور پر رنگ داشته اند بر این اساس برای کسانی که سعی کرده اند که به این همایس وصله های سیاسی بچسبانند من واقعا متاسفم .

وی ادامه داد: شهر رشت در دنیا به عنوان شهری با مردمانی فرهنگ مدار شناخته شده است ما چطور می توانیم در روزهای که میزبان گروهی در این شهر هستیم این چنین قضاوت کنیم و با آبروی شهرمان بازی کنیم و گلایه من از برخی رسانه هاست که رسالت خود را فراموش کرده اند و با حاشیه سازی در تلاش هستند مخاطب بیشتری را برای خود جذب کند .

 علوی خاطرنشان کرد:قطعنا برای آنکه شهر رشت در شبکه شهرهای خلاق جهان ثبت شود نیاز است همه با هم همراه و همگام قدم برداریم و نقش مدیران شهری در این بین بیش از سایرین می باشد که جا دارد از ستاد توسعه پایدار شهر رشت برای همه تلاش هایی که در طی این مدت انجام داده است و مجموعه مدیران شهری این شهر قدردانی کنیم زیرا برپایی همایش چشم انداز توسعه پایدار افق تازه ای را بر روی شهر رشت باز کرد و ما با ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی می توانیم از چشمهای تیزبین جهانیان را به سمت این شهر بگشاییم./ایسنا

Share