مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان عنوان کرد:

همایش پیاده وری خانوادگی در شهرهای گیلان/تهیه نقشه های دیجیتالی از گلزار شهدا

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در روز جمعه ۲۲ اسفند هفته جاری پیاده روی بزرگ خانوادی در تمام شهرهای استان گیلان برگزار می گردد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در روز جمعه ۲۲ اسفند هفته جاری پیاده روی بزرگ خانوادی در تمام شهرهای استان گیلان به ویژه رشت برگزار می گردد.
IMG_1441به گزارش خبرنگار دیارمیرزا ابراهیم طاهرنژاد با بیان اینکه فلسفه نامگذاری یک روز به نام شهدا به سالروز تاسیس بنیاد شهید در ۲۲ اسفند سال ۵۸ بر می گردد اظهار داشت:در سالهای گذشته روز خاصی به نام شهدا نداشتیم اما با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲ اسفند مناسب ترین روز برای نامگذاری به نام شهدا انتخاب شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان شهادت را آرزوی دیرینه ی همه ی جوانان و مومنین دانست و افزود:شهدا کارنامه ی خود را از خدا گرفته اند.شهدا به وجه الله نظر می کنند و این از امتیازات آن بزرگواران است.
وی با بیان اینکه شهدا برای حضور در جبهه ها هرگز به شکست یا پیروزی نیاندیشیده اند اذعان داشت:شهدا تنها به وظیفه و تکلیف خود عمل کردند.
طاهرنژاد اضافه کرد:شهدا به ما آموختند که تنها آنها می توانند ره صد ساله را یک شبه طی کنند.آنها به ما درس اقتدار ,عزت و وحدت را آموختند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان بر تکریم خانواده شهدا تاکید نمود و گفت:خانواده شهدا مورد لطف خداوند بوده و دعای آنها همواره زودتر مورد اجابت قرار میگیرد و به برکت وجود آنها بوده که برنامه های جمهوری اسلامی ایران توانسته اجرایی شود.
طاهرنژاد بر بصیرت افزایی تاکید نمود و گفت:شهدا بهترین معلم بصیرت هستند. رهبر معظم انقلاب بر بصیرت همواره تاکید کرده اند و شهدا بهترین شاخص برای ما بمحسوی می شوند تا مسیر را گم نکنیم.
وی به چرایی تشکیل بنیاد شهید اشاره کرد و افزود:امام (ره) بنیاد شهید را تاسیس کردند تا ثابت شود هیچ نهادی قابلیت پاسداری از یاد شهدا را ندارد.بنا به فرموده امام بنیاد شهید افضل نهادهاست چون به افضل انسان ها خدمت می کند.
طاهرنژاد اضافه کرد:بنیاد شهید تاسیس شده تا با حفاظت از خون شهدا را آنها انتقال دهیم و توجه مسئولین را به اهمیت موضوع شهید و شهادت جالب کنیم تا مبادا انها فراموش شوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه خانواده شهدا هیچ مطالبه ای از مسئولین ندارند تصریح کرد:این ما مسئولان هستیم که بدهکار آنهاییم.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود بر رفع موانع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید نمود و اظهار داشت:۲۲ اسفند به نام روز شهید نامگذاری شده تا در روزهای پایانی سال مردم بار دیگر به شهدای خود افتخار کنند.
طاهرنژاد به اهمیت قدردانی از پیشکسوتان جنگ در ممالک غربی اشاره کرد و افزود:کهنه سربازان در همه جای دنیا مورد احترام هستند و امروز کوچه ها و خیابان های ایران به نام سربازانی است که هیچ گاه یاد آنها فراموش نخواهد شد.

۷ هزار و ۱۰۰ شهید گیلانی

IMG_1477مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان از ثبت ۷ هزار و ۱۰۰ شهید گیلانی خبر داد و افزود:۱۴ خانواده با سه فرزند شهید و بیشتر ,۱۴۶ خانواده با دو فرزند شهید ,۱۲۶ خانواده تک فرزند و ۱۳ خانواده تک فرزند پسر در گیلان وجود دارد.
این مسئول با بیان اینکه سابقه شهادت در گیلان تاریخی است اذعان کرد:خط سرخ شهادت در گیلان همواره جاری بوده و این خط از شهادت سردار بزرگ جنگل میرزا کوچک تا به امروز قطع نشده است.
طاهرنژاد به برگزاری نشست ستاد هماهنگی بزرگداشت شهدا در استانداری گیلان به ریاست استاندار و در شهرستان ها به ریاست فرمانداران اشاره کرد و افزود:به مناسبت این روز کاشت درخت به نام شهدا,دیدار با خانواده های شهدا,پخش برنامه های تبلیغی در صداوسیما,پیاده روی خانوادگی و…پیش بینی شده است.

تهیه نقشه های دیجیتالی گلزار شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان از ساماندهی ۹۸ درصد گلزارهای شهدای گیلان خبر داد و افزود:نقشه های دیجیتالی گلزار شهدا تهیه می شود تا در فضای مجازی قبور شهدا مورد زیارت مردم قرار گیرد.
وی به اجرای طرح «سپاس»اشاره کرد و افزود:از طریق این طرح مردم و مسئولین به دیدار خانواده شهدا می روند و تنها در سال جاری بیست و هفت هزار دیدار با خانواده شهدا صورت گرفته است.
طاهرنژاد بر رفع موانع پزشکی خانواده شهدا تاکید کرد و گفت:هم اکنون صندوق سلامت تشکیل شده و همچنین پایش سلامت والدین شهدا که نیاز به مراقبت دارند صورت می گیرد.
وی از پذیرفته شدن ۹۷ درصد دانشجویان خانواده شهید در مراکز آموزش عالی خبر داد و افزود:گیلان ۱۹۰ نخبه از خانواده شهدا دارد و ۱۱ قهرمان کشوری از خانواده شهدای گیلانی هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان از کسب رتبه برتر گروه سرود فرزندان شاهد گیلان در کشور خبر داد و افزود:این گروه در حضور ریاست محترم جمهور به اجرای برنامه پرداخته است.
همایش پیاده روی خانوادگی در تمام شهرهای گیلان
طاهرنژاد از مدیران و مسئولان خواست در برنامه های دیدار با خانواده شهدا حضور فعال داشته باشند و اظهارکرد:مدیران برای تقویت قوای روحی به این دیدارها نیازمندند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان از مسئولین درخواست کرد مقررات مربوط به ایثارگران در حوزه ی اشتغال, استخدام و…;را رعایت نمایند و به وظیفه ی خود عمل کنند.
طاهرنژاد اضافه کرد: شهدا داوطلبانه در صحنه حضور پیدا کردند و سخاوتمندانه به شهادت رسیدند بنابراین از مسئولین نیز انتظار می رود با همان سخاوت به ایثارگران عنایت ویژه داشته باشند.
وی در پایان از برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در تمام شهرهای گیلان خبر داد و افزود:این راهپیمایی در شهر رشت از ساعت ۸ صبح روز جمعه و از میدان شهدای ذهاب(شهرداری)آغاز و به گلزار شهدا ختم می گردد.

 

Share