فاضلی در معارفه رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار عنوان کرد:

هزینه کردن برای فرهنگ، سرمایه گذاری است/تجهیز سالن سینمایی شهر رودبار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزامدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هزینه کردن برای فرهنگ، سرمایه گذاری است، اذعان کرد: وقتی برای فرهنگ سازی خیلی از امور هزینه نمی کنیم برای اصلاح مشکلات ایجاد شده باید چندین برابر سرمایه صرف کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزامدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هزینه کردن برای فرهنگ، سرمایه گذاری است، اذعان کرد: وقتی برای فرهنگ سازی خیلی از امور هزینه نمی کنیم برای اصلاح مشکلات ایجاد شده باید چندین برابر سرمایه صرف کنیم.

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مراسم معارفه رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار، روز چهارشنبه ۶ اسفند در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این جلسه اظهار کرد: فرهنگ عینکی است که با آن به نهادهای اجتماعی می نگریم، عینکی که با آن بر نهاد خانواده، سیاست، اقتصاد، تعلیم و تربیت … نگاه می کنیم.

وی ادامه داد: فرهنگ حتی بن مایه ای است که با آن به نهاد دین و وابسته های دینآیین-معارفه-رییس-اداره-فرهنگ-و-ارشاد-اسلامی-رودبار-در-فرمانداری-این-شهرستان-۱ی نگاه می کنیم. این عینک اگر تار باشد طبیعی است که تمام نگاه ها دچار مشکل می شود.

فاضلی با بیان اینکه فرهنگ یک کلیت است، افزود: اگر قسمتی از آن را بر داریم و آن را برای خودمان نشانه کنیم هرگز به مقصد نخواهیم رسید.

به گفته این مسئول؛ یک قسمت از یک جورچین را نمی توان برداشت و اسم آن را فرهنگ گذاشت و با آن عینک به مقوله فرهنگ که یک کلیت است نگاه کرد.

وی با بیان اینکه دو چیز در فرهنگ اصل است، یکی عاملیت فرهنگی و دوم کلیت فرهنگی؛ تصریح کرد: عاملیت فرهنگی، انسان است با همه نیازهای خود و کلیت آن این است که این نیازها در یک نقشه کامل باید دیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به شعار دولت تدبیر و امید که ایجاد نشاط در جامعه است، خاطرنشان کرد: عده ای این نشاط اجتماعی را در برگزاری کنسرت دیدند؛ کنسرت هم ایجاد نشاط می کند، اما نه به تنهایی؛ این تقلیل فرهنگ است یعنی نگاه به یک تکه از یک جورچین و زیر سوال بردن کل جورچین.

فاضلی در ادامه با بیان اینکه اسلام با هنر به پایایی و پویایی رسید، اظهار کرد: وقتی که در نظام اسلامی، نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته می شود یعنی نگاه ما به فرهنگ نگاه اسلامی است و اسلام عینکی برای مشاهده به تمام امور می شود.

وی، هزینه کردن برای فرهنگ را سرمایه گذاری عنوان و اذعان کرد: وقتی برای فرهنگ سازی خیلی از امور هزینه نمی کنیم برای اصلاح مشکلات ایجاد شده باید چندین برابر سرمایه صرف کنیم.

این مسئول اضافه کرد: همان گونه که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یک نهاد فرهنگی است، ائمه جمعه نیز یک نهاد فرهنگی هستند و به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی در حوزه فرهنگ باید دغدغه داشته باشند.

فاضلی در پایان اظهار کرد: برای تجهیز سالن سینمایی شهر رودبار، تفاهم نامه ای با اعتبار یکصد میلیون تومان با موسسه ای سینما شهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده است که در آینده ای نزدیک، این سالن تجهیز خواهد شد.

در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات حسین اکبرپور، خشنود ضیایی دفرازی به عنوان رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودبار معرفی شد.

Share