نوبخت:فعلا نیازی به افزایش قیمت حامل های انرژی نیست

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تاکید کرد: فعلا در راستای اجرای هدفمندی، نیازی به افزایش قیمت حامل انرژی نیست. محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در مورد افزایش ۵ درصدی قیمت فرآوردهای نفتی گفت: این ۵ درصد هر ساله در […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تاکید کرد: فعلا در راستای اجرای هدفمندی، نیازی به افزایش قیمت حامل انرژی نیست.

اختصاص ۸۶میلیارد تومان به بهزراعی باغ‌های چای/رویکرد دولت توجه به اشتغال استمحمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در مورد افزایش ۵ درصدی قیمت فرآوردهای نفتی گفت: این ۵ درصد هر ساله در قانون بودجه وجود داشته و اکنون آنچه عمل می‌شود همان بنزین ۷۰۰ تومان سهمیه‌ای و ۱۰۰۰ تومان غیر سهمیه‌ای است، در واقع ۵ درصد کسر و به وزارت نفت داده می‌شود.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درباره‌ی این که برای سال آینده آیا افزایشی در بخش حامل‌های انرژی صورت می‌گیرد یا خیر؟ گفت: نیازی به افزایش برای قیمت حامل‌های انرژی نیست.

 نوبخت همچنین درباره تبصره ۲۱ لایحه بودجه در مورد هدفمندی نیز اظهار کرد:‌ آنچه امروز در تبصره ۲۱ اتفاق افتاد متنی بود که کمیسیون تلفیق تصویب کرده بود که در واقع مجددا جای خود را به متن پیشنهادی دولت که در لایحه ارائه شده بود داد، لذا مصوبه امروز با همان سیاقی است که در لایحه برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

 وی درباره‌ حذف یارانه‌ پردرآمدها نیز گفت: در هر صورت این امکان الان برای دولت وجود دارد با توجه به منابعی که در قانون دیده شده از ۲ محل پرداخت صورت می‌گیرد، نخست اصلاح قیمت‌ها است که ۶۸۰۰ میلیارد تومان از خزانه عمومی در جهت پرداخت به خانوارها به صورت نقدی و غیر نقدی انجام شود و ۵۰۰۰ میلیارد تومان به منظور تولید، ۴۸۰۰ میلیارد تومان در زمینه بهداشت، ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت مسکن و ۱۰۰۰میلیارد تومان کمک به برنامه‌ی اشتغال جوانان خواهد بود./ایسنا

Share