استاندار در اجلاس دو روزه اقتصاد مقاومتی خواستار شد:

نقش استانداران در کمیسیونهای مشترک ایران با کشورهای همسایه افزایش یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،استاندار گیلان در اجلاس دو روزه اقتصاد مقاومتی با تأکید بر نقش استانداران و سفرا خواستار افزایش حضور استانداران در کمیسیونهای مشترک ایران با کشورهای همسایه شد و گفت :این موضوع باعث بهبود سطح تعاملات ایران با منطقه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،استاندار گیلان در اجلاس دو روزه اقتصاد مقاومتی با تأکید بر نقش استانداران و سفرا خواستار افزایش حضور استانداران در کمیسیونهای مشترک ایران با کشورهای همسایه شد و گفت :این موضوع باعث بهبود سطح تعاملات ایران با منطقه می شود.
۲gft16suنجفی در اجلاس دو روزه اقتصاد مقاومتی با تأکید بر نقش استانداران و سفرا که در وزارت کشور با سخنرانی رئیس جمهور وجمعی از وزرا ومعاونین رئیس جمهور و مقامات کشوری وبخش خصوصی برگزار شد با اشاره به مزیت‌های تجاری و اقتصادی استان از جمله برخورداری از موقعیت ممتاز جغرافیایی و قرار گرفتن در کریدور شمال- جنوب و شرق- غرب، همجواری با کشورهای آسیای میانه، امکانات بندری، گمرکات فعال، ذخایر اقتصادی نفت و گاز و در دست ساخت بودن راه آهن گفت :باتوجه به این توانمندی‌ها بویژه دسترسی دریایی به بنادر آستراخان و ماخاچ قلعه، باکو و آکتائو، بهره‌مندی از منطقه‌ی آزاد انزلی، و منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی بندرآستارا که موجب ایجاد تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران می‌شود از وزارت امورخارجه و کشور میخواهیم نقش گیلان را به عنوان استان معین در ارتباط با روسیه و استانهای جنوبی این کشور به تصویب برساند .
وی با اشاره به انجام مذاکرات مختلف برای تأسیس شعب بانک‌های خارجی در منطقه‌ی آزاد انزلی گفت : تأسیس این شعب موجب تسهیل در استفاده از ارزهای داخلی در تبادلات تجاری فی مابین می‌گردد.
استاندار با اشاره به اینکه تلاشهایی در گیلان در زمینه‌ی کاهش تعرفه‌های موجود برای ورود کالاهای جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان و یکسان سازی رویه‌های امور مربوط به حمل و نقل با کشورهای طرف مبادله بویژه روسیه و آذربایجان در حال انجام است گفت : شناسایی ضوابط و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه و ترغیب تولید کنندگان و تجار داخلی و خارجی به سرمایه گذاری مشترک از سوی سفرا و استانداران به منظور ایجاد تجارت پایدار در منطقه مؤثر است.
وی با اشاره به اینکه آستارا نقش موثری در ارتباط با کشورهای همسایه دارد گفت:ساماندهی مرز آستارا به عنوان تنها مرز خشکی و آبی استان و توسعه‌ی زیر ساخت‌های این شهرستانها و ایجاد و احیای بازارچه‌های مرزی در برنامه قرار دارد.
وی همچنین مزیت‌های گردشگری گیلان، به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور و منطقه بویژه پتانسیل های بی نظیر استان در شمال کشور در بخش توریسم درمانی را یادآور شد و گفت : ساخت بیمارستانهای مجهز تخصصی و تقویت زیر ساخت های گردشگری در استان در دست پیگیری است.
استاندار گیلان همچنین خواستار افزایش حضوراستانداران در کمیسیونهای مشترک ایران با کشورهای همسایه شد و گفت : این مسئله سبب میشود استان‌های مرزی با استان‌های مرزی کشورهای همسایه ارتباط بیشتر بگیرند و نقش اساسی در توسعه‌ی روابط با همسایگان دارد.
دکتر نجفی تاکید کرد : افزایش اختیارات و نقش استانداران در ارتباط با کشورهای همسایه باعث بهبود سطح تعاملات ایران با منطقه میشود.

Share