از مذاکرات هسته ای تا استیضاح شهردار رشت:

نظر چهره های سیاسی,فرهنگی گیلان در مورد مهمترین اتفاق سال ۹۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در آستانه سال نو، به عادت دیگر نشریات و مطبوعات کشور تصمیم گرفتیم نگاه کوتاهی به آنچه در سال ۱۳۹۳ گذشت داشته باشیم و نیز دورنمایی از سال ۱۳۹۴ را ترسیم کنیم. سالی که با تلخی‌ها و شیرینی‌های زیادی در کشور و همچنین استان همراه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در آستانه سال نو، به عادت دیگر نشریات و مطبوعات کشور تصمیم گرفتیم نگاه کوتاهی به آنچه در سال ۱۳۹۳ گذشت داشته باشیم و نیز دورنمایی از سال ۱۳۹۴ را ترسیم کنیم. سالی که با تلخی‌ها و شیرینی‌های زیادی در کشور و همچنین استان همراه بود.

فرهیختگان گیلان در ادامه نوشت:به همین مناسبت به سراغ برخی چهره های مطرح گیلانی در داخل و خارج استان و در حوزه های گوناگون رفتیم که در مقاطع مختلف سال گذشته  افتخار همکاری با آنان را داشته ایم تا با طرح چهار سوال ارزیابی آنان از سال گذشته و نگاهشان به سال پیش رو را دریابیم و نیز از وضعیت آنان در حوزه‌های کاری شان باخبر شویم.  چهار سوال اصلی که عبارتند از:taghvim

۱- مهم ترین اتفاق سال ۱۳۹۳ از نظر آنان چه بود؟

۲- انتظار آنان از مهم ترین اتفاق سال ۹۴ چیست؟

۳- وضعیت حوزه تخصصی آنان در استان گیلان در سال ۱۳۹۳ را چطور ارزیابی می کنند؟

۳- پیش بینی آنان از وضعیت حوزه تخصصی شان در گیلان و در سال ۱۳۹۴ چگونه است؟

با این توضیح که بی شک افراد متعدد دیگری نیز امکان قرار گرفتن در این بخش را داشتند که به دلایل مختلف به‌ویژه ترافیک مشغله‌های آخر سال و محدودیت فضای روزنامه از انعکاس نظرات آنها محروم شدیم، در ادامه نظرات این چهره های مطرح گیلانی در حوزه های سیاست،فرهنگ و هنر، اقتصاد،ورزش و جامعه را می‌خوانید. نظراتی که از مذاکرات هسته ای و حضور داعش در منطقه  تا وضعیت تیم های فوتبال گیلان و کاهش عمق تالاب انزلی را شامل می شود.

احمد رمضانپور؛ نماینده سابق مجلس

۱: مهمترین اتفاق در سال ۹۳ شکستن تابوی مذاکره با آمریکا بود.

۲: روی کار آمدن مجلس توانمند و تاثیرگذار همراه با ملت

۳: در سطح استانی در سالی که گذشت مجموعه مدیریت  استان با توجه به شرایط دولت قبل کارنامه قبولی دارد.

۴:  پیش بینی من در سال آینده در استان گیلان  این است که نقشه راه توسعه استان گیلان با توجه به  روند فعلی عملیاتی شود.

 سروش اکبرزاده؛  فعال سیاسی

۱: مهمترین رویداد بحث مذاکرات هسته ای بود که افق روشنی برای عموم مردم و مسوولین ایجاد شد. نتیجه این مذاکرات این بود که دیگر تعارض با غرب جایگاهی ندارد و باید از طریق دیالوگ با جهان به جلو حرکت کنیم.

۲: با توجه به روند مذاکرات امیدوار هستم که در سال ۹۴ مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد و نتایج مثبت آن را در ساحت‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه خواهیم دید.

۳: در سطح استانی مهمترین اتفاق،  انتخاب یک استاندار گیلانی بود. ما همیشه در گیلان دغدغه مدیر گیلانی را داشتیم یعنی مدیر حتما باید گیلانی باشد و کسی از بیرون  به خاطر دعواهای محلی به استان تحمیل نشود.

۴: به اعتقاد من اگر از استاندار فعلی حمایت بیشتری صورت گیرد، در سال ۹۴ به اهداف توسعه گیلان نزدیک خواهیم شد.

 ایرج ندیمی؛  نماینده لاهیجان و سیاهکل

۱: روند مذاکرات هسته ای ایران با غرب

۲: مذاکرات هسته ای ایران به  اتمام  می رسد  و در صحنه سیاست داخلی انتخابات مجلس  و خبرگان به یک گروه خاص تعلق نمی گیرد.

۳و۴: در سطح استانی مهمترین اتفاقی که می تواند برای گیلان بیافتد این است که راه آهن شمال به نتیجه برسد.

 رضا صالح؛  نماینده سابق مجلس

۱: رو به حل بودن مساله هسته ای ایران

۲: به نظرم مذاکرات هستی حل خواهد شد و تمام تحریم ها یا بخش قابل ملاحظه ای از تحریم ها لغو خواهد شد و این در روند توسعه جامعه تاثیر به سزایی دارد.

۳: در حوزه استان، در سالی که گذشت تحول آنچنانی در ساختار مدیریتی استان ندیدیم و روند توسعه ای استان خیلی عادی است و تحول خاصی صورت نگرفت. ولی در حوزه سیاسی جریان اصلاح طلبی با تشکیل شوراهای مشورتی نسبتا موفق عمل شد.

۴: پیش بینی من از سال آینده این است که اگر معضلاتی در پیش پای این شورا پیش نیاید می توان نقش بسیار مهمی در تحولات آینده مثل انتخابات مجلس ایفا کند.

 کیوان محمدی؛  دبیر حزب اعتدال و توسعه استان گیلان

۱: روشن شدن چهره واقعی افراطیون دلواپس بود. وقتی مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده حمایت قاطع می کند این گروه با سخنانشان سعی می کنند عملکرد این تیم را تضعیف کنند. مشخص شد که اینها ولایت مدار نیستند.بنابراین بزرگترین دستاورد سیاسی سال ۹۳ آشکار شدن ماهیت این افراد بود.

۲: امیدواری وجود دارد که مذاکرات به خوبی و خوشی تمام شود به شرط این که مساله و اتفاق خاصی نیافتد.

۳: در سطح استانی، مهمترین مساله در سال ۹۳ توجه زیادی بود که به مسائل زیست محیطی استان شد. بالاخره روزی پروژه های عمرانی

تمام می شود، راه آهن تا چند سال دیگر به اتمام می رسد ولی مسائل زیست محیطی همچنان به قوت خود باقی هستند. در چند سال گذشته تخریب محیط زیست خیلی زیاد بود اما در سال ۹۳ توجه زیادی که به محیط زیست استان شد وضعیت مقداری بهتر شده است.

۴: پیش بینی من این است که اگر همین روند در زمینه محیط زیست ادامه پیدا کند وضعیت بهتری خواهیم داشت. گیلان با دو چالش عمده زیست محیطی روبه رو است یکی زباله و دیگر فاضلاب. این دو مساله باید به طور عمیق حل شود اگر این کار صورت نگیرد در سال‌های آینده با مشکلات بسیار بزرگی مثل آلوده شدن سفره های آب زیرزمینی، نابودی جنگل ها روبه رو خواهیم شد. بحث توسعه پایدار در استان منوط به توجه اساسی به محیط زیست است.

 علی اکبر پراوزان؛  مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان

۱: توفیقات و پیشرفت های به دست آمده در جریان مذاکرات هسته ای بی شک نکته بارز سال ۱۳۹۳ بوده است.

۲: حصول نتیجه مثبت و تامین کننده منافع ملی کشور از راه مذاکرات هسته ای بی‌شک مهم ترین انتظار جامعه در سال پیش رو است..

۳: شاخص ترین قسمت کار مجموعه این است که  فضای امنیتی و اطلاعاتی حاکم بر استان و برخی تصورات که از قبل در دستگاه‌های امنیتی استان به جا مانده بود را از  بین برد و  دریافتند که نباید ذهنیت خود را به مردم تحمیل کنند.

در هماهنگ سازی دستگاه‌های اداری با افکار و برنامه‌های دولت یازدهم در وزارت کشور موفق بودیم اما در بدنه دولت به معنای خارج از وزارت کشور تلاش بیشتری باید کرد. اما در مجموع فضای سیاسی گیلان به سوی بهبود پیش می رود اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.ساماندهی مشارکت سیاسی روند مثبتی را به خود گرفته است که برای نمونه اولین مجوز حزب استانی در دولت یازدهم در هفته پایانی سال صادر شد. اگر منصفانه نگاه کنیم باید گفت استاندار گیلان به لحاظ استحکام سیاست دولت و حاکم کردن اهداف دولت موفق تر از بسیاری از استان هایی دیگر بوده است که برای نمونه اگر شخص استاندار در حل مشکلات برنامه آقای زیباکلام ورود نمی‌کرد، نظیر اتفاقی که برای آقای مطهری در شیراز رخ داد، در رشت صورت می گرفت.دیارمیرزا

۴: به نظرم انتخابات مجلس آینده پرشورتر از چند دوره اخیر خواهد بود . با فضای خوبی که وجود دارد و بر اساس نظرسنجی هایی که دستگاه های رسمی انجام داده اند، اکثریت مجلس آینده متعلق به حامیان دولت روحانی اعم از اصلاح طلبان و اعتدالیون خواهد بود.

 عسگر اسلام دوست،  نماینده اسبق تالش، ماسال و رضوانشهر

۱: مهم‌ترین اتفاقات سال ۹۳ را می‌شود در چند مورد دسته ‌بندی کرد:در این سال حرکت و مشی دولت عمدتا در محور عقلانیت و اعتدال بود که این خود با توجه به افراط و تفریط‌های بسیار زیاد دولت‌های نهم و دهم در عرصه سیاست‌گذاری و اجرا، خود یک اتفاق بسیار مناسب می‌تواند باشد.همچنین در این سال به دنبال رفتارهای اعتدال‌گرایانه دولت، آرامش نسبی در جامعه حاکم بود و مردم تا حدودی از تشویش‌ها و نگرانی‌های خلق‌الساعه‌ به دور بودند  که در جای خود اتفاق خوب و ارزشمندی بود. حرکت بسیار خوب دولت و وزیر بهداشت در رابطه با اجرای طرح سلامت در جامعه از اتفاقات خوب این سال بود.کاهش قیمت نفت به نصف قیمت قبل اتفاق نامبارک مهمی بود که متاسفانه به لحاظ وابستگی بودجه ایران به درآمد‌های نفتی اثر زیادی در تقلیل درآمد‌های دولت داشت. دولت در سال ۹۳ همانند سال ۹۲ لایحه بودجه را به موقع تقدیم مجلس کرد که با توجه به وضعیت حاکم در گذشته در این خصوص این نیز اتفاق مطلوبی بود. از تخریب جنگل‌ها که در گذشته جریان داشت متاسفانه در سال ۹۳ نیز جلوگیری مناسبی توسط مسوولین امر به عمل نیامد که اتفاق نامبارکی بود. ظهور داعش و تلاش‌های ضد‌انسانی این گروه تروریستی نیز از اتفاقات بسیار زشتی بود که متاسفانه بیشترین آسیب را بر پیکر اسلام در جهان وارد کرد.دیارمیرزا

۲:  پیش بینی می‌کنم همچنان مشی اعتدال و عقلانیت بر سیاست‌گذاری‌ها و اجرا توسط دولت در جامعه جاری باشد که اتفاق خوبی است و به نفع جامعه خواهد بود. امیدوارم به اقتصاد مقاومتی در تنظیم و تصویب برنامه ششم توسعه کشور توجه بیشتری صورت پذیرد و نیز دولت از اقتصاد متکی به نفت فاصله بیشتری بگیرد. پیش بینی می‌کنم دولت یازدهم دهمین دوره انتخابات مجلس را با تدبیر و عقلانیت مناسب برگزار نماید که اتفاق مبارکی خواهد بود و امیدواریم طرح‌های خوب دولت ادامه پیدا کند.

۳ و ۴: مسائل کلان گیلان نیز در قالب اتفاقاتی که در قالب سال ۹۳ شرح داده شد قرار می‌گیرد و پیش‌بینی خاصی جدا از وضعیت کشور که در بالا در مورد انتظارات سال ۹۴ طرح شد در حوزه‌های مختلف نمی‌توان ارایه کرد.

 سیروس شفقی ؛ فرماندار آستارا

۱: ایجاد ثبات اقتصادی، طرح تحول سلامت و پوشش بیمه‌ای همه ایرانیان، شکست پروژه ایران هراسی و اقتدار ایران در منطقه، تخصیص اعتبار عمرانی بی‌نظیر با توجه به کاهش منابع درآمدی دولت و مهم‌تر از همه تحقق امید در جامعه

۲: در مجموع سال موفق برای مردم و تحقق هرچه بیشتر وعده‌های دولت تدبیر و امید را انتظار داریم.

۳: در سال ۹۳ اعتبار مصوب حدود ۶۲ میلیارد تومانی که در تاریخ بندرآستارا بی‌سابقه بود را به دست آوردیم که موجب گشودن گره پروژه‌ها و بخش‌های توسعه‌ای شهرستان در مواردی شد که حتی مردم از آن قطع امید کرده بودند. گره‌هایی نظیر توسعه اسکله بندر آستارا بعد از پنج سال، نهایی شدن منطقه ویژه اقتصادی بعد از پنج سال، اتمام سالن آمفی تئاتر مجتمع ارشاد اسلامی آستارا بعد از ۱۶ سال، تمهید مقدمات تکمیل و شروع فعالیت بازارچه مرزی آستارا بعد از ده سال، پیگیری جدی در برگرداندن ۲۰ کیلومتر جاده حوزه استحفاضی استانمان از استان مجاور بعد از ۲۰ سال. پیگیری جدی در تحقق اتصال خط آهن قزوین، رشت، آستارا به آذربایجان و وعده جناب آقای دکتر جهانگیری در استفاده از فاینانس در سفر رییس جمهوری چین در راستای تامین منابع اتمام این پروژه

۴: امیدوارم سال آینده، سال اتمام پروژه‌های فوق و استمرار توسعه عمرانی،اقتصادی،فرهنگی، ورزشی و گردشگری آستارا باشد.

 فیروز فاضلی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

۱: دیپلماسی حرفه‌ای و سطح بالای تیم مذاکره کننده ایران که دیدیم چگونه به اختلاف بین کاخ سفید و اسراییل انجامید.

۲: نتیجه نهایی مذاکرات انرژی هسته‌ای و نیز انتخابات مجلس آینده که  انشاالله از افراط خالی باشد.

۳: وضعیت حوزه فرهنگ و هنر در گیلان در سال جاری خوب بود اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد. اما فکر می‌کنم مدیریت با اهالی فرهنگ و نه بر آنان نتیجه داده است.

۴: انتظار می‌رود سال آینده، سال پرباری برای فرهنگ و هنر گیلان باشد. ما در سال ۹۳ رخداد‌هایی نظیر برگزاری هفته فرهنگ و هنر و خوانش گیلکی تعزیه را تجربه کردیم که انتظار دارم در سال ۹۴ از این نوع فکرهای بکر بیشتری از جانب اهالی فرهنگ درگیلان ارایه شود.

همچنین این نوید را می‌دهم که بنا بر قول بخش عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تالار مرکزی شهر رشت در هفته دولت سال ۹۴ افتتاح شود. البته باید بگویم که در ساخت این تالار نقش مشارکتی هنرمندان و نظرات ایشان در خصوص ساختار و معماری تالار باید لحاظ شود.

 محمدتقی پوراحمد جکتاجی؛ نویسنده،محقق و مدیرمسوول انتشارات گیلکان

۱: امسال تلخ ترین خبری که در مورد گیلان شنیدم این بود که اعلام شد عمق تالاب انزلی از ۹ متر به زیر یک متر رسیده است و در برخی نقاط آن امکان تردد قایق  نیست. این یعنی تالاب انزلی دریاچه ارومیه دیگر است

۲: امیدوارم در سال آینده تمام وعده های دولت مردان از گذشته تا امروز که با افعال «می‌شود» و «خواهد شد» صرف شده بدل به «شد» و «شده است» بشوند. یعنی اینکه همه از قوه به فعل درآید.دیارمیرزا

۳: به نظرم سال جاری سال موفق و پرتحرکی برای فعالین حوزه نشر بود و تحرک فرهنگی در صنعت چاپ و نشر در زمینه انتشار کتاب و مجله خیلی خوب بود اما متاسفانه آن چه فعالین این حوزه را رنجور می‌کند عدم استقبال مخاطب است که در واقع زمینه حیات این صنعت است.

۴: به نظر تحرکات و فعالیت همچنان مستمر باشد و تغییراتی رو به رشد در  تیراژ آثار به وقوع بپیوندد اما باید در نظر بگیریم با ورود تکنولوژی های جدید به خصوص در نسل جوان خواسته های جدید هم ایجاد شده است که نیازهایشان را تامین می کند.

 ناصر وحدتی؛ پژوهشگر و خواننده موسیقی فولکلور

۱:  نطق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر علی جنتی در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت و اهتمام ایشان به تاثیر موسیقی در زندگی انسان و همچنین برگزاری کنسرت بنده در تالار وحدت در مرداد سال ۹۳ و در رشت،لاهیجان و بویژه املش که بعد از ۳۶ سال در این شهر اتفاق افتاد. و برگزاری سه کنسرت موسیقی فولکلور گیلان در بهمن ماه در شهر مسکو.

۲: آرزوی تحقق وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسداشت از زحمات محققین و خدمتگزاران موسیقی نواحی ایران در سال پیش رو

۳: اداره کل ارشاد اسلامی گیلان به همه وعده‌هایش در برگزاری کنسرت‌ها عمل کرد و شاید هم‌نگاهی مدیر کل ارشاد گیلان دکتر فاضلی معاون ایشان آقای فخر موسوی به موسیقی سبب این اتفاق مهم شده است.

۴: در سال‌های آغازین انقلاب و تا اکنون موسیقی در گیلان نمودار رو به رشدی داشته است. فکر نمی‌کنم سال شیرینی برای موسیقی گیلان نداشته باشیم.

 بهزاد عشقی؛ نویسنده و منتقد سینما و تئاتر

۱: اگرچه سعی می‌کنم وارد این حوزه‌ها نشوم اما فکر می‌کنم به واسطه تاثیر گذاری نتیجه مذاکرات هسته‌ای و آثار آن در حوزه های فرهنگ، هنر،اقتصاد و علاقه جامعه به پیگیری آن نتیجه این مساله باشد. چون مثلا با تحریم‌ها و کاهش شدید بودجه صدا‌و سیما دامنه تولیدات بسیار پایین آمد که طبیعتا به بخشی از اهالی سینما و تلویزیون ضربه زد.

۲: فکر می‌کنم مهم‌ترین اتفاق سال آینده هم نتیجه نهایی مذاکرات باشد.

۳: اتفاق ویژه‌ای در حوزه هنر در استان گیلان نیافتاد. نه کتابی تبدیل شد که پدیده باشد یا فیلمی ساخته شود که بازتاب گسترده مثبت به جا بگذارد. ما در زمینه ادبیات داستانی،تئاتر،ادبیات نمایشی و… در سال‌های دور وضعیت خوبی داشتیم اما هر سال ضعیف‌تر می‌شویم. البته مهم‌ترین اتفاق برای شخص خودم و نه یک اتفاق عمومی تئاتر «امشب،هرشب شام با جلال»  بود که بعد از بیست سال در رشت و بعد هم در جشنواره فجر اجرا کردم.

۴: با این پیش‌زمینه و اتفاقاتی که افتاده است، امیدوارم در سال آینده لااقل چهره‌های خوبی که در گیلان داریم، بتوانند اتفاقات و آثار مثتبی را خلق کنند. اگرچه نمی‌توانم پیش‌بینی خاصی را انجام دهم اما باید قبول کنیم بسیاری از هنرمندان جوان در حوزه‌هایی مثل نقاشی،عکاسی،بازیگری بتوانند در سطح ملی به جایگاه خوبی برسند.

 محمدرضا برجی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان

۱: دیدار دست اندرکاران محیط زیست کشور با مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان در حمایت تمام و کمال از محیط زیست کشور مهمترین اتفاق سال ۹۳ بود.

۲: اگر این خط و مشی هایی که رهبری در حمایت از محیط زیست مطرح کردند در سطح همه دستگاه‌های دولتی اجرایی شود ما حتما به سطح استانداردهای روز اروپا  در زمینه محیط زیست دست خواهیم یافت.دیارمیرزا

۳و۴: اگر این طرح در دستور کار تمام ارگان ها قرار گیرد توسعه پایدار به معنای واقعی خودش عمل خواهد شد.

 رضا رسولی؛ عضو شورای شهر رشت

۱: بزرگترین رخداد سال ۹۳ فارغ از نتایج مثبت و منفی که ابعاد منفی آن بیشتر است در سطح استانی استیضاح شهردار قبلی رشت بود. در بعد ملی، عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در جهت رسیدن به توافق و برداشتن گام‌های مثبت در آشتی دولت و ملت و همینطور با جامعه جهانی از مهمترین رویدادهای سال ۹۳ بود.

۲: اولی به دلیل ابعا د منفی که داشت در جهت عکس توسعه رشت اتفاق افتاد و دومی با نتایج مثبتی که  دارد در جهت توسعه کل کشور رخ داد.

۳: در ابعاد منطقه ای و در حوزه کاری خودم با روی کار آمدن شهردار جدید سال خوبی در مدیریت شهر رشت پیش بینی می کنم. چون کسی که به عنوان شهردار انتخاب شد همه ویژگی های شخصی و منطقه ای برای اداره یک شهر را دارد و به نظر می تواند  چرخ توسعه رشت را در ریل خود به حرکت درآورد.

۴: در بعد ملی این احتمال را می دهم که در سال ۹۴ با تمام مشکلات مذاکرات هسته ای به نتیجه  مثبت می رسد و این زمینه ساز حرکت به سمت توسعه ملی خواهد بود.

 فاطمه قدیمی؛  رییس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت

۱: تغییر روند دیپلماسی و مذاکرات هسته‌ای و بهبود آن در مسیری که به تامین منافع کشور،نظام و مردم ختم شود.

۲: تحقق نتیجه مثبت این امر به نفع ایران که نتیجه آن توسعه اقتصادی،اجتماعی و بالا رفتن سطح زندگی مردم خواهد بود.

۳: روند توسعه یک مسیر بلندمدت است اما  با هدف‌گذاری‌های درست می‌تواند در مقاطع مختلف زمانی هم نتایجی دهد. در سال ۹۳ شروع به برقراری روابط بین‌الملل برای ثبت برند جهانی شهر رشت کردیم. اقداماتی نظیر شهر خوراک جهانی و ورود یونسکو به رشت به شرط تعریف درست و پیگیری مناسب می‌تواند دروازه رشت را برای جلب توجه جهانی باز کند.دیارمیرزا

۴: امیدوارم بتوانیم در عرصه‌های مختلف منشور درستی از تحقق شعاری که توسط مقام معظم رهبری ارایه خواهد شد را فراهم کنیم  تا هدف‌گذاری‌ها به نتیجه هم برسند. ما در سال ۹۴ برنامه ششم توسعه را داریم که امیدوارم بتوانیم بعد از برآیند درست از نتایج برنامه‌های قبلی، برنامه بعدی را مناسب تهیه کنیم و موفق اجرا کنیم.

  مهدی لطفی؛ فعال فرهنگی و رسانه ای، مجری نویسنده شبکه باران

۱: مهمترین رویداد سال ٩٣ به نظرم تداوم رویکرد نوین کشور در تعامل با جامعه جهانی پس از روی کار آمدن دولت تدبیرو امید بویژه در بحث پرونده هسته ای ، استفاده سنجیده و ظریف از ظرفیت های گزینه مذاکره ، با رعایت سه اصل ضرورت، حکمت و عزت جمهوری اسلامی ایران بود.

۲: به نظرم در صورتیکه متغییر غیر معقول جدیدی در مذاکرات هسته ای که مراحل نهایی خود را می گذراند رخ ننماید ایرانیان در ماه‌های نخست ٩۴ شهد شیرین پیروزی در بحث هسته ای را در کام جان خویش خواهند چشید و ثمره سال‌ها ایستادگی برای احقاق حق حقه خود را خواهند دید.

۳: به نظرم رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری و البته مجازی گیلان نظر به بهره مندی شان از پتانسیل های بالای انسانی و فرهنگی این سامان سالی پر کارو دستاورد را از سرگذراندند که در این میان می توانم به کسب رتبه برتر شبکه باران در میان ٣٣ استان کشور و خدمات و اثرگذاری بی شک و شبهه نشریات متنوع و پر تیراژ گیلان اشاره کنم.

۴: در رسانه ملی استانی پیرو آغاز به کار ریاست جدید سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که خود یکی فرزندان همین دیار است و البته ظرفیت های بالای شبکه باران و رادیوی گیلان به جد امیدوارم شاهد رویدادهای بهتری در راستای تولید آثار فاخر و در شان گیلان و گیلانی و تداوم این راه افتخار باشیم. در حوزه رسانه های مجازی نیز احتمالا تقسیم بندی و گرایش با اقبال جدیدی را در بین مخاطبان و کلیک کنندگان به نفع پایگاه‌های خبری جدید و یا مشغول بکار شاهد خواهیم بود و قطعا اصل کیفیت در تولید و عرضه محتوا چه خبری چه تحلیلی و چه برنامه سازی ، جایگاه جدیدی را برای رسانه های موجود در میان گیلانیان رقم خواهد زد.

۲۱p

Share