در نشست کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر رشت با ستاد کنگره شهدا عنوان شد:

نصب تمثال شهدا در معابر رشت/کنگره شهدای گیلان با حضور ۱۵ هزار میهمان ملی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طرح جامع نصب تمثال شهدا در معابر عمومی رشت با مشارکت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت، سپاه قدس گیلان و ستاد کنگره شهدای استان، اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طرح جامع نصب تمثال شهدا در معابر عمومی رشت با مشارکت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت، سپاه قدس گیلان و ستاد کنگره شهدای استان، اجرا می‌شود.

۱۳۹۳-۱۲-۱۹_۱۳-۱۸-۱۳_f4957e4ce5cf464a8183ffa83ecde1a0جانشین سپاه قدس گیلان با اشاره به تفاهم‌نامه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت و ستاد کنگره هشت‌هزار شهید این استان، گفت: طرح جامع و یکپارچه نصب تمثال شهدا در معابر عمومی رشت اجرا می‌شود.

سردار محمد عبدالله‌پور در نشست با رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی رشت و رئیس و اعضای ستاد کنگره شهدا، اظهار داشت:  فعالیت برای تبیین سیره شهدا جهاد فرهنگی است.

وی با بیان اینکه هشت هزار شهید گیلانی سمبل ایثار و مقاومت این استان هستند، افزود: بستر فعالیت برای شهدا باید از دریچه ایمان،  اخلاص و تقوای الهی باشد، شهدا زنده‌ و ناظر بر اعمال ما هستند و باید پاسخگوی آنان باشیم.

جانشین سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری کنگره شهدای گیلان در سال ۹۴ و برگزاری چهار اجلاسیه بزرگ شهدا در رشت، گفت: هزینه برای پاسداشت شهدا سرمایه‌گذاری برای ارتقای معنویت است.

سردار عبدالله‌پور با تقدیر از تفاهم‌نامه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت و ستاد کنگره هشت‌هزار شهید گیلان، تصریح کرد: طرح جامع و یکپارچه نصب تمثال شهدا در معابر عمومی رشت اجرا می‌شود.

وی، برگزاری کنگره شهدای گیلان را فرصت بسیار مناسبی برای ترویج هر چه بیشتر و بهتر سبک زندگی شهدا بیان کرد و خاطرنشان کرد: نصب تمثال شهدا، چهره فرهنگی شهر رشت را دگرگون می‌کند.

مشارکت ۸۵۰ میلیون ریالی شورای رشت در اردوی راهیان نور

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره دوهزار و ۲۰۰ شهید گرانقدر شهر رشت، اظهار داشت: آماده هرگونه همکاری با کنگره شهدای استان گیلان هستیم.

مظفر نیکومنش‌نودهی با تاکید بر اینکه مدیون خون پاک و مطهر شهدا هستیم، افزود: در قبال شهدا مسئولیم و نصب تمثال شهدا در معابر عمومی شهر رشت کوچکترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم چرا که شهدا رفتند و جاودانه شدند تا آینده کشور تضمین شود.

وی تصریح کرد: نصب تمثال یکپارچه شهدا باید در کمترین زمان و با بهترین کیفیت در رشت اجرایی شود و از همه رده‌های مقاومت بسیج در این پروژه و به ویژه ستاد کنگره شهدا به دلیل حساسیتشان در حوزه تکریم شهدا سپاس گذاریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت با اشاره به تلاش ویژه این کمیسیون در همکاری با ستاد راهیان نور این شهر، گفت: در حوزه محلات ۶۰۰ میلیون ریال و در حوزه دانشجوییی ۲۵۰ میلیون ریال برای اعزام شهروندان و دانشجویام به مناطق عملیاتی چنوب و غرب کشور اعتبار اختصاص دادیم.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری رشت نیز در این نشست با تاکید بر اینکه طرح جامع نصب تمثال شهدا در معابر عمومی این شهر اجرا می‌شود، تصریح کرد: با تصویب کمیسیون فرهنگی و همکاری ویژه ستادکنگره این طرح تا ۱۰ روزه آینده به صورت پایلوت در دو منطقه رشت اجرا می‌شود.

حامد عبداللهی با تاکید بر کیفیت تمثال‌های نصب شده و ماندگاری بالا، افزود: برنامه‌های ویژه تکریم شهدا توسط سازمان زیباسازی شهرداری در سال ۹۴ برگزار می‌شود.

کنگره شهدای گیلان با حضور ۱۵ هزار میهمان ملی برگزار می‌شود

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان گفت:کنگره ۸ هزار شهید، سرداران و امیران گیلان با شرکت ۱۵ هزار میهمان ملی از خانوداه‌های معظم شاهد و ایثارگر سراسر کشور، زمستان ۹۴ برگزار می‌شود.

ابراهیم جوادی نیز در نشست با رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای این شهر با بیان اینکه کنگره شهدای گیلان زمستان ۹۴ برگزار می‌شود، اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در این کار بسیار بزرگ، ماندگار و معنوی مشارکت کنند.

وی، با اشاره به رشادت‌های رزمندگان لشگر ۱۶ قدس گیلان در دوران هشت سال دفاع مقدس، افزود: شهید آیت‌الله احسانبخش نماینده فقید ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نقش مهمی را در پشتیبانی دوران دفاع مقدس داشتند.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان به اعزام بیش از ۱۰۰ هزار رزمنده گیلانی در دوران دفاع مقدس به جبهه‌ها اشاره کرد و گفت: گیلان ۲۱ هزار و ۲۲۹ جانباز و ۲ هزار و ۶۲۴ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

جوادی با بیان اینکه ما آرامش کشور را مدیون خون شهدا هستیم، افزود: حدود ۱۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان چاپ شده که ۳۵ عنوان توسط ستاد کنگره شهدای گیلان به چاپ رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تجربیات خوبی در استان‌های دیگر کشور درخصوص برگزاری کنگره شهدا وجود دارد، خاطرنشان کرد: کنگره شهدا یک کار ملی است و همه باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان گفت:کنگره ۸ هزار شهید، سرداران و امیران گیلان با شرکت ۱۵ هزار میهمان ملی از خانوداه‌های معظم شاهد و ایثارگر سراسر کشور، زمستان ۹۴ برگزار می‌شود.

جوادی با اشاره به تفاهم‌نامه و جلسات مشترک کمیسیون فرهنگی شورای رشت و ستاد کنگره شهدای گیلان، گفت: این نشست ها با توافق دو طرف به صورت ماهانه برگزار می‌شود و اجرای طرح جامع نصب یکپارچه تمثال شهدا یکی از نتایج این نشست است.

Share