مدیرکل کمیته امام خمینی (ره) استان گیلان:حقوق بهمن ماه مددجویان پرداخت نشده است

نشان دادن اهدای کمک به نیازمندان در راستای آگاه سازی مردم و مسئولان از وجود فقر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حسین علی محمدی در پاسخ به سوالی مبنی به اینکه «آیا نشان دادن کمک به نیازمندان باعث کاهش عزت نفس آنها نمی شود؟» اظهار داشت: ما چاره ای جز این کار نداریم زیرا بسیاری از مسئولین از وضع فقر در جامعه مطلع نیستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حسین علی محمدی مدیرکل کمیته امام خمینی (ره) استان گیلان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمیته امداد یکی از محصول های خوب جمهوری اسلامی ایران است عنوان کرد: اصل و بنای این کمیته دینی است و در سه دهه و نیم فعالیت این کمیته آثار مناسبی را از خود به جا گذاشته است.
IMG_2403علی محمدی گفت: امروز کمیته امداد مدافع حقوق فقیران ،کار آفرین، مسئولت پذیر و پاسخگو شده است و در خدمت مردم قرار دارد.
مدیرکل کمیته امام خمینی (ره) استان گیلان اظهار کرد: جشن نیکوکاری امسال در گیلان با شعار «اکرام فاطمی ،همبستگی اجتماعی و شور نیکوکاری» با همکاری صدا و سیما ،آموزش و پرورش ،شورای دانش آموزی و بسیج در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه ۱۲۳ هزار خانواده زیر نظر کمیته امداد و از این مقدار ۱۱۶ هزار خانواده از کمیته امداد امام خمینی (ره) مستمری دریافت می کنند اظهار داشت: ما به خانواده های معیشت بگیر کمیته امداد ۱۳ ماه حقوق ماهیانه می دهیم که ۱۲ ماه آن حقوق و یک ماه آن عیدی است که امسال به علت مشکلات مادی حقوق بهمن و اسفند ماه به علاوه عیدی پرداخت نشده است البته در تلاش هستیم که حقوق بهمن ماه آنها را واریز کنیم.
حسین علی محمدی مدیرکل کمیته امام خمینی (ره) استان گیلان مطرح کرد بیش از ۵۵ هزار خانواده یک نفره تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که از این مقدار بیش از ۴۹ هزار خانواده زن هستند که حداقل ۶۰ سال و حداکثر ۱۱۰ سال سن دارند و بیشتر از ۶ هزار نفر آنها مرد هستند.
وی همچنین تعداد خانواده های ۲ نفره در استان را که تحت پوشش این کمیته هستند ۴۱ هزار نفر دانست.
علی محمدی در ادامه افزود:۲۴ میلیارد و ۵۰۰ ملیون تومان ظرف سه سال گذشته برای بیمه تأمین اجتماعی ۱۶ هزار زنان سرپرست خانوار تعلق گرفته است و همچنین ۲۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۹۳ برای بیمه درمانی ۶۵ هزار نیازمند پرداخت شده است و علاوه بر آن ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برای پوشش کامل بیمه ای مستضعفین اختصاص داده شده است.
مدیرکل کمیته امام خمینی (ره) استان گیلان تعداد کودکان تحت پوشش کمیته امداد را پنج هزار و ۳۷ نفر اعلام کرد و افزود: ۷۰۰ نفر از آنها بالای ۱۰۰ هزار تومان از حامیان مالی خود دریافت می کنند بنابراین کمیته امداد در بخش ارتباط دادن فقرا با اغنیاء نیز مثبت عمل کرده است.
علی محمدی با اشاره به وجود ۹ هزار زن مطلقه سرپرست خانوار در استان گیلان تصریح کرد: ۸۴ درصد این زنان به علت اعتیاد از همسرشان جدا شده اند و مسئولین باید جلوی اعتیاد را بگیرند. چطور ممکن است عبدالمالک ریگی را در آسمان دستگیر می کنند اما نمی توانند ریشه های اعتیاد را بخشکانند!؟البته در این زمینه کارهای زیادی انجام شده است اما نیازمند تلاش بیشتر است.
حسین علی محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی به اینکه «آیا نشان دادن کمک به نیازمندان باعث کاهش عزت نفس آنها نمی شود؟» اظهار داشت: ما چاره ای جز این کار نداریم زیرا بسیاری از مسئولین از وضع فقر در جامعه مطلع نیستند و این کار در راستای آگاه کردن مردم و مسئولین از وضع زندگی فقرا است.
وی در پایان اظهار داشت:به یک هزار خانوار برای دریافت مسکن مهر کمک کرده ایم که نصف آن برای رشت بوده است.

Share