استاندار در نشست مبارزه با قاچاق کالا و ارز

نرخ تورم در گیلان از میانگین کشوری کمتر است/نگران نوع مدیریت سازمان چای نیستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی با بیان اینکه کنترل تورم در کشور از جمله اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود گفت : در گیلان نیز رشد شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه ۱۲.۷درصد اعلام شده است که ازمیانگین کشوری ۲.۵ درصد کمتر است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی در چهارمین نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه کنترل تورم در کشور از جمله اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود گفت : در گیلان نیز رشد شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه ۱۲.۷درصد اعلام شده است که ازمیانگین کشوری ۲.۵ درصد کمتر است .
l82b8bxrدکتر نجفی در ادامه یکی از موضوع‌های مهم در مبارزه با قاچاق کالا را فرهنگ‌سازی خواند و بیان کرد: افزایش کیفیت کالای تولید داخلی در استقبال مصرف‌کنندگان حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه با ابزار اجبار نمی توانیم از تولید داخلی حمایت کنیم گفت : نقش رسانه ملی در فرهنگ سازی استفاده از کالای داخلی بسیار مهم است.
استاندار گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری وبرنامه های دولت درباره جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی گفت : مبارزه با قاچاق کالا دغدغه تمام مسئولان در استان است.
وی با اشاره به ارائه گزارش ها دراین نشست در خصوص مبارزه با قاچاق چای تصریح کرد: موضوع چای یکی از رسالت‌هایی است که باید در گیلان به آن پرداخته شود و حساسیت مسائل چای به حدی بالا است که معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور برای حل این مسائل اعلام آمادگی کرد
نماینده عالی دولت گفت: امسال ۱۴ هزار تن چای خشک معادل یک‌ششم نیاز کشور در داخل تولید شده در حالی که مصرف چای کشور سالانه ۱۲۰ هزار تن است.
استاندار گیلان با بیان اینکه هفته آینده جلسه‌ای با موضوع قاچاق چای و حل مشکلات آن در استانداری تشکیل می‌شود، گفت: در این کارگروه دادگستری، نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط حضور دارند تا مسائل و مشکلات چای قاچاق بررسی شود.
وی با اشاره به اینکه نگران اندیشه مدیریتی در سازمان چای کشور نیستیم، افزود: نگاه سازمان چای، استانداری، جهاد کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی حل مشکل است.
رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین موضوعات تاثیرگذار در اقتصاد کیفی‌سازی کالاهای تولیدی است و از نظر روانی، فرهنگی و تبلیغی هنوز برای بعضی از مردم قابل باور نیست که کالای داخلی قابل رقابت با کالای خارجی است به همین دلیل برنامه‌های فرهنگی باید در این زمینه تهیه شود
احمد سیاوش‌پور با بیان اینکه دستگاه‌های متولی باید به کیفی‌سازی کالا توجه کنند، تصریح کرد: تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد قاچاق کالا صورت می‌گیرد به همین دلیل باید آگاهی جامعه را برای حمایت از کالای داخلی افزایش دهیم در این زمینه به عزم ملی نیازمند هستیم.
مدیرکل امنیتی وانتظامی استانداری نیز در این نشست با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گیلان، خاطرنشان کرد: چهار کارگروه قضایی، اطلاعات و عملیات، صنایع و فرهنگی و تبلیغی در استان به منظور مبارزه با این مهم فعالیت می‌کنند.
عبدالله‌پور با بیان اینکه گیلان جزو امن‌ترین مرزهای جهان است، گفت: طرح جامع قاچاق کالا در استان در حال تدوین است.
وی افزود: با تصویب و ابلاغ این طرح، در مدت چهار سال ۵۰ درصد قاچاق کالا کاهش پیدا می‌کند و به حداقل می‌رسد.

Share