مدیر کل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

نجات ۳۱ مسافر گرفتار در برف و کولاک دیلمان/بارش برف ۲ متری در ۲ روستای رودبار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شعبان‌علی خاوری در جریان بازدید از وضعیت نقاط برف‌گیر استان، اظهار داشت :با وجود توصیه های ایمنی ، برخی از مسافران و گردشگران بدون تجهیزات ایمنی در گردنه‌ صعب‌العبور دیلمان در حال گذر بودند که گرفتار برف و کولاک شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شعبان‌علی خاوری در جریان بازدید از وضعیت نقاط برف‌گیر استان، اظهار داشت :با وجود توصیه های ایمنی ، برخی از مسافران و گردشگران بدون تجهیزات ایمنی در گردنه‌ صعب‌العبور دیلمان در حال گذر بودند که گرفتار برف و کولاک شدند.

DSC02576وی با بیان اینکه ماموران راهداری برای نجات خودروهای مسافران تلاش زیادی انجام دادند، افزود: با تلاش راهداران تعداد ۱۳ خودروی گرفتار در برف و کولاک به همراه ۳۱ مسافر نجات یافتند.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان نصب زنجیر چرخ به هشت دستگاه خودرو و نجات سرنشینان آنها را از دیگر اقدام‌های راهدارها ذکر کرد و یادآور شد: مسافران نجات یافته پس از انجام کارهای ابتدایی امداد رسانی به راهدارخانه‌ها ومکان‌های امن اسکان داده شدند.

وی با اشاره به اینکه راهدارها در تمام محورهای مواصلاتی و برف‌گیر گیلان مستقر هستند، تصریح کرد: با تلاش چندین ساعته نیروی راهداری  تالش در محور اسالم به خلخال نیز پنج دستگاه خودروی عبوری که گرفتار برف و کولاک شده بودند در سلامت کامل نجات یافتند.

خاوری درباره بازگشایی محورهای گیلان خاطرنشان کرد: نیروهای راهداری برای برف‌روبی و نمک‌پاشی پس از گذشت سه روز تلاش شبانه‌روزی توانستند از یخ‌زدگی محورهای کوهستانی  جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده گیلان همچنان ادامه دارد، یادآور شد: اکنون به جز دو روستا در رودبار که ارتفاع برف آنها به حدود ۲ متر می‌رسد بقیه محورهای ارتباطی باز است.

این مسئول به همراه داشتن زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی و یخ‌زده گیلان را مورد تاکید رانندگان قرار داد.

DSC02576 DSC02579 DSC02589 DSC02595/فارس

Share