دریادار رضایی‌حداد در جریان بازدید دانشجویان دانشگاه جنگ پاکستان از ناوشکن دماوند

ناوشکن دماوند براساس تامین امنیت، صلح و ثبات در دریای خزر ساخته شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضایی حداد خزر را دریای صلح و دوستی عنوان کرد و افزود: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، دماوند براساس تامین امنیت، صلح و ثبات در دریای خزر ساخته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر دریادار افشین رضایی‌حداد صبح امروز در جریان بازدید دانشجویان دانشگاه جنگ کشور پاکستان از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند، اظهار کرد: نیروی دریایی hadad_9685 (3)ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجهیزات ساخت داخل ماموریت‌های خود را انجام می‌دهد.
وی خزر را دریای صلح و دوستی عنوان کرد و افزود: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، دماوند براساس تامین امنیت، صلح و ثبات در دریای خزر ساخته شده است.
رضایی‌حداد مسئولیت حراست از تمام مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر را به عهده نیروی دریایی ارتش دانست و بیان کرد: نیروی دریایی در راستای انجام ماموریت‌های خود در دریای خزر حضور و با کشورهای همسایه تعامل دارد.
فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش، ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند به لحاظ تجهیزات را پیشرفته‌تر از ناوشکن جماران خواند و تصریح کرد: ناوشکن دماوند در مدت کمتری نسبت به ناوشکن جماران ساخته شده است.
وی با بیان اینکه دریای خزر منطقه دریایی منحصر به‌فردی است، گفت: عمق دریای خزر در بعضی از مناطق به یک‌هزار متر می‌رسد و با دیگر دریاها تفاوت‌هایی دارد.
رضایی‌حداد دریای خزر را بسیار مواج دانست و خاطرنشان کرد: موج‌دار ‌شدن دریا در خزر به سرعت اتفاق می‌افتد و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند با توجه به شرایط دریای خزر طراحی و ساخته شده است.
فرمانده ناوگان شمال کشور تداوم بیشتر در دریای توفانی را از ویژگی‌های ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند ذکر کرد و یادآور شد: قابلیت حمل بالگرد از ویژگی‌های ناوشکن مذکور است.
وی با اشاره به اینکه وجود بالگرد در ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند افزایش شعاع عملیاتی در دریا را فراهم کرده است، یادآور شد: وجود بالگرد هنگام امداد و نجات در دریا بسیار موثر است.
رضایی‌حداد خزر را عامل ایجاد دوستی‌های بهتر و تفاهم‌های بیشتر با کشورهای حاشیه این دریا دانست و متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی، حاکمیت و منافع ملی خود پایبند است و به منافع و حاکمیت دیگر کشورها در دریای خزر احترام می‌گذارد./فارس

Share