از گوشه و کنار سیاست:

میزان محبوبیت روحانی چقدر است؟/آمریکا می خواهد نسل ایرانیان را تغییر دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تازه‌ترین موسسه پژوهشی «آی پُز» نشان از آن دارد که محبوبیت حسن روحانی رئیس جمهوری ایران طی ۳ ماه گذشته کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند.

تابناک نوشت:

میزان محبوبیت روحانی چه میزان است؟

تازه‌ترین موسسه پژوهشی «آی پُز» نشان از آن دارد که محبوبیت حسن روحانی رئیس جمهوری ایران طی ۳ ماه گذشته کاهش یافته است. برپایه این نظر سنجی نسبت کسانی که عملکرد حسن روحانی را به طور کلی رضایت بخش می‌دانند، با تقریبا ۹ درصد کاهش نسبت به ماه آبان ۱۳۹۳ به ۴۹ درصد رسید. آی‌پُز، طی یک نظرسنجی تلفنی، نظر مردم را در مورد عملکرد رئیس‌جمهوری ایران در یک طیف پنج قسمتی مورد بررسی قرار داده است. مطابق یافته‌های این نظرسنجی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه انجام شده، ۳۹ درصد از عملکرد حسن روحانی «راضی» هستند و ۱۰ درصد هم عملکرد او را «تاحدی رضایت بخش» می‌دانند. در مقابل ۲۲ درصد از عملکرد روحانی «اظهار نارضایتی» می‌کنند و ۷ درصد هم از عملکرد او «تاحدی ناراضی» هستند. در میانه این طیف، ۱۴درصد عملکرد رئیس‌جمهوری ایران را «متوسط» می‌دانند. حدود ۸ درصد هم به این سئوال پاسخ نداده‌اند یا گزینه‌های دیگری را بیان کرده‌اند.
۴۷۷۰۷۵_۲۵۸

درسی که برخی از مسئولان باید از دختر تبریزی بیاموزند

حتی از جاهایی که فکرش را هم نمی‌کرده، در بطری برایش فرستاده شده، از در بطری‌های پلاستیکی آب و آبمیوه و نوشابه تا در شامپو و خمیر دندان و … حالا همین سر بطری‌ها به شش ویلچر تبدیل شده‌اند. شش صندلی چرخدار که هر کدام حکم پاهای یک معلول را دارند.

سپیده جلالی، لیسانس علوم سیاسی دارد و اهل تبریز است. او در سفری که به ترکیه داشت، با کمپین تبدیل سر بطری‌های پلاستیکی به ویلچر آشنا می‌شود و به فکر اجرایش در ایران می‌افتد. او به ایران وایر می‌گوید: «واقعیت این است که این کمپین در خیلی از کشورها وجود دارد و به صورت بسیار سیستماتیک کار می‌کند. یعنی مردم سر بطری تحویل می‌دهند و برای معلولان ویلچر می‌گیرند. از وقتی با این کمپین آشنا شدم، مدام راه‌اندازی چنین کمپینی در ایران گوشه ذهنم بود تا این که تصمیم گرفتم از خودم شروع کنم . اول خودم و خانواده‌ام شروع به جمع آوری این سر بطری‌ها کردیم و بعد به دوستانم خبر دادم.»

سپیده بعد ار مدتی یک کمپین فیس بوکی راه می‌اندازد و از مردم می‌خواهد که سر بطری‌های پلاستیکی‌شان را جمع کنند و برایشان می‌نویسد که این بطری‌ها قرار است به ویلچر تبدیل شوند. او از طریق طراحی پوستر و چسباندن آن در مراکز خرید، کتابفروشی‌ها و مراکز فرهنگی به کسانی که به فیس بوک دسترسی ندارند، هم، فراخوان می‌دهد.
۴۷۷۰۷۷_۱۸۵

احتمال شکایت کیارستمی از اسکار

هشتادوهفتمین مراسم جایزه اسکار بیش از همه دوره‌های سابقش حاشیه‌ساز بوده است. عطاء امیدوار معمار و فیلمساز می‌گوید طراحی صحنه بخشی از مراسم این دوره جوایز اسکار از چیدمان «هفت چنار» اثر عباس کیارستمی برداشت شده است. مجری درحالی برای اجرای مراسم در شب اهدای جوایز اسکار روی صحنه رفت که در طراحی سن مراسم، درخت‌های چنار از زمین روییده و در سقف بلندی فرو رفته بودند. امیدوار ادامه داد: در نمایشگاه سانتر پمپیدو پاریس درختان بیشتر و انبوه‌تر بودند و آینه‌هایی در اطراف آن گذاشته شده بود که درختان را بی‌نهایت نمایش می‌داد. این فیلمساز اظهار کرد: به محض اینکه برنامه را دیدم به کیارستمی زنگ زدم و ماجرا را تعریف کردم. ابتدا قبول نکرد، اما عکس و فیلم‌ها را که دید شوکه شد و مطمئن شد. او حالا در راه اسپانیا است و من هم اگر دادگاهی برای این موضوع تشکیل شود، با فیلمی که از اثر وی در پاریس گرفته‌ام می‌توانم ادعای ایشان اجرا شد پشتیبانی کنم. در مراسم اسکار آوازی اجرا شد که پیش از آن جولی اندروز در فیلم «آوای موسیقی» اجرا کرده بود و اندروز در آن فیلم در میان درختان به اجرای این ترانه پرداخت.

افزایش ۵۰۰ درصدی سرطان دراستان خوزستان

معاون سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خوزستان، از افزایش ۵۰۰ درصدی سرطان از سال ۷۵ تا ۹۱ در این استان خبر داد و گفت: سرطان یکی از بحران‌های عظیم کشور است.«کاوه جاسب» روز سه شنبه درحاشیه سفرنامه سلامت و امید درشهرستان رامهرمزخوزستان افزود: سرطان ریه، معده و خون از شایع‌ترین سرطان‌ها دراین استان است.جاسب با بیان این‌که اکنون سیل و زلزله تنها بحران‌های کشور نیست، افزود: مسوولان باید برای پیش‌گیری و کنترل سرطان، چاره اندیشی کنند.

آمریکایی ها با گفت و گو می خواهند نسل ایرانیان را تغییر دهند

کبری خزعلی، عضو شورای انقلاب فرهنگی می‌گوید قصد آمریکایی‌ها از طولانی کردن مذاکرات٬ تغییر آمارهای جمعیتی ایران است٬ نگاه فمینیستی حتی بر زنان چادری نیز تاثیر گذاشته و تحصیل زنان توانایی باروری را از آنها می‌گیرد. خانم خزعلی افزوده آمریکایی‌ها به توصیه برژینسکی٬ مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا وارد گفتگو‌های طولانی با جمهوری اسلامی شده‌اند تا نسل ایرانیان را تغییر دهند. وی مدعی شده غربی‌ها در ادامه موفقیت در رواج بدحجابی در ایران٬ حملۀ خاموش به وسیلۀ «عقیم‌سازی» را نیز طراحی کرده‌اند. عضو شورای انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با تائید تاثیر اندیشه‌های فمینیستی در کشور افزوده حتی زنان چادری هم به علت تاثیرپذیرفتن از فمینیسم٬ دربارۀ برخی از احکام اسلامی موضع می‌گیرند. به گفته وی دشمن تلاش دارد از راه‌های گوناگون٬ زنان را در مقابل نظام قرار داده و با برنامه‌های افزایش جمعیت مقابله کند. وی اولویت تحصیل و اشتغال نسبت به ازدواج و فرزندآوری در میان زنان ایرانی را مخالف اسلام دانسته و از نظر اسلام بزرگ‌ترین کرامتِ زن را همسرداری و فرزندآوری اعلام کرده است. عضو شورای انقلاب فرهنگی از این که مجلس ۵۰ درصد سهیمه دانشگاه‌ها را به زنان اختصاص داده٬ انتقاد کرده و افزوده دخترها باید در چند رشته خاص آن هم در بعضی مواقع و برای کرامت انسانی تحصیل کنند.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share