از گوشه و کنار سیاست:

دو خبر بد انتخاباتی احمدی‌نژاد برای روحانی/گزینه‌های جدید برای ریاست خبرگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گمانه‌زنی در باره نامزدهای احتمالی ریاست بر مجلس خبرگان رهبری همچنان ادامه دارد. بعد از طرح گزینه‌هایی همچون آیات هاشمی رفسنجانی، هاشمی شاهرودی، مصباح یزدی و محمد یزدی، نام‌های جدیدی نیز مطرح شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.

گوشهتابناک نوشت:

روایت رحیم‌پور ازغدی از چرایی نالیدن امام از حوزه‌ها

حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش اسلام امریکایی و راه‌های مقابله با آن، در جمع طلاب، روحانیون، ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مشهد مقدس، گفته: در عمل دو خط و دو تیپ آخوند در میان حوزه وجود داشته و دارد. اینکه امام از حوزه قم و نجف می‌نالید و می‌گفت خون دلی که پدر پیرتان از این‌ها خورد، از دست شاه و ساواک نخورد به همین جهت است.

وی به تفاوت تفکر شیعه علوی با تشیع انگلیسی اشاره کرد و گفت: دو تیپ آخوند و هیئتی و مداح داریم. بعضی معمولاً کنار سفره‌های چرب می‌نشیند و سفره ای به نام مذهب و اهل بیت پهن می‌کند و از طریق آن کاسبی می‌کند. این افراد مدام دنبال دفتر و دستک و تشریفات خود هستند و از وظیفه اصلی خود که شناخت درست دین است جا مانده‌اند. امام در همان اوایل انقلاب هشدار دادند که تشریفات در حوزه‌ها در حال افزایش است و این مسائل به بنیه فقهی شیعه صدمه می زند.

رحیم‌پور با اشاره به ویژگی‌های شیعه انگلیسی، خاطرنشان کرد: تشیع انگلیسی فقط زیر کولر و کنار بخاری از اهل بیت صحبت می‌کند و فقط هم حرف می زند. این افراد نه اهل فداکاری و زهد هستند نه اهل جهاد و یاری فقرا. مذهبشان فقط در حد سینه زنی و زیارت و قمه زنی است. چند مستحب درجه ۴ را می‌گیرند و واجبات درجه یک را کنار می‌گذارند. یک مذهب مفت خوری کامل که باید مراقب آن باشیم.

دو خبر بد انتخاباتی احمدی‌نژاد برای روحانی

بنا بر نظرسنجی جدید آی‌پُز که به دلیل دقت پیش‌بینی نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۹۲ مشهور است، اگر قرار باشد مردم یک نفر را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ پیشنهاد دهند، از آقایان حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد بیشتر از دیگران نام می‌برند.

از پاسخگویان پرسیده شده بود که اگر قرار باشد یک نفر را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ پیشنهاد دهید، آن شخص چه کسی است؟ از میان کسانی که در پاسخ به این پرسش به نام شخص معینی اشاره کرده‌اند، آقای روحانی ۲۷ درصد و آقای احمدی‌نژاد ۲۱ درصد از پاسخ‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

آی‌پُز همچنین در این نظرسنجی و طی یک پرسش جداگانه از پاسخ گویان می‌پرسد که اگر بنا به فرض اکنون سال ۱۳۹۶ باشد و آقایان روحانی و احمدی‌نژاد نامزد انتخابات ریاست جمهوری باشند، در این صورت به کدام یک از این دو نفر رای خواهید داد؟

مطابق یافته‌های این نظرسنجی، ۲۸ درصد از پاسخ دهندگان آقای روحانی را انتخاب می‌کنند، ۲۴ درصد می‌گویند که به آقای احمدی‌نژاد رای می‌دهند، ۲۵ درصد هنوز تصمیم نگرفته‌اند، چون اعتقاد دارند اکنون زود است که در مورد انتخابات سال ۱۳۹۶ تصمیم گیری کنند و ۲۳ درصد هم «گزینه‌های دیگر» را ترجیح می‌دهند. گزینه‌های دیگر در این پرسش، شامل مواردی چون «در انتخابات شرکت نمی‌کنم»، «به هیچ یک از این دو رای نمی‌دهم»، «به این موضوع علاقه ندارم» و … است.

از نظر آماری بین سن پاسخ دهندگان و نسبت آرای آقای احمدی‌نژاد و روحانی، رابطه معنی داری وجود ندارد. با این حال مقایسه گروه‌‌‌های سنی نشان می‌دهد که افراد بالای ۴۵ سال با نسبت بیشتری از افراد پایین‌تر از ۴۵ سال به آقای روحانی رای می‌دهند تا به آقای احمدی‌نژاد.

همچنین در نتیجه نظرسنجی دیگر آی‌پز آمده: میانگین نمره‌ای که ایرانی‌ها به کارنامه محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری‌اش (بین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲) می‌دهند ۱۳/۷ از ۲۰ است. این عدد تنها ۰/۲ کمتر از نمره‌ای است که ایرانی‌ها در بهمن ماه به عملکرد آقای روحانی در دوران یک سال و نیمه ریاست‌جمهوری وی می‌هند.

 گزینه‌های جدید برای ریاست خبرگان

گمانه‌زنی در باره نامزدهای احتمالی ریاست بر مجلس خبرگان رهبری همچنان ادامه دارد. بعد از طرح گزینه‌هایی همچون آیات هاشمی رفسنجانی، هاشمی شاهرودی، مصباح یزدی و محمد یزدی، نام‌های جدیدی نیز مطرح شده است. آیت‌الله موحدی کرمانی از احتمال نامزدی آیت‌الله جنتی خبر داده است. گزینه احتمالی دیگر، آیت‌الله محمد مومن است.

هفته نامه شما، نشریه حزب موتلفه اخیرا در خبری کوتاه نوشت بین گروهی از اصولگرایان درباره ریاست این عضو مجلس خبرگان رهبری اجماع وجود دارد. ایشان از سال ۶۲ تاکنون در شورای نگهبان حضور دارد. شخصیت فقهی شناخته شده ای دارد، از جمله طراحان سوال امتحان مجلس خبرگان است.

این کتاب‌ها باید جمع آوری و خمیر شود

در محفل شعرخوانی شعر فجر با بیان اینکه شاعران باید خطوط قرمز شعر آیینی را بشناسند، گفته شد کتاب‌های شعر آیینی بسیاری منتشر شده که باید توقیف، جمع‌آوری و خمیر شود؛ کتاب‌هایی که امروز حربه‌ای شده است در دست وهابیت. محفل شعرخوانی قم با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیل امینی، دبیر علمی، جمعی از شاعران، مداحان و همچنین علاقه‌مندان شعر آیینی در قم برگزار شد.

محمدعلی مجاهدی، شاعر آیینی پیشکسوت با انتقاد از انتشار کتاب‌های شعر آیینی که در توصیف اهل بیت (ع) به اغراق روی آورده‌اند، ادامه داد: در پنج – شش سال اخیر مجموعه شعرهای والایی از ارشاد مجوز گرفته و منتشر شده و کتاب‌های شعر آیینی بسیار دیگری هم منتشر شده که باید توقیف، جمع‌آوری و خمیر شود؛ کتاب‌هایی که امروز حربه‌ای شده است در دست وهابیت.

جزء معدود فرزندان مسئولانم که شفافم!

حمیدرضا عارف در پاسخ به سوالی در حواشی کاندیدا شدنش در انتخابات اتاق بازرگانی تهران گفته: شاید جزء معدود فرزندان مسؤولان این نظام باشم که بصورت کاملا شفاف فعالیت اقتصادی‌ام را در قالب مصاحبه‌های مختلف مطرح کردم و اگر شعار شفافیت را می دهیم چرا برخی جریان‌ها از آن استقبال نمی کنند و به تخریب روی می‌آورند؟

Share