اژه ای:مطالب زیادی داریم که مردم تشنه شنیدن آنها هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون اول قوه‌ قضائیه با بیان‌ اینکه ما مطالب زیادی داریم که بتوانیم در اختیار مخاطب قرار دهیم و مخاطب نیز تشنه این اطلاعات است، گفت: قوه‌ قضائیه در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی جهاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون اول قوه‌ قضائیه با بیان‌ اینکه ما مطالب زیادی داریم که بتوانیم در اختیار مخاطب قرار دهیم و مخاطب نیز تشنه این اطلاعات است، گفت: قوه‌ قضائیه در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی جهاد کرد.

eje_0691حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم مرکز رسانه قوه قضاییه با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: امیدواریم به برکت این ایام همه ما توفیق شناسایی، انجام و اجرای حق را داشته باشیم و در این عرصه موفق شویم.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: جلسه امروز به مناسبت سپاس و تشکر از دو مدیر خدوم، دلسوز و دو چهره شناخته شده عرصه رسانه است.
وی ادامه داد: همه مدیران کشور بحمدالله فضل خدا را شامل حال خودشان دارند و مسائل را براساس تکلیف مداری قبول می‌کنند و هر مسئولیتی که به آنها داده می‌شود آن را می‌پذیرند و به آن وارد می‌شوند؛ خدا را شاکریم که هر جا نظام لازم بداند و به شخصی نیاز داشته باشد به کسی که پیشنهاد می‌شود و اهل تکلیف است آن را قبول می‌کند و چیزی جز خدمت به نظام را در نظر نمی‌گیرد.
محسنی اژه‌ای تصریح کرد: آقای پورمحمدی و آقای ابراهیم زادگان از جمله همین مدیران هستند که در سنوات گذشته بر همین اساس کاری را پذیرفته‌اند یا احیاناً کاری را تغییر داده‌اند و از مسئولیتی به مسئولیت دیگر رفته‌اند و هیچ وقت خودشان دنبال این نبوده‌اند که این کار را بپذیرند؛ بلکه براساس احساس تکلیف پیشنهادات را قبول کرده‌اند.
وی یادآور شد: زمانی که به این دو بزرگوار گفته شد که قرار است براساس رسم و رسومات جلسه‌ای برای تشکر از آن دو برگزار شود، هم آقای ابراهیم زادگان و هم آقای پورمحمدی عنوان کردند که ما راضی به این کار نیستیم به خصوص اینکه در روزهای پایانی سال وقتی از کسی در این رابطه گرفته شود.

پورمحمدی مشاور رئیس قوه شد
معاون اول قوه قضاییه ضمن سپاس از زحمات علی‌اصغر پورمحمدی رئیس پیشین مرکز رسانه قوه قضاییه اظهار کرد: البته ایشان از قوه قضاییه تودیع نمی‌شوند بلکه به عنوان مشاور ریاست محترم قوه در این مجموعه کماکان همکاری خواهند داشت؛ ولی نسبت به زحمتی که در این مدت کشیده اند از ایشان باید قدردانی کرد؛ چرا که کاری که از ابتدا باید شروع شود، زحمات بسیار زیادی دارد و وقتی که کار روی ریل افتاد، دیگر سخت نیست؛ اما شروع کاری که تعریف و تدوین نشده، قدری مشکل است. به همین دلیل برای مدتی که ایشان در این مرکز حضور داشته اند باید مورد قدردانی قرار گیرند. از خداوند برای مسئولیت سنگین و مهم ایشان در صداوسیما آرزوی توفیق داریم.
محسنی اژه‌ای ادامه داد: ابراهیم زادگان از چهره های شناخته شده عرصه رسانه هستند که حدود بیست و چند سال است که با ایشان از نزدیک آشنا هستم، چهره ای خدوم، دلسوز، پرکار، پرانرژی و دارای احساس مسئولیت در حوزه رسانه است و ما امید فراوانی داریم که انشاالله ایشان بتوانند در این حوزه که البته کار سختی است، اقداماتی را انجام دهند.

رسانه در قوه قضاییه با سایر نهادها متفاوت است
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه کار رسانه در قوه قضاییه با سایر نهادها متفاوت است، افزود: ابراهیم زادگان تنها در کار رسانه فعالیت نداشته‌اند، بلکه مسئولیت‌های مختلفی به عهده ایشان بوده است و در حوزه رسانه نیز سالهاست مشغول هستند.
وی تصریح کرد: امیدوار هستیم آقای ابراهیم زادگان با انرژی و دلسوزی که دارند بتوانند گام‌های بلند و خوبی را در این زمینه بردارند و طبیعتاً ریاست قوه‌قضاییه و همه مسئولان این قوه با ایشان همکاری خواهند کرد و به همه بخش ها خواهیم گفت که همیار و کمک حال ایشان باشند و موادی که در عرصه اطلاع رسانی لازم است را در اختیار ایشان قرار دهند و از این موضوع مضایقه نکنند.
محسنی اژه‌ای اضافه کرد: بحث اطلاع رسانی در همه مقاطع و نظام ها یک امر مهم است و در شرایط کنونی جهان و در نظام ما یک امر فوق العاده مهم است و بیان و تبیین اهداف، خدمات، آسیب ها و مجموعه فعالیت های یک دستگاه به خصوص در نظامی که متکی به مردم است، بسیار مهمتر جلوه می کند.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: جمهوری اسلامی ایران با مردمش ندار است و ما چیزی را نمی خواهیم از مردم پوشیده نگه داریم. اگر مردم ما از آنچه در نظام یا در دستگاهی می گذرد مطلع باشند مسلماً بهتر می توانند کمک کنند و اگر مردم از آنچه که امروز در قوه قضاییه می گذرد و خدمات و تلاش ها، گرفتاری ها و مجموعه تنگناها مطلع باشند، حتماً بیشتر قوه قضاییه را همراهی خواهند کرد.

نظام ما مردمی است
وی اظهار کرد: نظام ما نظامی مردمی است و قوه قضاییه می خواهد عدالت را که یکی از اهداف مهم این نظام است، محقق کند. البته همه نظام این وظیفه را دارند اما قوه قضاییه بالاخص و به طور خاص طبق وظیفه ای که قانون اساسی برعهده او گذاشته است، باید عدالت را در جامعه محقق کند و آن را گسترش دهد.
معاون اول قوه قضاییه گفت: ما نمی توانیم این هدف مهم را جز با همراهی مردم محقق کنیم و همراهی مردم زمانی است که آنها به وظایف خودشان آشنا باشند و به تنگناها، زحمات و خدمات و به کارکردهای قوه قضاییه نیز آشنایی داشته باشند.
محسنی اژه‌ای تصریح کرد: امروز به وضوح روشن است که دشمن اصلی ما شیطان و شیطان بزرگ انسی آمریکا است و جنود او نیز همه همّ و غمّ خودشان را گذاشته اند که یک جنگ نرم تمام عیار را به کشور ما تحمیل کنند، ۸ سال جنگ نظامی را برما تحمیل کردند و تمام قوای دشمن علیه این نظام دست به دست هم داد. امروز نیز همین طور است و همه توان خود را به کار گرفته اند تا این جنگ نرم را به ما تحمیل کنند و در این جنگ نرم که علیه اسلام، نظام و جمهوری اسلامی به کار گرفته اند لبه تیز این حملات را به نهادهایی که احساس می کنند در این نظام موثرترند، متوجه کرده‌اند.
دلیل هجمه‌های سنگین به قوه قضاییه
وی با اشاره به هجمه دشمنان به قوه قضاییه اظهار کرد: آنها می دانند یک قوه قضاییه مقتدر و کارآمد می تواند نظام را پیش ببرد، دست همه مفسدین را کوتاه کند و موجب احیای حقوق عامه شود، از آنجا که این قوه می تواند در مقابل آنها بایستد، هجمه‌های سنگینی را به آن وارد می کنند و یکی از هجمه‌های سنگین در این جنگ نرم، هجمه علیه قوه‌قضاییه است.
وی تبیین اهداف و ماموریت های قوه‌قضاییه را ضروری و لازم دانست و افزود: با وجود این جنگ نرم لازم است که قوه قضاییه بتواند اهداف، ماموریت ها و زحمات خود را با مردم در میان بگذارد و بر این باور هستم که ما مطالب بسیاری برای بیان کردن به مردم داریم.

مردم و رسانه‌ها تشنه اطلاعات هستند
محسنی اژه‌ای ادامه داد: ما مطالب زیادی داریم که بتوانیم در اختیار مخاطب قرار دهیم و از نظر شرعی و حقوقی نیز این موضوع بلااشکال است و مخاطب نیز تشنه این اطلاعات است، حتی رسانه ها نیز تشنه این مطالب هستند.
وی تصریح کرد: مطالب زیادی در قوه قضاییه وجود دارد که در بیرون مخاطب دارد و این رسانه است که باید به دنبال افرادی در قوه قضاییه بدود تا بتواند از آنها مطلب بگیرد. ملاط در قوه قضاییه برای رشد و آگاهی مردم و هوشیاری آنها، عبرت آنها و مسائل مختلف بسیار است و این هنر ما و مرکز رسانه است که بتواند از آنها استفاده کند و مطالبی را در اختیار آنها قرار دهد که به نفع مردم، اسلام و نظام باشد و این شدنی است.
محسنی اژه‌ای یادآور شد: هم در زمان حضرت امام (ره) و هم زمان مقام معظم رهبری بارها تکرار شده مسئولان قوه قضاییه گفته اند که ما باید بتوانیم خدمات، ماموریت ها و کارکردهایمان را صادقانه در اختیار مردم قرار دهیم و با آنها در میان بگذاریم و این موضوع به خصوص در برخی مواقع لازم است و الان جزء زمان هایی است که تحقق این موضوع بسیار لازم است چرا که حرف‌های انحرافی دشمن بسیار زیاد است.

قوه قضاییه در زمینه مبارزه با فساد جهاد کرده است
وی ادامه داد: حقیقتاً اگر در رابطه با برخی پرونده ها از جمله پرونده فساد سه هزار میلیاردی کسی بخواهد دست به قلم شود می تواند مطالب زیادی بنویسد؛ چرا که قوه قضاییه در این زمینه جهاد کرد و اگر بخواهیم مجموعه اقدامات جانبی که در راستای این پرونده انجام شد را بنویسیم برای مخاطب ما بسیار خواندنی، شنیدنی و بسیار عبرت آموز است و بعد متوجه می شویم که قوه قضاییه چه کارنامه درخشانی در این خصوص داشته است و پرونده های گوناگون بسیاری وجود دارد که امیدواریم آقای ابراهیم زادگان بتواند این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهد.
محسنی اژه‌ای تصریح کرد: زمانی عنوان می کردند که آیا قوه قضاییه به سخنگو نیاز دارد یا خیر و بنده عنوان کردم که این قوه سخنگو می‌خواهد ولی اطلاع رسانی فقط سخنگویی نیست بلکه باید به اشکال مختلف انجام شود و یک وجه کوچک آن ممکن است سخنگویی باشد و از آنجا که بنده اصرار داشته ام که سخنگو لازم داریم، علیرغم اینکه تناسبی با کار و سابقه بنده نداشت آن را پذیرفتم و از این باب این موضوع به گردن بنده افتاده است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که رئیس جدید مرکز رسانه بتواند نقش اطلاع رسانی را کامل کرده و هم در سایر بخش ها موفق باشد./فارس

Share