در خطبه های نماز جمعه انزلی عنوان شد:

مسئولان به تولیدات ملی توجه ای ویژه داشته باشند/انتقاد شدید از وضعیت شهر انزلی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید عبدالجواد شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود در ابتدا با تشکر از زحمات مسئولان شهری از وضعیت نامناسب انزلی و زیبا سازی شهری انتقاد کرد و شهرستان را تاثیر گذار در اجرایی شدن اقتصاد مقاوتی منطقه دانست و افزود : در انزلی به خیلی از ظرفیت ها هیچ توجهی نمی شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه شهرستان انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی تاکید و بیان کرد: مسوولان باید به تولیدات ملی توجه جدی و ویژه ای داشته باشند.
shamsبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی , حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با بیان این که واردات بی رویه به تولید داخلی ضربه می زند، افزود: بدیهی است که کشور باید با مالیات اداره شود ولی در اخذ آن باید عدالت رعایت شود .
خطیب جمعه انزلی اسراف را یکی دیگر از معضلات جامعه عنوان و تصریح کرد : باید جلوی اسراف را بگیریم و به استعدادهای منطقه ای و محلی توجه ببشتری داشته باشیم.
وی اضافه کرد :برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به ظرفیت ها و امکانات به طور ویژه توجه کنیم واقتصاد مقاومتی بدان معنا است که مسئولان و مردم در کنار هم باید در برابر فشار ها و تحریم ها دشمنان اعم از تحریم های جدید و تنزل در قیمت نفت به معنای واقعی ایستادگی کنند و با روی پای خود ایستادن نقشه های شوم دشمنان را نابود سازند و در همین راستا دولت و مجلس هر دو باید پا به کار باشد.
خطیب جمعه انزلی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای سختگیری به مردم نیست بلکه باید با بهره گیری از ثروت ها و استعدادهای خدادادی کشور به گونه ای عمل کنیم که فشارهای دشمن بر ما کارساز نشود و کشور از رشد ئ شکوفایی باز نماند.

در انزلی به خیلی از ظرفیت ها هیچ توجهی نمی شود

سید عبدالجواد شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود در ابتدا با تشکر از زحمات مسئولان شهری از وضعیت نامناسب انزلی و زیبا سازی شهری انتقاد کرد و شهرستان را تاثیر گذار در اجرایی شدن اقتصاد مقاوتی منطقه دانست و افزود : در انزلی به خیلی از ظرفیت ها هیچ توجهی نمی شود.
وی با اشاره به گردشگری بودن شهرستان انزلی متذکر شد: صنعت گردشگری امروزه در دنیا بعنوان یکی از صنایع درآمدزا محسوب می شود و باید همه شرایط لازم برای بهره مندی از این فرصت مغتنم اقتصادی را فراهم کنیم و اگر به واقع این شهر توریستی است باید امکانات مطلوبی نیز برای توریست محیا شود .
خطیب جمعه انزلی با تاکید بر اهمیت تالاب انزلی از جنبه گردشگری و سایر منافع، نسبت به شرایط نابسامان این تالاب و ساخت و سازهای غیراصولی و نامتناسب حاشیه آن ابراز تاسف کرد و اذعان داشت : اگر این تالاب در کشورهای دیگر بود آنچنان به زیبایی آن توجه می کردند که همه فقط برای تماشا می آمدند و در این شهرستان بعضی ها حتی قدرت جلو گیری از ساخت و ساز و باز پس گیری زمین های ساخته شده در حریم تالاب را ندارند.
وی در خطبه های نماز جمعه و در حضور جمع کثیری از نماز گذاران شهرستان بندرانزلی متذکر شد: وقتی برای استعدادها و فرصت های خود ارزش قائل نیستیم، چگونه از دیگران انتظار داریم.
امام جمعه شهرستان بندرانزلی به فضای نامطلوب میدان مرکزی شهرستان نیز اشاره کرد و در این باره افزود : فضای میدان این شهرستان به حدی زننده است که با یک بنر میخواهند جلو آن را بپوشانند ، چرا کسی پیگیری نمیکند ؟ یا ساختمان ها را تخریب کنند و دوباره بسازند و یا این سازمان میراث فرهنگی اجازه و اعتبار مرمت و نوسازی را بدهد و چرا بی دلیل بعضی ها مانع می شوند؟
شمس الدین با اشاره به درپیش بودن پنجم اسفندماه سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، از مردم خواست از این قشر ایثارگر قدردانی کنند.
وی همچنین به سخنان رهبری درخصوص مذاکرات هسته ای اشاره و تاکید کرد: همانگونه که رهبری فرموده اند باید به گونه ای عمل شود که توافقات در یک مرحله انجام گیرد و همه تحریم ها برداشته شود و بعضی ها فریب غربی ها را نخورد نیایند از توافق و توفاهم سخن بگویند . طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید لغو تمام تحریم ها به طور یکجا و توافق یک مرحله ای انجام شود.
حجت الاسلام شمس الدین متذکر شد: تیم مذاکره کننده با حمایت مردم و با اقتدار عمل کند و فراموش نکنیم رفع تحریم ها و بازگشت دارایی ها به این راحتی انجام پذیر نیست و ما نیازمند عمل به اقتصاد مقاومتی هستیم.
امام جمعه بندرانزلی همچنین اول اسفند روز روحانیت و دفاع مقدس را که به مناسبت شهادت آیت الله محلاتی نامگذاری شده، گرامی داشت.
حسن خسته بند

Share