در حاشیه مراسم پاکسازی تالاب انزلی عنوان شد:

مردم انزلی صدای دردهای تالاب را شنیدند;برگزاری تجمع بزرگ دوستداران تالاب انزلی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ریاست اداره حفاظت محیط زیست انزلی در گفت و گو با خبرنگار دیارمیرزا از گردهمایی بزرگ و استانی پاکسازی تالاب بین المللی انزلی در ۲ ادریبهشت ماه سال ۹۴ خبر داد و خاطر نشان کرد : این گردهمایی در قالب فراخوانی بزرگ و با حضور مقامات استانی برای پاکسازی تالاب اقدام خواهد شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در آستانه بهار، اداره حفاظت محیط زیست انزلی و جمعی از دوستداران طبعیت ، صدای دردهای تالاب بین المللی انزلی را شنیدند و قسمتی از تالاب را از زباله های خانگی و غیرطبیعی پاکسازی کردند.
IMG_1399در حاشیه این مراسم ریاست اداره حفاظت محیط زیست انزلی در گفت و گو با خبرنگار دیارمیرزا از گردهمایی بزرگ و استانی پاکسازی تالاب بین المللی انزلی در ۲ ادریبهشت ماه سال ۹۴ خبر داد و خاطر نشان کرد : این گردهمایی در قالب فراخوانی بزرگ و با حضور مقامات استانی برای پاکسازی تالاب اقدام خواهد شد
اکبر میغی که پاکسازی امروز را فقط یک خانه تکانی میدانست اضافه کرد: از تمامی مردم گیلان و دوستداران محیط زیست و تالاب انتظار داریم که با حضور خود در پاکسازی و گردهمایی بزرگ تالاب بین المللی انزلی در ۲ اردیبهشت ۹۴ یاری گر ما باشند.
وی در بخشی دیگر از مصاحبه خود به برنامه اداره حفاظت محیط زیست در تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود : روز طبیعت در سال جاری با تدابیری که اندیشیده شده است متفاوت تر با سال گذشته در شهرستان انزلی برگزار خواهد شد و با کمک نیروی های این اداره که در ایام نوروز در آماده باش کامل هستند امیدواریم نوروزی به یاد ماندنی را برای مسافرانمان به ارمغان بیاریم .
میغی اضافه کرد:بروشورهایی از سوی سازمان محیط زیست در راستای حفظ و پاکسازی تالاب بین المللی انزلی تهیه شده است که در بین تعاونی ها قایقرانی توزیع شده تا مسافران نوروزی با این نگین سبز شمال ایران آشنا شوند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلیافزود: بخش زیادی از زباله های تالاب انزلی از رودخانه های بالادست نظیر پیربازار روگا و پسیخان است که با هر بارندگی و سیلاب وارد تالاب می شود.
اکبر میغی اظهار کرد :با توجه به قرار گرفتن رودخانه سوسر روگا در ادامه مسیر این رودخانه ها بخش زیادی از زباله ها از این مسیر می گذرد و با توجه به این موضوع که بیشترین حجم ورودی زباله از دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت است امیدواریم ساماندهی برای جلوگیری از این امر هر چه زودتر صورت بگیرد.
وی با اشاره به این که به دلیل نبود دستگاه مکانیکی ،جمع اوری زباله های شناور به روش دستی انجام شد، خاطرنشان کرد: نصب تورهای زباله گیر در کانون های اصلی ورود زباله در برنامه های سال ۹۴ محیط زیست گیلان قرار دارد .
میغی یادآور شد: برای جلوگیری از ورود زباله به عرصه تالاب از مردم خوب گیلان به ویژه روستاییان و دهیاران تقاضای کمک داریم .
رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی در پایان سخنان خود توصیه ای برای مسافران نوروزی در شهرستان انزلی نیز داشت و تصریح کرد : امیدواریم مسافران عزیز  همانطور که از این نعمت الهی استفاده می برند در نگه داری و پاکسازی آن نیز به ما کمک کنند
تالاب انزلی جزء تالابهای بین المللی که در کنوانسیون رامسر است ، اما در سالیان اخیر تحت تاثیر عواملی چون تبدیل قسمت هایی از زمین های تالاب به زمین های زراعی، ته نشینی رسوبات آب های وارده و در نتیجه کاهش سطح تالاب و همچین رشد بی رویه گیاهان آبزی و غیربومی همانند آزولا و ورود حجم بالای پسماند و پساب قرار گرفته است.

Share