ندیمی: مجلس به جای ورود به حواشی وارد جزییات شود

مجلس نیازمند حداقل ۲۰۰ نماینده فعال است;۴۰ نفر نمی توانند بار کشور را بدوش بکشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی گفت: نزدیک به ۲۰۰ نماینده فعال و کارآمد نیاز داریم که بتوانند کمیسیونها را فعال و پربار کرده و خروجی کارشناسی را حداکثری کنند و با ۳۰ یا ۴۰ نفر نمیتوانند بار کشور را بدوش بکشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی گفت: نزدیک به ۲۰۰ نماینده فعال و کارآمد نیاز داریم که بتوانند کمیسیونها را فعال و پربار کرده و خروجی کارشناسی را حداکثری کنند و با ۳۰ یا ۴۰ نفر نمیتوانند بار کشور را بدوش بکشند.

nadimi9256 (17)ایرج ندیمی در خصوص خانه تکانی مجلس برگرفته از فرهنگ ایرانی جهت ورود بهتر به سال جدید با استقبال از این موضوع گفت: مهم ترین خانه تکانی همین است کهدشیهئه و ۱۰ تا ۲۰ برنامه اساسی برای کشور تعریف کند که واقعا برای پنج سال آینده به آن ها نیاز داریم.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مجلس هم همانند خانه های ایرانیان مفهوم خانه دارد و باید خانه تکانی شود افزود: معنی تغییرات همین است که مجلس باید جزییات نیاز های اصلی جامعه را بداند.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس از هم اکنون باید خود را برای برنامه ششم آماده کند تا رویکردهای اصلی نظام در آن درج شود.
وی افزود: مهمترین موضوع این است که باید دو موضوع مهم اقتصاد و اشتغال یعنی از یک سو اصل درآمد و از سوی دیگر کفاف درآمد را مورد توجه قرار دهیم.
ندیمی با اشاره به این که برای اصل درآمد یا میزان درآمد نیازمند یک سری دستورالعملهای مشخص هستیم، ادامه داد: باید برنامه ریزی مشخصی داشته باشیم تا طی ۵ سال اصل درآمد و کفاف آن برای مردم عملی شود.
ندیمی گفت: از جهت اصل واردات و صادرات باید دقیقا اساس تصمیمات اقتصادی مجلس تعریف شود که واقعا چه درآمدی و چه میزانی و چگونه از راه صادرات به دست بیاید و از واردات کسر شود.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در رابطه با اصل درآمد، بودجه نفت یا مالیات باید دقیقا مشخص شود که ما در طی ۵ سال چطور میتوانیم نود تا صد درصد مالیات قانونی و حق تسهیلات بدهیم و همه راه های گریز را ببندیم.
رییس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در رابطه با موضوعات مربوط به عدالت، عدالت اجتماعی و مباحث مربوط به حوزه و درآمد و مالیات اساسی را براساس قوانین کاملا شفاف کنیم و یا درمورد بخش خصوصی و دولتی باید دقیقا نقش ها را معلوم کنیم.
ندیمی ادامه داد: مسایلی که به طور کلی گفتم می توانند مهمترین خانه تکانی های مجلس باشند که برای یک سال آخر هم به عنوان کارنامهی مجلس وهم به عنوان رویکرد مجلس بعدی مورد توجه و نظر قرار بگیرد.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی مجلس در این باره را از الزامات شروع کار مجلس نهم در سال ۹۴ دانست و خاطر نشان کرد: باید معلوم کنیم که پایان کار این مجلس چیست و یا بهتر بگویم قرار است مجلس بعدی آغاز و پایان کارش چه باشد.
نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مهمترین وظایف مجلس صرفا در بخش تقنین نیست گفت: مهم ترین کار ما در بخش تقنین نیست و باید به این مساله هم تاکید کنم که برای بعد نظارتی مجلس خانه تکانی دیگر و جداگانه ای لازم است.
عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم در خصوص این که از لحاظ سیاسی مجلس چه خانه تکانی باید انجام دهد،گفت: در مورد بحث سیاسی باید قبول کنیم که چند اتفاق افتاده است که باید متناسب با آن مجلس آینده شکل بگیرد.
وی ادامه داد: در بعد مسایل کلان واقعیت به ما نشان میدهد که حل مسایل، نیاز به حداقل ۲۰۰ نماینده ی فعال و کارآمد دارد یعنی ما واقعا نمی توانیم با ۲۰ تا یا ۵۰ نماینده فعال فعلی مجلس را اداره کنیم.
وی افزود: ما نزدیک به ۲۰۰ نماینده فعال و کارآمد نیاز داریم که بتوانند کمیسیون ها را فعال و پر بار کرده وخروجی کارشناسی را حداکثری کنند و واقعا ما را در فضای کنونی کشور و انقلاب مورد حمایت قرار دهند.
ندیمی گفت: مجالس عموما بر روی ۳۰ یا ۴۰ تا ادم استوار بود ولی این ۳۰ یا ۴۰ نفر نمی توانند بار کشور را بدوش بکشند.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر این که حل مسال کشور نیازمند فعالیت بیشتر نمایندگان است گفت:حل مسایل جدید کشور به خصوص درباره جوانان و فارغ تحصیلان و فضای اینترنتی و مانند انها که نشان میدهد که جامعه پایش های اساسی دارد در این پایش کوچکترین ضعف نماینده به حساب همه نوشته میشود نیازمند تعداد نماینده فعال بیشتری است و با این تعداد تاثیر گذار نمی توان کارها را پیش برد.
وی با اشاره به این که بر همین اساس شان مجلس باید رعایت شود گفت:شان مجلس را از جهت گفتاری و رفتاری بایددرحد اکثر آن حفظ کنیم و این نیازمند برنامه ریزی برای مجلس اینده است./خبرآنلاین
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share