از گوشه و کنار سیاست:

قم در فتنه نمره خوبی نگرفت/هاشمی چه چیزی را بیشتر از فرزندانش دوست دارد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. تابناک نوشت: تبلیغات وایبری برای هاشمی رفسنجانی صبح امروز پیامکی تبلیغاتی از طریق نرم افزار وایبر برای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند.

تابناک نوشت:

تبلیغات وایبری برای هاشمی رفسنجانی

گوشهصبح امروز پیامکی تبلیغاتی از طریق نرم افزار وایبر برای برخی از مخاطبین ایرانی ارسال شد که در آن مطالبی در مورد انتخابات خبرگان و آیت الله هاشمی رفسنجانی آمده بود. صبح امروز پیامکی تبلیغاتی برای مخاطبین ارسال شد که در آن مطالبی همچون «ریاست هاشمی [در مجلس خبرگان] خار چشم افراطی هاست» به چشم می خورد. این پیام ها هرچند که به صورت رسمی از سوی سایت شخصی ایشان ارسال نشده اما لینک هایی از این سایت را به مخاطبین پیشنهاد داده است.گفتنی است انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ۱۹ اسفند ماه برگزار خواهد شد و رسانه ها از آیت الله هاشمی شاهرودی و آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان کاندیداهای ریاست مجلس خبرگان یاد می کنند.

سعید قاسمی: قم در فتنه نمره خوبی نگرفت

سعید قاسمی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان نظام در وقایع ۸۸ گفته شهر قم نیز در این وقایع نمره «خوبی» نگرفت و در آن روز‌ها صدایی از این شهر درنیامد.

مشاوری که برای رسانه‌های ضدانقلاب خوراک تهیه می‌کند
عضو کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیر یونسی گفت: اینکه ما بدون استناد و ارائه شواهد و مدارک از تریبون‌های عمومی ادعاهایی را مطرح کنیم، هم خلاف رویه حقوقی است و هم خلاف نزاکت و اخلاق حکومت‌داری و نشان می‌دهد که احتمالاً پشت این ادعاها اهداف دیگری وجود دارد. حسین نقوی حسینی درباره اظهارات حجت‌الاسلام یونسی دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها راجع به نقض حقوق بشر در زندان‌ها و محاکم ایران، اظهار کرد: اگر کسی در ارتباط با نقض حقوق بشر در دستگاه‌های قضایی و امنیتی ما شواهد، اسناد و مدارکی دارد به رئیس قوه قضاییه ارائه کند.

نقوی حسینی ضمن توجه به سوءاستفاده رسانه‌های معاند نظیر بی‌بی‌سی و موارد دیگر و تهیه خوراک خبری برای آنها از سوی یک مسئول ارشد دولتی، بیان کرد: آقای یونسی آشپز بسیار خوبی در تهیه خوراک برای رسانه‌های ضد نظام است و کاملاً در این امر مسلط است و این نیز نخستین بار نیست که یونسی خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های بیگانه درست می‌کند.وی ابراز کرد: پیش از این نیز این‌گونه اقدامات صورت گرفته و اینکه من معتقدم احتمالاً پشت این اظهارنظرها اهدافی وجود دارد به همین دلیل است. شخصیتی نظیر آقای یونسی نمی‌تواند ادعا کند که غافل بوده است و نمی‌دانسته که از این اظهارنظرها چه کسانی بهره می‌برند چراکه وی کاملاً آگاه است و می‌داند که این‌گونه اظهارنظرها مورد سوءاستفاده دشمن واقع می‌شود.

پایان تجمع صنفی معلمان در کرمانشاه

گروهی از معلمان مدارس راهنمایی و دبیرستان کرمانشاه روز یکشنبه در اعتراض به وضع معیشتی و کمی حقوق خود در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان تجمع کردند. در این تجمع صنفی بدون اینکه شعاری سر داده شود معلمین کرمانشاهی کوشیدند تا خواسته های خود را به گوش مسوولان کشور بخصوص وزیر آموزش و پرورش برسانند. این تجمع دقایقی پیش بدون آنکه بیانیه ای قرائت شود و صرفا در همراهی با معلمان سراسر کشور بصورت آرام پایان یافت. گفتنی است شمار شرکت کنندگان در این تجمع حدود ۳۰۰ نفر بود. حدود ۳۰ نفر از معلمان روانسر نیز امروز در مقابل آموزش و پرورش این شهر تجمع مشابهی برگزار کردند.

آیت الله هاشمی چه چیزی را بیشتر از فرزندانش دوست دارد؟

احمد شمس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در جشنواره ملی شعر دانشجویی ایران من و طراحی پوستر دانشگاه آزاد اسلامی که امروز در دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد با بیان خاطره ای از آیت الله هاشمی اظهار داشت: در زمان مدیریت قبلی ام خدمت آیت الله هاشمی رسیدم و ایشان در مورد وضعیت دانشگاه ابراز نگرانی کردند که من به ایشان گفتم حق دارید چون دانشگاه همانند فرزند شماست و ایشان جواب دادند من دانشگاه آزاد را از فرزندانم هم بیشتر دوست دارم که در مقابل این جمله من اظهار داشتم فرزندان شما از این سخنان ناراحت می شوند اما ایشان در جواب گفتند من دانشگاه آزاد و ایران را از خودم هم بیشتر دوست دارم و در آن لحظه بود که مفهوم صبر و سکوت ایشان را فهمیدم.

اهل فرهنگ هتک حرمت می شوند و ندایی از کسی بر نمی آید!

در پی لغو گسترده کنسرت ها، بالاخره خانه موسیقی با انتشار بیانیه‌ای تند واکنش نشان داد. در بخشی از بیانیه طولانی آمده است: سخن و پرسش اساسی اینجاست که چرا علی رغم حمایت وزیر محترم وزارت ارشاد از موازین قانونی و مجوزهای صادره که علی القاعده منطبق بر وظایف قانونی بوده و بر اساس قانون اساسی دولت باید مدافع حقوق شهروندی و آزادی فعالیت های مشروع باشند،سکوت دیگران در مواجهه با این بی قانونی برای چیست و مهم تر اینکه چرا هنرمندان باید هزینه این جدال بی رحمانه را بپردازند؟ چرا این قشر فرهنگی که عمر و جان خود را هزینه اعتلا و سرافرازی ایران عزیز نموده اند باید به جای تشویق و حمایت، چون وسیله و ابزاری برای منکوب کردن جناح ها مورد استفاده قرار گرفته و شرافت حرفه ای و هنری آنها زیر سوال برود؟

چرا باید به عینه حیثیت نیمی از جامعه فرهنگی و هنری ایران یعنی زنان و بانوان محترم و هنرمند که همواره با رعایت کلیه شئون فرهنگی و قانونی و علی رغم کمترین امکانات و با موانع متعدد و ایثارگرانه فعالیت داشته اند مورد اهانت و تحقیر قرار گرفته و با برخوردهای زشت، ضد فرهنگی مواجه شوند؟

شگفت انگیز است که بعد از سی و اندی سال که از انقلاب فرهنگی و استقرار نظام جمهوری اسلامی می گذرد هنوز اهالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم که علی الاصول از نخبگان بی بدیل جامعه به شمار می روند در روز روشن و در مقابل چشم قانونگذاران، وکلا، مجریان و نیروهای امنیتی و انتظامی هتک حرمت می شوند و ندایی از کسی بر نمی آید! براستی چرا؟ چرا در این معرکه و نمایش تأسف آور که به کوچکترین حقوق صنفی و اجتماعی قشر عظیمی از هنرمندان وقعی نهاده نشده و با سرنوشت آنها به راحتی بازی می شود آب از آب تکان نمی خورد و اساسا چرا هیچکس پاسخگو نیست؟

کشور را به دست این مهندس‌ها نسپرید

جمعی از فعالان محیط زیست از مطرح شدن اتصال دریای خزر به دریای عمان در پروژه‌ای با نام ایرانرود و نقش معاون علمی رئیس‌جمهور در این موضوع گلایه کرده‌اند.

محمد درویش، مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیطزیست در این باره گفته: «پیگیری اجرای طرحی مانند ایران‌رود تنها توسط افرادی انجام می‌شود که هیچ شناختی از طبیعت و محیطزیست ندارند زیرا با یک بررسی ساده متوجه می‌شدند که با اتصال آب شور دریای مازندران به عمان تمام حفره‌های آب شیرین زمین تبدیل به آب شور می‌شود و شرایط کشور را در شرایط کم آبی بدتر خواهد کرد.»

پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان نیز گفته: «نکته مهم این است که برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه صنعتی شریف که به دنبال اجرایی کردن چنین طرحهایی هستند اصلا به فکر مباحث زیست محیطی نیستند. حتی هدف آنها انتقال آب دریای مازندران به دریای عمان هم نیست بلکه تنها به دنبال این هستند که با دریافت بودجه‌های پژوهشی سودی نصیب خود کنند.»

Share