نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری

قطبی کردن جامعه و پرداختن به مجادلات سیاسی ناسپاسی در قبال مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با بیان اینکه ۲۲ بهمن روز نمایش اقتدار ملی بود، گفت: برجسته کردن حواشی، قطبی کردن جامعه و پرداختن به مجادلات بیهوده سیاسی ناسپاسی در برابر ملت به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با بیان اینکه ۲۲ بهمن روز نمایش اقتدار ملی بود، گفت: برجسته کردن حواشی، قطبی کردن جامعه و پرداختن به مجادلات بیهوده سیاسی ناسپاسی در برابر ملت به حساب می‌آید.

۳۰۳۴۰۷۵_۶۸۸آیت‌الله هاشمی شاهرودی در مطلع هفدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری ضمن گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌آلله مهدوی کنی اظهار داشت:‌ آیت‌الله مهدوی کنی حقیقتا یک عالم عامل و انقلابی اصیل بود که هرجا انقلاب به او نیاز داشت در صحنه حاضر بود و جان و مال و آبروی خود را برای آرمان‌های انقلاب صرف کرد.

وی افزود: امام خمینی(ره) از ارادات گذشته، حال و آینده خود نسبت به وی یاد کردند و مقام معظم رهبری نیز از وی به عنوان عالمی دینی و سیاستمداری صادق یاد کردند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در ادامه اظهاراتش به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و در همین باره گفت: پس از گذشت ۳۶ سال، در هزار شهر و پنج هزار روستا مردم ایران در مناطق مختلف در خیابان‌ها حضور پیدا کردند و خیابان‌ها مملو از حضور مردم بود که زبان در توصیف این حضور و احساس مسئولیت مردم الکن و ناتوان است و باید به داشتن چنین مردمی به درگاه خداوند سپاسگزاری کرد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در همین باره افزود: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اثر تحریم‌ها و فشارها علیه ایران را مورد سنجش قرار می‌دهد و همه دنیا به امید کاهش حضور مردم در خیابان‌ها، راهپیمایی ۲۲ بهمن را رصد می‌کنند. اما مردم هر سال پرشورتر از سال قبل در این راهپیمایی، دفاع از استقلال، آزادی و پیشرفت خود را به نمایش می‌گذارند و پیام روشنی را به دولت‌های زیاده‌خواه مخصوصا به آمریکا ارسال می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان می‌دهد که دست نظام اسلامی بسته نیست گفت: حضور مردم در این راهپیمایی بار دیگر نشان داد که بنا به فرمایشات امام خمینی(ره) آمریکا در مقابل اراده‌ ملت ایران هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضور مردم در روز ۲۲ بهمن وظیفه نخبگان و مسئولین را در قبال آنها سنگین کرده است اظهار داشت: باید قدر این مردم را دانست و از خداوند به دلیل داشتن چنین مردمی شاکر بود.

وی در همین باره عنوان کرد: برجسته کردن حواشی، قطبی کردن جامعه و پرداختن به مجادلات بیهوده سیاسی ناسپاسی در برابر ملت به حساب می‌آید.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با بیان اینکه ۲۲ بهمن روز نمایش اقتدار ملی بود خاطر نشان کرد: این روز به نخبگان و مسئولین درس بزرگی را داد و هرجا که از این تجربه‌ها استفاده کردیم پیروز و غیر از آن آسیب‌پذیر بودیم.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: مراکز علم سنجی غربی از شتاب ۱۱ برابری در مقایسه با متوسط جهانی ایران خبر داده‌اند و آن را جز ۱۰ کشور برتر می‌دانند.
وی با بیان این که این فرمول در پیچیده‌ترین حوزه‌ها جواب داده است تصریح کرد: اقتصاد کشور نه استثناست و نه عرصه پیچیده‌تر از سایر عرصه‌هاست و  این فرمول باید به عرصه اقتصاد هم تسری یابد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اقتصاد دولتی و نفتی از مشکلات ماست و اقتصاد مردم بنیاد راهگشای اقتصاد ماست.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی خاطر نشان کرد: دیپلماسی فعال هم در اقتصاد ما نقش دارد، اما نقش اول را استعدادهای درونی دارند و بر منابع نفتی و زیرزمینی برتری دارند و در دشمنی‌های دنیای استکبار با اسلام دو مسئله وجود دارد.

وی بیان داشت: گستردگی دشمنی‌های استکبارگران با اسلام که در دوران اخیر به اوج رسیده با استفاده از فیلم و رسانه اسلام هراسی می‌کنند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که این واقعیت نشان از قدرت اسلام و ضعف جبهه استکبار دارد بیان داشت: حمایت از گروه‌های تکفیری جهت سرکوب اسلام ناب است و انقلاب اسلامی برای مقاصدی بلند نماینده اصلی اسلام ناب محمدی است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی افزود: در دورانی از مقاطع جمهوری اسلامی از این شعارها به خاطر مصالحی عقب‌نشینی کرد و این مسئله سبب شد اسلام سکولار و غربی گرا و اسلام متحجر را وارد منطقه کنند. با این رویکرد تضعیف مسلمانان را از طریق درگیری پیش بردند و هم چنین تلاش کردند بیداری اسلامی را به انقلاب بکشانند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری اثر دیگر حمایت از اسلام متحجر را به حاشیه راندن مسئله فلسطین و پایین آوردن جایگاه آن و القای فراموشی رژیم اشغالگر قدس خواند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با بیان این که داعشی‌ها رسما اعلام کردند فلسطین و اسرائیل مسئله ما نیست هدف دیگر جبهه استکبار را ساخت یک دیوار برلین فکری برای مخاطب غربی در مورد اسلام واقعی برشمرد.

وی در ادامه نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان در این نامه به جوانان غربی گفتند که دولت‌هایشان منشا اسلام هراسی هستند و به عنوان نقطه شروع حرکت جریان ساز است که باید در دنیا به آن توجه شود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: از مهمترین کارهایی که به عنوان یک جریان دائمی باید به آن توجه شود روشنگری دائمی است و باید مرز اسلام ناب و اسلام سکولار برای همگان روشن شود.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با تاکید براینکه اسلام سکولار نرمش در برابر آمریکاست گفت: اسلام ناب صفا و تعقل است و اسلام سکولار تحقیر و تحریم فکر کردن است. زیرا اگر باب فکر کردن باز باشد هر انسانی می‌فهمد که نباید دست خود را به خون برادرش آلوده کند.

وی با بیان این که مصلحان نخبگان و عالمان وظیفه سنگین بر دوش دارند بیان داشت: هر چه دنیای اسلام به وحدت نزدیک شود گروه‌های افراطی در انزوا می‌روند و مردم از شر آنان در امان خواهند بود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری آرمان فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی را در صدر توجهات عنوان و افزود: واقع گرایی و عقلانیت اقتضا می‌کند که تیم دیپلماسی کشور که به جدیت به دنبال منافع کشور است را حمایت کنیم اما باید بدانیم حل مسائل کشور لزوما در گرو توافق با طرف مقابل نیست و ما هم طرفدار توافق خوبی که در جهت منافع ملت باشد هستیم.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی اظهار داشت: تجربه ۳۶ ساله نشان داده است که آمریکا غیرقابل اعتماد است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در زمینه فرهنگ برخی اتفاقات رخ داده که قابل قبول نیست و حتی حداقل انتظارات را هم برآورده نمی‌کند./باشگاه خبرنگاران

Share