دریادار سیاری در یادواره شهدای صومعه سرا:

قبل از پیروزی انقلاب فساد و تباهی کشور را فراگرفته بود و درجهان هیچ نفوذی نداشتیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر دریادار حبیب‌الله سیاری دقایقی پیش در یادواره ۵۰۰ شهید سرافراز این شهرستان، اظهار داشت: امروز به برکت خون پاک شهدا شاهد عزت و سربلندی ایران اسلامی در جهان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر دریادار حبیب‌الله سیاری دقایقی پیش در یادواره ۵۰۰ شهید سرافراز شهرستان صومعه سرا اظهار داشت: امروز به برکت خون پاک شهدا شاهد عزت و سربلندی ایران اسلامی در جهان هستیم.

sayari_3109وی با بیان اینکه به برکت خون شهدا و با تبعیت از مقام معظم رهبری به کشوری اثرگذار در معادلات جهانی تبدیل شده‌ایم، افزود: از وابستگی کشور به بیگانگان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به استقلال در ۳۶ سال عمر با عزت انقلاب اسلامی رسیدیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این نیرو یک نیروی راهبردی با پشتوانه مردمی است که دریاهای آزاد را درنوردیده است، گفت: مردم با تأسی از سیره شهدا، در برابر تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن ایستاده‌اند.

دریادار سیاری با اشاره به حضور قدرتمند ایران در آب‌های آزاد و مقابله با دزدان دریایی در خلیج عدن، تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن که بیش از نیمی از معادلات جهانی در آن انجام می‌شود، حضوری فعال دارد و ناو‌های ارتش ایران نیز درحال حاضر در جنوب اندونزی حضور یافته‌ است.

وی با بیان اینکه توانمندی نظامی از مهمترین شاخصه‌های قدرت یک کشور در عرصه جهانی است، خاطرنشان کرد: ایران اثرگذارترین کشور منطقه است.

وی با بیان اینکه هر چه داریم به برکت خون شهداست، خاطرنشان کرد: در نظام بین‌الملل جایگاه هر کشوری مشخص است و هر قدر کشوری قدرت بیشتری داشته باشد، جایگاهش بالاتر است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب در حوزه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وابسته به غرب بودیم، اظهار داشت: ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مستشار خارجی در ایران فعالیت کرده و جالب اینکه حق توحش دریافت و تمام مسائل کشور را مدیریت می‌کردند.

دریادار سیاری با بیان اینکه قدرت دو بخش مادی و معنوی دارد، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در هیچ جای جهان نفوذی نداشتیم ولی امروز بحث اسلام، دین و انقلاب اسلامی به ما قدرت داده است.

وی با اشاره به وضعیت فرهنگی و اجتماعی ایران در دوران پهلوی تصریح کرد: فساد و تباهی کشور را فرا گرفته بود و دین و اسلام جایگاهی در رژیم پهلوی نداشت، از سوئی دیگر آمریکایی‌ها با وضع قوانینی همچون کاپیتولاسیون به‌دنبال ایجاد انحراف در وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه بودند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به وابستگی‌های نظامی ایران در دوران طاغوت اظهار داشت: در آن زمان تمام آموزش‌های نیروی دریایی در خارج از کشور انجام می‌شد و برای تعمیر کوچکترین قطعه باید ناوگانمان را به کشور سازنده اعزام می‌کردیم. همچنین تاکتیک‌های نظامی‌ ما توسط کشورهای بیگانه طراحی و در اختیار ما قرار می‌گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دوران طاغوت از درمان عمان و خلیج‌فارس بیشتر نرفته بودیم، گفت: این درحالی است که امروز در ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع از آب‌های آزاد حضور داریم.

دریادار سیاری با بیان اینکه امروز نیروی دریایی به یک نیروی فرامنطقه‌ای مؤمن، متخصص، متعهد و انقلابی و شهادت‌طلب تبدیل شده است، گفت:‌ آموزش‌هایمان بالاتر از استانداردهای جهانی است و همه ارکان و منابع انسانی نیروی دریایی در شمال کشور آموزش می‌بینند و ناوهای مستقر ایران در خلیج‌ عدن و آب‌های آزاد توسط همین نیروهای آموزش دیده در داخل کشور اداره می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خاتمه با بیان اینکه امروز (پنجم اسفندماه) ناوگروه ارتش در جنوب اندونزی دریانوردی می‌کند، گفت: این ناوگروه خط استوا را طی کرده و به‌زودی اگر ممکن باشد در بندر جاکارتا در اندونزی پهلو می‌گیرد./تسنیم

Share