فیلمساز گیلانی در جمع ۱۸ دریافت کننده جوایز بین المللی مرکز سینمای تجربی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در سال جاری، ۱۸ اثر از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور موفق به کسب جوایز بین المللی سینمایی شدند که اثر فیلمساز گیلانی یکی از آنهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در سال جاری، ۱۸ اثر از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور موفق به کسب جوایز بین المللی سینمایی شدند که اثر فیلمساز گیلانی یکی از آنهاست.۲۴۹۳۲۹_orig

در سال ۹۳ تعداد ۳۷۵ فیلم مستند، داستانی، انیمیشن و سینمایی در قالب DVD و لینک Vimeo به ۲۶۵ جشنواره بین‌المللی ارسال شد که از این تعداد، ۵۱ فیلم به بخش‌های مسابقه، ویژه، جنبی و بازار جشنواره‌ها راه یافتند و ۱۸ جایزه بین‌المللی هم سهم تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور شد.

در این میان؛ جایزه ویژه جشنواره ربیع‌الشهاده عراق به فیلم مستند «رسم عاشقی همینه» الله‌کرم رضایی‌زاده از گیلان اختصاص یافت.

فیلم مستند آئینی – عاشورایی «رسم عاشقی همینه» به کارگردانی الله‌کرم رضایی‌زاده فیلمساز اهل و ساکن بندرانزلی به موضوع آئین کهن کرنا نوازی در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در یکی از روستاهای گیلان می پردازد.

فیلم های مستند «تولدی در آتش»، «برآستان نجابت دریا»، «اینجا خورشید می درخشد» و… از جمله آثار دیگر این هنرمند گیلانی می باشد.

وی هم اکنون نیز فیلم مستند «ملوانان تنها به دریا نمی روند» در دست تولید دارد.

Share