فیفا تصمیم خود را گرفت;جام جهانی قطر زمستانی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا لایحه فوریتی فیفا امروز (سه شنبه) درباره زمان جام جهانی ۲۰۲۲ بود و در نتیجه‌گیری نهایی قرار شد جام جهانی برای اولین بار در طول تاریخ در زمستان برگزار شود. اعضای کمیته اجرایی فیفا شش ماه است که درباره زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ بحث و تبادل نظر کرده‌اند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا لایحه فوریتی فیفا امروز (سه شنبه) درباره زمان جام جهانی ۲۰۲۲ بود و در نتیجه‌گیری نهایی قرار شد جام جهانی برای اولین بار در طول تاریخ در زمستان برگزار شود.

جام جهانیاعضای کمیته اجرایی فیفا شش ماه است که درباره زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ بحث و تبادل نظر کرده‌اند. آنها در نهایت امروز به این نتیجه‌ رسیدند که این رقابت‌ها در زمستان برگزار شود و به این ترتیب بحث بر سر زمان انجام جام جهانی ۲۰۲۲ خاتمه پیدا کند.

با انتقال جام جهانی ۲۰۲۲ به زمستان تقویم فوتبالی در این سال با تغییر و تحولاتی رو به رو خواهد شد. از جمله این تغییر و تحولات این است که لیگ‌های معتبر اروپایی و همچنین لیگ قهرمانان اروپا باید زودتر از حد معمول به پایان برسند تا بازیکنان ۲۰ روز تا یک ماه قبل از شروع جام جهانی در اختیار تیم‌های ملی‌ باشند. به این ترتیب لیگ برتر انگلیس که در ژانویه روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذاشت، دیگر در سال ۲۰۲۲ چنین تجربه ای را نخواهد داشت.

تمام نمایندگان شش کنفدراسیون عضو فیفا با انتقال جام جهانی ۲۰۲۲ از تابستان به زمستان موافقت کردند. همچنین قرار است در جلسه‌ای که ماه آینده در زوریخ برگزار خواهد شد درباره کاهش زمان جام جهانی قطر و همچنین تعداد ورزشگاه‌های این کشور نیز بحث و تبادل نظر صورت بگیرد.

شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان این جلسه به سایت فیفا گفت: خوشحالیم که در نهایت به همه نظرات احترام گذاشته و تصمیم گرفته شد تا جام جهانی در زمستان برگزار شود. این بهترین تصمیم بود. راستش را بخواهید گرفتن این تصمیم اصلا کار آسانی نبود. مدتهاست که درباره این موضوع جلسه برگزار کردیم. حالا از همه اعضای فیفا که در این مدت کمک کردند تا این تصمیم را بگیریم تشکر می‌کنم و امیدوارم که آسیا در دومین میزبانی خود برای جام جهانی خود سربلند شود./ایسنا

Share