از گوشه و کنار سیاست:

فریدون نگذاشت قائم مقام ظریف شوم/لغو پروازهای عمره به دلیل اظهارات آیت الله جنتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب ندا در گفت‌وگویی با بیان اینکه با رئیس جمهور مشکلی ندارم اما با حسین فریدون برادر وی اختلاف داشتم، گفت: با آقای ظریف سه جلسه داشتم و خواهش کردند که قائم مقامی وزارت خارجه را بپذیرم که قبول نکردم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.
تابناک در ادامه نوشت:

نوبت به تکواندو رسید؛ ایرانی‌ها در تیم ملی جمهوری آذربایجان

گوشهپس از عضویت سامان طهماسبی، مسعود هاشم‌زاده و صباح شریعتی در تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان، تعدادی از قهرمانان زن و مرد تکواندوی ایران هم با پذیرش تابعیت این کشور، برای تیم ملی آذربایجان مسابقه خواهند داد.

حضور پنح نفر از تکواندوکاران ایرانی در ترکیب تیم ملی مردان و زنان جمهوری آذربایجان قطعی شده است. رضا مهماندوست هم سمت سرمربیگری تیم ملی تکواندوی جمهوری آذربایجان را برعهده دارد. او پیش از این، مسئولیت هدایت تیم ملی تایوان را برعهده داشت. تعدادی دیگر از قهرمانان تکواندو هم گفته‌اند اگر جمهوری آذربایجان به آنها هم پیشنهاد بدهد، به خاطر مسائل مالی حاضرند پاسخ مثبت بدهند.مهماندوست درباره تکواندوکاران ایرانی تیم جمهوری آذربایجان می‌گوید: «سهیلا سیاحی با پیشنهاد آذربایجان روبه‌رو شده و گویا قرار است برای این کشور مبارزه کند. یکی دیگر از بانوان نیز قرار است در این کشور مبارزه کند. در بخش مردان سینا بهرامی و احمد محمدی قرار است به تیم جمهوری آذربایجان ملحق شوند.»

 پیش‌بینی حجاریان از سختی‌های پیش روی دولت

 سعید حجاریان در گفت‌وگویی در پاسخ به این سؤال که «شما شکل گیری یک نظام لیبرال را لازمه رسیدن به دموکراسی می‌دانید؟» گفت: البته لیبرالیسم حتما برای من جدی است اما یک چیزی این وسط هست و مشکل ما است. برای ما عدالت بسیار مهم است. جمع عدالت و لیبرالیسم خیلی سخت است. در غرب هم این مشکل بوده است.

وی در بخشی از گفتگوی خود در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا مردمسالاری دینی می تواند خلأ را پرکند؟ می‌گوید الان درباره دین بحث نمیکنیم؛ تز من، سوسیال دموکراسی است. نخست وزیر سوئد که ترور شد، اولاف پالمه، ویلی برانت از رهبران سوسیال دموکرات بودند. آن‌ها خیلی تلاش کردند که راه وسط لیبرالیسم و عدالت را در پیش گیرند اما هنوز محقق نشده است. در ایران هم باید این کار شروع شود. پروژه‌های جدی ما همین است. این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان تا حدودی دچار بحران راهبرد هستند، اظهار داشت: آن‌ها در کل می‌دانند چه باید بکنند اما نمی‌دانند از چه طریقی. بعضی‌ها اصلاح‌طلب نما هستند. به زبان دیگر اصلاح‌نما طلب هستند.حجاریان در قسمت دیگر این مصاحبه با اشاره به مشکلات پیش روی دولت روحانی،گفت:روحانی چند ماه دیگر گرفتاری‌های عجیب و غریبی خواهد داشت؛ بی پولی، پروژه‌های عمرانی، اخراج گارگران، ناتوانی در پرداخت یارانه و حتی بخشی از حقوق دیگران. او(روحانی) تلاش می‌کند مسأله ما را با آمریکا حل کند تا از آن طریق در اقتصاد هم تحول ایجاد شود.

خرید از D&G یعنی حمایت از همجنس‌گرایی!

یکی از خبرگزاری ها در گزارشی درباره لزوم حمایت از برند ایرانی، خرید برند دولچه گابنا را با توجه به سبقه این برند، به معنای حمایت از همجنس گرایی خوانده است! در بخشی گزارش این خبرگزاری در ذیل عنوان « خرید از D&G یعنی حمایت از همجنس‌گرایی» آمده است: کلمه «D» مخفف نام یک فرد ایتالیایی به نام  Domenico Dolce و کلمه «G» مخفف نام یکی از طراحان مد در ایتالیا به نام  Stefano Gabbana است، این دو مرد در جوانی به همجنس‌گرایی روی آورده و با هم ازدواج می‌کنند! سپس شرکتی را در طراحی مد لباس، کیف، کفش، عطر و … به نام دی اند جی تأسیس کردند، در واقع یکی از بزرگترین و مشهورترین برندهای لباس، کیف، کفش و … را با هدف جذب و حمایت از همجنس‌بازان با همین عنوان «D&G» تأسیس کرده‌اند.

دومنیکو و استفانو در سال ۲۰۰۵ میلادی از هم جدا می‌شوند و دوباره در سال ۲۰۰۸ کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. چند سال بعد یعنی در دسامبر ۲۰۱۴، گابانا نامه‌ای عاشقانه‌ای به دلچه می‌نویسد که در روزنامه انگلیسی‌زبان «ایندیپندنت» منتشر می‌شود، او در این نامه ضمن ابراز عشق و علاقه به دلچه و بیان رابطه عمیق ۲۸ ساله میان خودش و او می‌گوید: به خاطر موفیقت در برنامه کاری و زندگی شخصی از تو تشکر می‌کنم، تو برای من منحصر به فرد هستی و عاشق تو هستم!

 کل پول‌های رحیمی را جزایری به یک نفر داده بود!

الیاس نادران، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته: در همین بحث پول های آقای رحیمی جوسازی علیه مجلس هشتم زیاد شد و عده ای پول زیادی گرفته اند من از اردیبهشت ۸۸ در جریان پول هایی که ایشان داده بود و افرادی که این پول ها را گرفته بودند، قرار داشتم. مجموعه پولی که در مجلس هشتم به نمایندگان داده شد ۴۸۰ میلیون تومان بود و این مبلغ به اندازه ای بود که شهرام جزایری آن را به یکی از نمایندگان مجلس ششم داده بود. در آن زمان همین روزنامه های اصلاح طلب و همین هایی که مدعی مبارزه با فساد و افشاگری اند صدایشان در نیامد که آیا این پول ها پاک است؟

فهرست ۲۲ نفره تا ۶۰ نفره هاشمی برای انتخابات

فهرست نزدیکان آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۲۲ نفر رسیده است. بنا به ادعای پارس، نزدیکان آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در تلاشند تا اواخر خرداد فهرست ۶۰ نفره ای را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده نمایند و بعد از این مرحله به تدریج با سنجش های اجتماعی و میزان پایبندی این افراد به پدر معنوی گروه کارگزاران، این فهرست به تدریج کاهش یافته تا در آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، همراه با فهرست دولت، اصلاح طلبان و بخشی از اصولگرایان سنتی به ۳۰ نفر نامزد مورد نیاز تهران برسند. گفته می شود مسوولیت انتقال این فهرست به رسانه‌های حامی بر عهده یاسر هاشمی، فرزند کوچک آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

 لغو پروازهای عمره به دلیل اظهارات آیت الله جنتی؟

حجت‌الاسلام سید محمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره دانشگاهیان اعلام کرد: کشور عربستان درحال حاضر روند صدور ویزاها را کاهش داده است و با توجه به مشکلات موجود سازمان حج و زیارت تمامی پروازهای عمره را از ۲۹ اسفند لغو کرده، بنابراین در تعطیلات نوروزی اعزام نخواهیم داشت. او ادامه داد: امیدواریم با پیگیری‌های رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان و وزیر حج عربستان در زمان کوتاهی مشکل صدور روادید برای عمره‌گزاران ایرانی حل شود. معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت  نیز به خبرگزاری صدا و سیما گفت: پروازهای عمره از اول تا دهم فروردین ۹۴ به عربستان سعودی لغو شد. ناصر خدرنژاد افزود: روند صدور روادید در کنسولگری‌های عربستان سعودی در تهران و مشهد در سه هفته گذشته کاهش یافته بود که این امر منجر به لغو در مجموع هفتاد پرواز سفر عمره در فروردین ۹۴ و لغو سفر ۲۵هزار متقاضی عمره می‌شود. عده‌ای این مسئله را از تبعات اظهار نشر آیت الله جنتی در نمازجمعه تهران و تبریک مرگ ملک عبدالله قلمداد کرده‌اند.

تعیین تکلیف یک عضو پایداری برای شورای نگهبان

وحید یامین‌پور، تردید کردن در انحراف امثال خاتمی نشانه بدی است و می‌تواند صلاحیت سیاسی و امنیتی اشخاص را زیر سؤال ببرد.
وحید یامین‌پور، رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در خصوص اظهارات اخیر فرماندار دزفول در گفت‌وگو با فارس گفت: از شنیدن حرف‌های عوامانه فرماندار متأسف شدم. فرماندار باید شأن شهر شهیدپرور دزفول را رعایت کنند و مراقب حرف‌هایی که می‌گویند باشند.
یامین‌پور افزود:مردم فرهیخته دزفول باید با موضع‌گیری اجازه ندهند تا عده ای از سر چاپلوسی یا نا آگاهی با آبروی دزفول بازی نکنند. همه جا دزفول را به عنوان شهر ولایت‌مداران و فرهیختگان می‌شناسند. این دست از اظهار نظرها آن هم از یک مقام اجرایی موجب وهن است. وی ادامه داد: متأسفانه دزفول پیش از این هم به خاطر سیاسیون افراطی لطمه خورده و ارتجاع به آن وضعیت قابل پذیرش نیست. خیلی روشن است کسی که علیه امنیت ملی اقدام می‌کند دیگر ذخیره نظام به حساب نمی‌آید. یامین‌پور در خاتمه گفت: تردید کردن در انحراف امثال خاتمی نشانه بدی است و می‌تواند صلاحیت سیاسی و امنیتی اشخاص را زیر سؤال ببرد.

ضرغامی: برای مجری روحانی کلاس گذاشتیم

عزت الله ضرغامی درباره ماجرای انتخاب مجری در مصاحبه با رییس‌جمهور گفت: «من قبل از گفت‌وگوی زنده با رییس‌جمهور گفتم درست است که ما باید مجری را تعیین کنیم، اما هرکسی که بگویید، می‌پذیریم. نه شما اعلام کنید و نه شما به او بگویید؛ به ما بگویید که ما او را توجیه کنیم که چه کند و چه نکند. سری اول آن سه‌نفر را آوردند و گفت‌وگوی بسیار بدی شد.» او در ادامه گفت: «آن سه‌نفر مصاحبه کردند و اعلام کردند که دیگر چنین برنامه‌ای را نخواهند رفت.بار دوم من در جلسه هیات‌دولت به‌طور خصوصی از آقای روحانی پرسیدم چه کسی مدنظر شماست؟ گفت مهم نیست اما بعضی از بچه‌ها روی برخی افراد نظر دارند. گفتم چه کسانی؟ گفت فلانی‌ و‌ فلانی.»ضرغامی با بیان اینکه اتفاقا آقای روحانی‌نژاد را صدا کردم تا با او صحبت کنم، گفت: «گفتم ایشان رییس‌جمهور است و احترام دارد. باید احترام بگذاری، در میان صحبت رییس‌جمهور وارد نشوی و شأن رییس‌جمهوری را حفظ کنی، حتی برای این کار، کلاسی برای مجری برنامه تشکیل دادیم. آنها خیال می‌کردند وقتی ما یک‌مجری برای این برنامه در نظر بگیریم به او می‌گوییم برو، بزن، اما بعدها متوجه شدند و الان هرکسی را معرفی کنید، قبول می‌کنند.»

پیروز قطعی انتخابات مجلس معرفی شد!

محمدرضا خباز،فعال اصلاح طلب در مورد حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده و اینکه آیا به ائتلاف می رسند گفت:رمز موفقیت اصلاح طلبان یا هر مجموعه دیگری در وحدت کلمه است و اینکه باهم متحد شوند و چون چندین مرحله اصلاح طلبان از این تفرق ضربه دیدند در حال حاضر به آن هوشیاری  وآگاهی کامل رسیده اند که باید باهم متحد باشند.نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به وحدت احتمالی اصلاح طلبان و اصول گرایان معتدل  ادامه داد:من بالاتر از ائتلاف اصلاح طلبان امیدوارم و در واقع امیدوارم اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل باهم به ائتلاف برسند و پیشنهادم این است که اگر اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل از جمله خود لاریجانی و ناطق نوری و هاشمی رفسنجانی و خاتمی باهم یک لیست بدهند قطعا آن لیست اکثریت قریب به اتفاق کرسی های مجلس را بدست می آورد .

به خاطر م.ه شورای رهبری مطرح شد

الیاس نادران عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یا اشاره به پرونده مهدی هاشمی و موضع گیری های هاشمی رفسنجانی در قبال پرونده فرزندش گفت: من گلایه دارم از آقای هاشمی که هر گاه پرونده فرزندان ایشان مطرح می شود یا به نوعی دستگاه قضایی سراغ برخی از تخلفات فرزندان ایشان می رود ایشان با اینکه علم دارند که در بازنگری قانون اساسی شورای رهبری حذف شده و در آیین نامه مجلس خبرگان هم تصریحا آمده است باز دوباره این را به عنوان بحثی در افکار عمومی می آورند و درباره مزایای آن صحبت می کنند و من نمی دانم این موضوع را حمل بر چه کنم؟ اما واقعا گلایه دارم که حیف است از ایشان برای اینکه فرزندشان حکم قضایی لازم را نگیرد یک اقدامات این چنینی در افکار عمومی انجام دهند و یا اینکه منتقدان در بحث ژنو را متهم کنند که با نتانیاهو همنوا شده اند.

تلاش همه جانبه برای عزل استاندار فارس

بعد از حمله برخی افراد به علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، هجمه ها علیه استاندار فارس شدت یافت. در جدیدترین اقدام حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در واکنش به حادثه شیراز گفت: آنچه که از نامه دکتر مطهری بر می آید، شبهات در مورد همکاری استانداری با حمله کنندگان را تقویت می کند. انصاری در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: وقتی خبر حمله به آقای مطهری را خواندم، حقیقتا متاثر و متاسف شدم، حتی شرمنده فرزندانم شدم که امروز در حوزه کار علمی و غیره فعال هستند که اصلا توجیه این قضیه پس از گذشت سه دهه از انقلاب چیست.

فریدون نگذاشت قائم مقام ظریف شوم

صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب ندا در گفت‌وگویی با بیان اینکه با رئیس جمهور مشکلی ندارم اما با حسین فریدون برادر وی اختلاف داشتم، گفت: با آقای ظریف سه جلسه داشتم و خواهش کردند که قائم مقامی وزارت خارجه را بپذیرم که قبول نکردم. وی افزود: بعد دیدم که آقای ظریف پیگیری نکرد و آقای روانچی را به منزل من فرستاد و گفت که آقای فریدون با آقای ظریف تماس گرفت و گفته که چرا می‌خواهد خرازی را به عنوان قائم مقام وزارت خارجه انتخاب کند؟ فریدون به آقای ظریف گفت اگر خرازی را بگذاری قائم مقام، وزارت خارجه دیگر دست ما نیست و ما کاره‌ای نیستیم. ظریف هم مقاومتی نکرد.رئیس شورای مرکزی حزب ندا با بیان اینکه بعدها آقای روحانی پیغام داد که من با این انتخاب مخالفت نکردم، اظهار داشت: آقای روحانی گفت: «هر کسی راجع به تو صحبت کرد گفتم خرازی کسالت دارد و باید معالجه شود.» ایشان(روحانی) تکذیب کرده‌اند مهم نیست. وی خاطر نشان کرد: من هم گفتم نگران نباشید اما الان که نگاه می‌کنم می‌فهمم نعمت غیرمترقبه الهی بود که من در دولت آقای روحانی نیستم. زیرا با وجود اینکه رفاقت خیلی خوبی داریم سلیقه‌های ما به هم نمی‌خورد.

آمار جمعیت اپوزسیون نظام؟!

حسن قشقاوی معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تأکید رئیس جمهور برای بررسی تسهیل ورود هموطنان خارج از اکشور به داخل از کشور گفت: بر اساس جلسات متعدد صورت گرفته حاصل رایزنی‌ها این بوده است که همه هموطنان ما می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور درخواست گذرنامه یا سند دیگری در حکم گذرنامه مانند برگه عبور داشته باشند و ما بدون توجه به اسناد اقامت آنها تنها به صرف ارائه سندی مبنی بر احراز هویت ایرانی نمایندگی‌های ما در خارج از کشور موظف به صدور گذرنامه برای آنها هستند. وی با اشاره به حضور حدود ۵ میلیون ایرانی خارج از کشور گفت: بر اساس آمار تنها ۳ درصد از این افراد را اپوزسیون تشکیل می‌دهند و از نظر ما ۹۷ درصد از ایرانیان خارج از کشور هیچ مشکلی برای ورود به سرزمین مادری ندارند.

Share