مدیرکل محیط‌ زیست گیلان :

فروش اراضی کشاورزی,فروش ناموس است/عرضه جذب گردشگر برای بوجاق را نداریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برجی بابیان اینکه ما می‌توانیم چشمانمان را بر روی وظایفمان ببندیم تا بسیار مورد تشویق هم قرار گیریم افزود: سکونت ما خیانت است و بر اعتقادات خود عمل خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا برجی با اذعان به اینکه در گیلان هیچ‌گونه نگاه سیاسی در کار محیط‌ زیست وجود ندارد اذعان کرد: نگاه سیاسی به مسائل زیست‌ محیطی فاجعه‌ای است که اگر کسی این کار را انجام دهد خائن به نظام است.

borji_6802وی افزود: از منظر زیست‌محیطی ما موظفیم از هر موجودی که دارای حیات است حمایت کنیم.

آستان خبر در ادامه نوشت:مدیرکل محیط‌زیست گیلان بابیان اینکه برخی از اقدامات ما انسان‌ها تف سربالاست گفت: هیچ موجودی را در دنیا سراغ ندارید که محل زندگی خود را آلوده کند که این موضوع زمانی رخ می‌دهد که علم و دانش در جایگاه رفیعی قرار دارد.

برجی با اعلام اینکه در سراوان روزانه چهار تا ۱۸ لیتر شیرابه وارد می‌شود بیان کرد: ماهیان تالاب انزلی متأثر از تالاب بالادست خود دارای سرب و کادمیوم بسیار بالا و سمی است.

این مسئول بابیان اینکه درگذشته به‌صورت سالیانه ۳۵۰ تن خاویار در گیلان استحصال می‌شد که این مقدار به دو تن در سال رسیده است افزود: متأسفانه به دلیل عدم رعایت مسائل زیست‌محیطی از ۱۵ هزار تن صد ماهی درگذشته این مقدار به ۲۰۰ تن کاهش یافته است.

مدیرکل محیط‌زیست گیلان به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با حفاظت از محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: اقتصاد سبزی که امروز دنیا از آن صحبت می‌کند همان اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب در زمینهٔ محیط‌زیست است.

برجی افزود: مدیریت مصرف و صرفه‌جویی دو عنصر اصلی اقتصاد مقاومتی است که به‌صورت مستقیم با مسئله محیط‌زیست سروکار دارد.

وی با اشاره به بحث تفکیک زباله از مبدأ خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته بسیاری از محصولات حاصل از بازیافت زباله‌های تفکیک‌شده را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.

مدیرکل محیط‌ زیست گیلان به تفاهم‌نامه سازمان محیط‌ زیست با اداره آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت: تفکیک زباله از مبدأ ساده‌ترین کاری است که می‌توان با انجام آن از محیط‌ زیست محافظت کرد که لازمه اجرای آن فرهنگ‌سازی از طریق آموزش است.

این مسئول بابیان اینکه برای تهیه هر تن کاغذ ۴۴۰ هزار لیتر آب نیاز است اظهار کرد: امروزه استفاده از چوب برای تولید کاغذ به‌صرفه نیست و برای تولید کاغذ از ۷۰ درصد کاغذ بازیافتی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۳۱ بیمارستان استان گیلان تنها ۸ بیمارستان دارای تصفیه فاضلاب است اظهار کرد: عدم تجهیز بیمارستان‌ها به تصفیه فاضلاب یکی از دلایل آمار بالای بیماری در استان گیلان است.

برجی با اشاره به ظرفیت‌های پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر گفت: اگر این پارک در اصفهان بود گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کردن و این در حالی است که ما عرضه نداریم گردشگر را به اینجا بیاوریم.

وی افزود: بسیاری از گردشگران آروزی دیدن گونه‌های نادر پرندگان این پارک ملی را دارند.

مدیرکل محیط‌ زیست گیلان با تأکید بر اینکه در بسیاری از کشورهای عقب‌افتاده از بین رفتن منابع زیست‌ محیطی عامل فقر آن‌ها است گفت: عدم مراقبت از پارک ملی بوجاق چیزی به‌جز اجیر شدن را برای مردم منطقه رقم نخواهد زد.

وی بابیان اینکه ما می‌توانیم چشمانمان را بر روی وظایفمان ببندیم تا بسیار مورد تشویق هم قرار گیریم افزود: سکونت ما خیانت است و بر اعتقادات خود عمل خواهیم کرد.

برجی به برخی واگذاری‌های اراضی کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: فروش اراضی کشاورزی فروش ناموس استان است که برخی‌ها به‌جای استفاده از زمین خدا آن را به حراج می‌گذارند.

مدیرکل محیط‌زیست گیلان از فرماندار آستانه‌اشرفیه به‌عنوان یک مجاهد زیست‌محیطی یاد کرد و گفت: قرار است از خدمات وی در عرضه زیست‌محیطی در روز دوم اردیبهشت روز زمین پاک از طرف ریاست سازمان محیط‌ زیست تقدیر شود.

وی با اشاره به آیه‌های قرآن کریم حفاظت از محیط‌ زیست را وظیفه ذاتی انسان دانست و افزود: منابع زیست‌محیطی حق تمامی مخلوقات است و ما حق استفاده ناشایست از آن را نداریم.

،در همایش « مجمع عالی دوستداران محیط زیست و طبیعت» مدیران شورای اداری شهرستان، دهیاران، بهورزان مدیران مدارس و مردم آستانه‌اشرفیه حضور داشتند.

گفتنی است ” مجمع عالی دوستداران محیط زیست و طبیعت” آستانه‌اشرفیه در تاریخ ۲۷ آذرماه سال جاری و به دستور فرماندار آستانه‌اشرفیه اعلام موجودیت کرد.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share