رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

فرمانده نباید برای دل رئیس‌جمهور یا وزیرشدن کار کند/سلیمانی کارش را خوب بلد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: فرماندهی که عشق به سازمان نداشته باشد به درد نمی‌خورد، نظامی یعنی کسی که فقط نیروهای مسلح را ببیند و نباید فرماندهی برای دل رئیس‌جمهور و یا وزیر شدن کار کند بلکه باید عشق و دلش با سازمانش باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فرمانده‌ای که عشق به سازمان نداشته باشد به درد نمی‌خورد و نباید برای دل رئیس‌جمهور و یا وزیر شدن کار کند.

firozabadiسرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز یکشنبه طی سخنانی در همایش تبیین الگوی فرماندهی مطلوب از نظر فرماندهی کل قوا، با بیان اینکه فرماندهی مستحکم، قدسی و با قاطعیت سیره امام بود که حضرت آقا، امام خامنه‌ای عزیز نیز می‌فرمایند راه ما راه امام است و این راه ادامه دارد، به ارائه نظریه الگوی فرماندهی مرصوص پرداخت و گفت: در بسیاری از آکادمی‌های نظامی جهان دستاوردهای شگرف فرماندهان دفاع مقدس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و راه آنان سرمشق بسیاری از تمرین‌های ارتش‌های جهان است که این معجزه‌ای از اسلام ناب است.
وی افزود: چشم دنیا به این فرماندهان است و افتخارآفرینی‌های آنها مایه دلگرمی است.

سرلشکر فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خطاب به فرماندهان ارتش گفت: در انتصاب‌ها بسیار مراقب باشید، از فرماندهی دسته تا فرماندهی سپاه مراقبت کنید که مبادا فرماندهی آلوده به کار گماشته شود که این توصیه امیرالمومنین(ع) است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز فکر امام راحل، کل جهان را تسخیر کرده و مدیریت‌ها براساس سیره امام باید سرلوحه کار فرماندهان باشد که در این بین ایمان و وحدت مسئولان عامل بقای انقلاب می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راه‌های تربیت اسلامی اسوه‌ها هستند، از محسن رضایی، حسنی سعدی، سرلشکر رشید، سردار سلامی، سرلشکر جعفری و سردار سلیمانی به عنوان الگوهای نسل امروز فرماندهان عنوان کرد: یکی از شاخص‌های طراحی الگوی فرماندهی مطلوب در نیروهای مسلح اندیشه‌های نظامی فرمانده معظم کل قواست.

سرلشکر فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنانش با نفی الگوگیری از غرب گفت: ما جنگ و دفاع مقدس داشتیم، منابع لازم را داریم و دنیا نیازمند این منابع است بنابراین الگوگیری از غربی‌ها غلط و خطرناک است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ۱۰ سال امام (ره) فریاد کشیدند و هم‌اکنون ۲۵ سال است که رهبری فریاد می‌کشند اما هنوز جزوه‌های دانشگاه‌ها و کتاب‌های تدریس شده در دانشگاه و ته دل اساتید عوض نشده و به دنبال بومی کردن علم و دانش نیستند.

وی تعهد، دانایی و توانایی را ۳ ویژگی فرماندهان دانست و گفت: فرماندهی قوی همراه با سازماندهی ما را به یک الگوی مناسب می‌رساند که این الگو پذیرفته فرماندهی معظم کل قوا نیز است.

سرلشکر فیروزآبادی در پایان تصریح کرد: فرماندهی که عشق به سازمان نداشته باشد به درد نمی‌خورد، نظامی یعنی کسی که فقط نیروهای مسلح را ببیند و نباید فرماندهی برای دل رئیس‌جمهور و یا وزیر شدن کار کند بلکه باید عشق و دلش با سازمانش باشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح از وضعیت تکریت گفت: تکریت سر راه موصل بوده و یک جایگاه اصلی برای تروریست‌های داعش است که باید تخلیه شود و به عراق سپرده شود.

وی افزود: پس نخست باید تکریت آزاد شود و سپس چپ و راست تکریت از حضور تروریست‌ها خالی شوند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص نقش حضور مستشاری و مشاوره‌ای سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه برای آزادسازی تکریت گفت: سلیمانی یک مستشار است؛ فرمانده خوب جنگ ما است و کارش را خوب بلد است؛ جنگیدن را بلد است، هدایت کردن و بسیج کردن در برابر نیروهای تروریستی را نیز خوب بلد است.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: البته عراقی‌ها نیز خود بسیار هوشمندند و آنچه که باعث شد دوستان مستشاری ما در آنجا مورد نیاز باشد، از هم پاشیدگی نظامات عراق توسط آمریکایی‌ها بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ایران در صورت بدتر شدن اوضاع منطقه تصمیم به حضور نظامی در کشورهای همسایه خواهد گرفت یا خیر، گفت: قطعا ما حضور نظامی نخواهیم داشت. دفاع از سرزمین یک کشور باید توسط سربازان همان کشور صورت گیرد و این ملت‌ها هستند که حقوق خود را تامین می‌کنند. بنابراین اعزام نیروهای مسلح به کشورهای دیگر به بهانه دفاع یا ایجاد صلح چیز مقبولی نیست که این اعتراض ما به آمریکایی‌هاست که آنها این کار را انجام می‌دهند که ما به این کار آنها معترضیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: هر ملتی قادر است از سرزمین خود دفاع کند و هر انسانی به لحاظ دینی در همه ادیان و به لحاظ اخلاقی موظف هستند که جانشان را برای دفاع از سرزمین‌شان بدهند.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه داعش محصول همین کشورهای صاحب قدرت است، گفت: داعش از سراسر اروپا و استرالیا و کشورهای دیگر نیرو جمع می‌کند و دلارهایی از همین صاحبان قدرت تامین می‌شود. به هر حال تلاش این است که مناطق تصرف شده توسط داعش پاکسازی و به عراق بازگردد و با این استدلال ما چگونه قبول کنیم که آمریکایی‌ها به داعش کمک نمی‌کنند که التماس می‌کنند که ما قبول کنیم که آنها کمک نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت فلسطین، با بیان اینکه یهودیانی که در سرزمین‌های اشغالی حکومت تشکیل دادند، غاصبند و نمی‌توانند در آنجا بمانند، گفت: راه‌حل این است که براساس دموکراسی رای‌گیری کنند و این مردم باشند که سرنوشت را انتخاب می‌کنند و حال پس از این اعمال دموکراسی صهیونیست‌های اسرائیل اگر دل‌شان خواست در آنجا بمانند و اگر نخواست بروند و اصولا جنگ و دعوایی نیست که آنها جیغ می‌کشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به پیشنهادهای هسته‌ای ایران در مذاکرات ۱+۵ گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و اصلا سلاح هسته‌ای را می‌خواهیم چه کار، ما فناوری هسته‌ای را برای پیشرفت‌های هسته‌ای می‌خواهیم، همه می‌دانند که آینده دنیا بعد از نفت محتاج فناوری هسته‌ای است و قدرت‌ها می‌خواهند انرژی هسته‌ای را از غرب به جهان اسلام صادر کنند و پول بگیرند. می‌خواهند ما را محتاج کنند و مردم را فقیر.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: آنها می‌خواهند تاریخ را عوض کنند و این امکانپذیر نیست؛ به نفع غربی‌هاست که با ایران کنار بیایند و رفتار ماجراجویانه خود را کنار بگذارند، بگذارند ایران رشد کند و از همسایگان خود دفاع کند و ماجراجویی و توطئه‌سازی را کنار بگذارند./تسنیم

Share