در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی املش عنوان شد:

کمبود فضای مطالعه در املش مشهود است/مردم شایسته کتابخانه استاندارد هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندارشهرستان املش نیز در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تلاش برای برطرف شدن مشکلات فرهنگ مطالعه در جامعه را نیاز به همت همگانی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندارشهرستان املش نیز در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تلاش برای برطرف شدن مشکلات فرهنگ مطالعه در جامعه را نیاز به همت همگانی دانست.
DSC_0023به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، مهدی جعفری افزایش سطح علمی و دانش جامعه را یکی از اهداف نظام و انقلاب دانست و افزود: برای تحقق این امر لازم است تا هر چه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نهادینه شود و مورد توجه قرار ‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم املش با سواد هستند، تصریح کرد: ارائه خدمات به یک شهرستان دور از افتخارات این نظام است.
فرماندار املش این شهرستان را دارای تمدن و فرهنگ ۳ هزار سال قبل از میلاد خواند و متذکر شد: پایگاه آل‌بویه، داداشی شهید ۱۲ ساله دوران هشت سال دفاع مقدس، شهید آیت‌الله ربانی املشی، آیت‌الله میرزا حبیب‌الله املشی و ۲۳۰ شهید والامقام دوران دفاع مقدس از افتخارات این شهرستان هستند.
وی کمبود فضای مطالعه و قرائت‌خانه را از مشکلات املش عنوان کرد و یادآور شد: با کمک آموزش و پرورش در تلاش هستیم یک فضای آموزشی را به قرائت‌خانه اختصاص دهیم.
جعفری تلاش برای برطرف شدن مشکلات فرهنگ مطالعه در جامعه را نیاز به همت همگانی دانست.

مردم شهرستان املش شایسته کتابخانه مستقل و استاندارد هستند

DSC_0037امیر محمدپور در این جلسه اظهار کرد: املش با دارا بودن فرهنگ غنی، یک شهرستان با نشاط و پویا است.
وی با بیان اینکه آمار کتابخانه‌های عمومی املش شایسته مردمان فرهیخته این شهرستان نیست، افزود: باید حرکت عظیمی در املش ایجاد شود.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی املش را شش و هشت‌صدم متر مربع اعلام کرد و افزود: این فضا نسبت به جمعیت آن کم است و باید در برنامه پنجم دولت به ازای هر یک صد نفر ۴.۵ متر مربع فضای مطالعه داشته باشیم.
وی کتاب و کتابخوانی را در افزایش سطح آگاهی‌های جامعه در شناخت میراث فرهنگی و ارزش‌های دینی و تاریخی موثر دانست و تصریح کرد: در املش نیازمند ساخت کتابخانه استاندارد هستیم که امیدواریم با تهیه زمین عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز شود.
محمدپور با اشاره به اینکه برای ساخت کتابخانه استاندارد نباید منتظر بودجه دولتی باشیم، گفت: باید بحث تشکیل انجمن کتابخانه‌ساز را پیگیری و فعال کنیم.
وی به زیاد بودن حوزه‌های روستایی املش اشاره کرد و افزود: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز به وجود کتابخانه‌های روستایی و سیار است.
این مسئول ادامه داد: در صورت در اختیار داشتن ۱۲۰ تا ۱۵۰ متر زمین می‌توان با ۷۰۰ میلیون ریال برای تجهیز کتابخانه سرمایه‌گذاری کرد.
وی نقش خیران کتابخانه‌ساز را مهم دانست و خاطرنشان کرد: در سالی که مزین به سال اقتصاد و فرهنگ است باید برای غنی‌تر شدن فرهنگ نسل آینده که طلایه‌داران کشور هستند اقدام شود.
محمدپور با اظهار امیدواری برای حوزه کتاب و کتابخوانی مردم املش در سال جدید، یادآور شد: انتظار می‌رود که زمین کتابخانه استاندارد املش مشخص شود تا بتوانیم در سال ۹۴ کلنگ ساخت آن به زمین زده شود.
همچنین مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان پس از این جلسه ضمن حضور در منزل شهید ابوطالب اله یاری با خانواده این شهید گرانقدر دیدار و گفتگو کرد. دیدار باکتابداران  کتابخانه های عمومی شهر املش بخش پایانی برنامه های وی در شهرستان املش بود.
DSC_0034 DSC_0035 DSC_0045

Share