روز گذشته:

غبار روبی بقعه آقا سیّد نجفی با حضور فیروز کریمی و بازیکنان ملوان برگزار شد+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عطرافشانی و غبارروبی بقعه متبرکه آیت الله سیّد محمد نجفی در سامانسر بندرانزلی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مرتضوی ، امام جماعت این بقعه وسید محمد میر مظفری ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و فیروز کریمی سرمربی ملوان و دو تن از بازکنان این تیم و اعضای هیئت امنا برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عطرافشانی و غبارروبی بقعه متبرکه آیت الله سیّد محمد نجفی در سامانسر بندرانزلی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مرتضوی ، امام جماعت این بقعه وسید محمد میر مظفری ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و فیروز کریمی سرمربی ملوان و دو تن از بازکنان این تیم و اعضای هیئت امنا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مرتضوی در این آیین غبارروبی اظهار کرد: امامزاده ها و بقاع متبرکه کانون های نور و معرفت هستند و مردم دین مدار انزلی با حضور در این اماکن مقدس و زیارت آنها در واقع اتصال خود با این کانون های الهی را تقویت می کنند.
وی با تأکید بر مرمت و بازسازی این اماکن مقدس، اضافه کرد: باید مسئولان شرایط و زمینه های مورد نیاز برای انجام زیارتی عرفانی را برای مردم در امامزاده ها و بقاع متبرکه فراهم کنند.
مرتضوی همچنین با تأکید بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای در محل بقعه متبرکه حضرت آیت الله سیّد محمد نجفی افزود: این بقعه متبرکه ظرفیت تبدیل شدن به مجموعه ای زیارتی سیاحتی با پذیرش سالانه هزاران زائر و مسافر را دارد و به همین دلیل باید هر چه سریع تر نسبت به تکمیل طرح آن اقدام شود .
IMG_1474
امین بقعه آیت الله سیّد محمد نجفی در مصاحبه با خبرنگار دیارمیرزا  به بیان خاطراتی از حاجت گرفتن زوار و بیمارانی که به وساطت این عالم ربانی شفا گرفته اند پرداخت و گفت : بودند کسانی که از بیماری‌ رنج می بردند و وقتی به اینجا آمدند شفا خود را به وساطت این سید بزرگوار از خداوند منان گرفتند .
علی موذن نژاد مقدم که سه سال است در این بقعه متبرک مشغول به فعالیت بوده و پدر وی نیز از نزدیکان این سید بزرگوار بود در ادامه اضافه کرد: برادر بنده از بیماری خاصی رنج می برد و به لطف و عنایت آیت الله سیّد محمد نجفی شفا خود را از خداوند بزرگ گرفت و خانواده ما را مدیون خود ساخت و این موضوع و اتقافات فقط مختص به مردم انزلی نیست.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مراسم بزرگداشت این عالم ربانی نیز اشاره و تصریح کرد : آیت الله سیّد محمد نجفی در ۱۶ مهر ۱۳۵۷ دعوت حق را لبیک گفتند و مراسم تدفین ایشان به دلیل ازدحام جمعیت به ۱۷ مهر موکول شد و به همین مناسبت هر ساله مراسم اطعام بزرگی در بارگاه مقدس ایشان برگزار می شود .
امین بقعه آیت الله سیّد محمد نجفی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه تا وقتی به آن ثابت نشود مکانی ، مبارک و مقدس است اجازه ساخت بارگاه نمی دهد خاطر نشان کرد : بعد از بررسی ها سازمان اوقاف ، تصمیم بر آن شد که برای قبر این سید بزرگوار ضریح و بارگاهی ساخته شود و در سال ۶۲ ضریحی موقت ساخته و در سال ۱۳۷۴ در مراسم با شکوهی و با حضور جمع کثیری از ارادتمندان و مداحان استان گیلان ضریح جدید در مکان کنونی نصب شد .
موذن نژاد همچنین اضافه کرد : بعد از نصب ضریح جدید توسعه ی محوطه بارگاه آغاز شده است اما بعد از گذشت ۲۰ سال چون فقط از هزینه نذورات مردمی عملیات ساخت انجام می شود ساخت و ساز هنوز هم ادامه دارد و به معنای واقعی خود مردم بانی ساخت این بارگاه عظیم بودند.
وی که معتقد بود اماکن مقدس چون خانه های بهشتی هستند ، اذعان داشت : هر پولی به این اماکن راه پیدا نمیکند و این مردمند که با عشق خود این بارگاه و اماکن مقدس را می سازند.
IMG_1472امین بقعه آیت الله سیّد محمد نجفی درخواستی نیز از مردم انزلی و تمامی خیرین استان گیلان و شهرستان انزلی داشت و تاکید کرد : مردم و خیرین میتوانند همچنان که در ساخت حرم متبرکه خانم بی بی حوریه عزم جهادی را لحاظ کردند و بسیج شدند برای تکمیل کردن هر چه سریع تر بقعه این سید جلیل القدر نیز تلاش کنند و ما نیز قول خواهیم داد کمتر از چند ماه طرح نهایی را به اتمام برسانیم.
لازم به ذکر است شرکت کنندگان دراین آیین معنوی با قرائت قرآن ، غبار از این حرم مطهر زدودند و سنگ و ضریح مطهر آن را شستشو دادند.
گفتنی است در سه ساعتی که درب ضریح این سید بزرگوار باز بود زوّار حرم مطهر، با هماهنگی خدام به داخل ضریح رفته و قبر مطهر حضرت آقا سید محمد نجفی را از نزدیک زیارت کردند.

آیت الله سیّد محمد نجفی در سال ۱۲۵۷ شمسی در نجف اشرف ( عراق ) دیده به جهان گشود.ایشان از نوادگان امام حسین (ع ) و از سلاسه پاک پیامبر اسلام است و به دلیل اینکه در ایام محرم پا برهنه به عزاداری می پرداخت به پا برهنه آقا معروف شد.زندگی معنوی و روحانی و جاوید آقا همیشه در قلب عاشقان و مریدانش جا دارد و هرگز فراموش نمی شود.

ایشان تا سن ۳۰ سالگی در نجف اشرف اقامت داشت سپس به ایران مهاجرت کرده و در بندرانزلی سکنی گزید و درطول حیات پربارش در این شهر به تدریس علوم حوزوی و تبلیغ امور دینی اشتغال داشت. آیت الله میلانی یکی از شخصیت های بزرگ حوزه های علمیه در کشور در خصوص شخصیت منحصر به فرد آقا سید محمد نجفی می فرمودند: آیت الله سید محمد نجفی در صورت اقامت در قم در ردیف مراجع بزرگ تقلید مطرح می شدند. آیت الله سیّد محمد نجفی که در نهایت زهد و سادگی و تواضع در بندر انزلی زندگی می کرد، سرانجام در روز ۱۶ مهرماه ۱۳۵۸ در سن ۸۲ سالگی به ملکوت اعلی پیوست و پیکر مطهرش در مسجد « سامانسر» غازیان انزلی که بعد ها به نام خود وی تغییر نام یافت به خاک سپرده شد.

Share