فرماندار بندر آستارا خبر داد:

عملیات احداث پل جدید در نقطه صفر مرزی آستارا قطعی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از آغاز عملیات احداث پل مرزی جدید با حضور مسئولان دو کشور در نقطه صفر مرزی آستارا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از آغاز عملیات احداث پل مرزی جدید با حضور مسئولان دو کشور در نقطه صفر مرزی آستارا خبر داد.۲۴۹۸۰

سیروس شفقی با اعلام خبر فوق اظهار کرد: احداث این پل در سفر «کشاورزیان» معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به باکو و امضاء چندین تفاهم‌نامه در زمینه حمل و نقل قطعی شد.

 وی ادامه داد: کاهش عوارض حمل و نقل بین دو کشور با هدف رونق تجارت فی مابین از دیگر توافقات در این سفر بوده است.

 شفقی تقویت همکاری‌ها را از دیگر اهداف سفر مسئول ایرانی به باکو برشمرد و توضیح داد: یکی از این برنامه‌ها، طرح راه‌آهن قزوین – رشت – آستارا و آستارای ایران به آستارای جمهوری آذربایجان بوده که تکمیل آن و اتصال خط آهن دو کشور مورد تأکید دو طرف بوده و این پروژه هم اکنون با سرعت در حال اجراست، با بهره‌برداری از این طرح همکاری دو کشور ابعاد وسیعی به خود می‌گیرد.

 وی تأکید کرد: بهره‌برداری از خط آهن قزوین – آستارا به دلیل اتصال اروپا به آب‌های گرم جنوب (خلیج فارس و دریای عمان) بسیار مهم و با سرعت مضاعف در حال اجراست.

 وی در پایان اضافه کرد: کشاورزان همچنین در دیدار با معاون وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان، چگونگی توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش ترانزیت کالا را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 گمرک شهرستان آستارا رتبه نخست تجارت چمدانی در میان گمرکات کشور، سومین مرز پرتردد در حمل و نقل جاده‌ای کشور و فعال‌ترین گمرک شمال کشور محسوب می‌شود. سالانه بیش از ۷۰۰ هزار نفر مسافر در دو سوی مرز زمینی آستارا تردد می‌کنند./ایسنا

Share