از شرایط جوی تا رقابت ناسالم

علل کاهش ۵۰ درصدی پروازها از فرودگاه سردار جنگل از زبان مدیرکل فرودگاه گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرودگاه بین المللی گیلان از بررسی علل کاهش ۵۰درصدی پروازها از فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد.

بررسی علل کاهش 50درصدی پروازها از فرودگاه سردار جنگل رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرودگاه بین المللی گیلان از بررسی علل کاهش ۵۰درصدی پروازها از فرودگاه سردار جنگبررسی علل کاهش 50درصدی پروازها از فرودگاه سردار جنگل رشتل رشت خبر داد.

فتاح رضوانی افزود: از شهریور امسال تعداد پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه از ۸۰ پرواز در هفته به ۴۰ پرواز کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: مدیریت فرودگاه متولی فراهم آوردن زیرساختهای پرواز است که این موضوع در فرودگاه سردار جنگل به نحو مطلوبی مهیا شده اما متاسفانه برخی مسایل چون شرایط جوی مبدا و مقصد پرواز، اولویت بندی سیاست پرواز از سوی شرکت ها هواپیمایی و شرایط به روز آوری ناوگان هوایی مواردی هستند که این کاهش را موجب می شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از علل کاهش پرواز های فرودگاه رشت رقابت ناسالم ، چارتر کردن پروازها و فقدان انسجام رویه بین آژانس های هواپیمایی استان است که نیازمند نظارت بیشتر است.

رضوانی افزود: متاسفانه این گونه موارد موجب آسیب رساندن به منافع استان خواهد شد و باید مورد اهتمام مسوولان قرار بگیرد.

وی، تشکیل کمیته حمل و نقل هوایی استان به ریاست استانداری و دبیری اداره کل فرودگاه استان با عضویت ارگانهای مربوط را راهکاری برای برون رفت از این مشکل دانست.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری های انجام شده موارد و علل کاهش پروازها بزودی از سوی استانداری با حضور ارگانهای مربوط بررسی و نتایج به شرکت فرودگاههای کشور منتقل خواهد شد./ایرنا

Share