از گوشه و کنار سیاست:موسیقی با کنسرت تفاوت دارد

علت شایعه دستگیری مهدی هاشمی/واکنش امام جمعه شیراز به حمله به علی مطهری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: دین حداقلی مربوط به ما نیست برای مثال همه دیدند که در مشهد به خاطر لغو یک کنسرت جریانات و برنامه های زیادی را ایجاد شد بحث ما این بود که موسیقی با کنسرت تفاوت دارد و نباید در حریم حرم امام رضا مطرب بازی راه انداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.

گوشهتابناک نوشت:

توافق احتمالی هسته‌ای، بیگانه‌ستیزی را کاهش خواهد داد

بیژن اشتری مترجم شناخته شده ایرانی در تبیین عواقب یک توافق احتمالی هسته‌ای به یکی از رسانه‌های فارسی زبان گفته است که: اگر توافقی صورت بگیرد کمک می‌کند که فضای سیاسی کشور از التهابی که وجود دارد خارج شود و این حالت بیگانه ستیزی، آمریکا ستیزی و غرب ستیزی که به شدت در کشور ما وجود داشته، کمتر می‌شود. به عبارت دیگر این توافق آب سردی است که برتب بیگانه ستیزی پاشیده می‌شود. تندروها عقب‌نشینی خواهند کرد ودر بسیاری از زمینه‌ها فضا را باز می‌کنند.

اول میزان ثروتتان را بگویید بعد ادعای مبارزه با فساد بکنید!

محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران، اظهارنظر افرادی که دارای ثروت صدها میلیارد تومانی هستند در مبارزه با مفاسد اقتصادی را مسخره خواند و گفت: با دستمال تمیز می توان شیشه کثیف را پاک کرد. آقایانی که در مبارزه با فساد اظهارنظر می کنند باید میزان دقیق ثروت خود را اعلام کرده و شفاف بگویند که این ثروت را از کجا آورده اند. در دولت جدید مسئولانی بر سر کار آمده اند که علی رغم ثروت های نجومی خود در مورد فساد حرف می زنند.

وی اظهارنظر این گونه افراد را ناشی از ضعف قوه قضائیه خواند و گفت: باید اصل ۱۴۲ قانون اساسی در مورد مسئولان اجرا شود تا کسانی که ثروت های هزار میلیاردی دارند جرات صحبت کردن در مورد مبارزه با فساد اقتصادی را نداشته باشند.

این سه نفر به اظهارات یونسی مشکوکند!

سخنان منتسب به علی یونسی دستیار رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها که سبب واکنش مقامات عراقی شد، با واکنش‌های زیادی مواجه شده است. علاوه بر بروجردی و کوثری، رئیس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس که تکرار چنین مواضعی از جانب یونسی را قابل تامل دانسته‌اند، عبدالله شهبازی نیز در صفحه فیسبوک خود نوشته:

در روزهای پیش از شروع عملیات ارتش عراق نقشه‌ای خطرناک بتدریج نمایان شد:‌ تشکیل ارتش متحد عربی، با پول و تسلیحات سعودی و امارات و نیروی نظامی مصر به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح السیسی از یکسو، و ورود ارتش ترکیه از سوی دیگر به بهانه جنگ با داعش. تحقق این طرح آشوبی عظیم در منطقه خاورمیانه بود با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی. همان زمان طرح تشکیل ارتش متحد عربی را «ناتوی عربی» نامیدم که آماج اصلی آن ایران است نه داعش.

عملیات آزادسازی تکریت را ارتش عراق آغاز کرد یک ماه پیش از زمانی که شیوخ عرب خلیج فارس و ژنرال‌های مصر در انتظار آن بودند و به سرعت خود را برای مشارکت در آن آماده می‌کردند. همزمان، نیروی هوایی سوریه در عملیاتی شگفت، هم از نظر اطلاعاتی و هم از منظر نظامی، محل استقرار فرماندهان جبههالنصره، سازمان القاعده در سوریه، را مورد حمله قرار داد و ابوهمام الشامی و چند تن دیگر از فرماندهان ارشد النصره را معدوم کرد.

بدینسان، در هفته گذشته مردم عراق و سوریه ثابت کردند که برای دفاع از تمامیت ارضی خود و منهدم کردن مترسک‌هایی پوشالی از نوع داعش و القاعده به دخالت ارتش‌های بیگانه نیاز ندارند. مردم عراق و سوریه از حمایت مردم سایر کشورهای منطقه استقبال می‌کنند ولی سعودی و امارات از یکسو و ترکیه از سوی دیگر تاکنون به روشنی نشان داده‌اند که «نیروهای مردمی»‌ اعزامی ایشان در کدام جبهه جای دارند.

در پایان نمی‌توانم نارضایتی خود را از برخی سخنان ….. و غیرمسئولانه، یا مشکوک و هدفمند، پنهان کنم که در اوج تبلیغات به غایت ضدایرانی، که به دلیل پیروزی‌های ارتش عراق پدید آمده، از «امپراتوری ایران» به پایتختی بغداد می‌گوید و بدینسان دستمایه‌ای برای مستند کردن اظهارات ۳ مارس نتانیاهو در کنگره آمریکا فراهم می‌آورد.

شایعه دستگیری مهدی هاشمی چرا منتشر شد؟

روز پنج‌شنبه ابتدا خبر دستگیری مهدی هاشمی و انتقال وی به زندان اوین منتشر شد ولی این شایعه به سرعت توسط یکی از وکلای وی تکذیب شد. انتشار این شایعه در شرایطی است که هنوز حکم وی منتشر نشده است و بعد از صدور حکم، احتمال اعتراض به این حکم اولیه وجود دارد. فضای برخی رسانه‌های بیگانه نشان می‌دهد که شایعه روز پنج‌شنبه با هدف القای احتمال خروجی مهدی هاشمی از کشور مرتبط است.

مطهری خلاف سیل شنا کرد و باید مراقب باشد!

حمید رضا ترقی ضمن ارشد موتلفه در بخشی از گفت و گویش درباره حمله به مطهری ضمن رد این اقدامات از سوی برخی جریان های اصول گرا، اظهار نمود: خود افراد هم باید مراقب باشند که حرف‌هایشان تحریک‌کننده نباشد. به نظر من نمی‌شود یک طرفه قضاوت کرد. صحبت‌هایی که آقای مطهری پیش از این مطرح کردند یک مقدار خلاف مسیر آب و خلاف سیل شنا کردن است و خود این به طور طبیعی یکسری واکنش‌هایی را به وجود می‌آورد که این واکنش‌ها از کنترل خارج می‌شود. نمایندگان مجلس باید در طرح موضوعات و مسائل به گونه‌ای حساب‌شده عمل کنند که صحبت‌هایشان موجب تحریک نیروهای متعصب و تندرو نشود.

در همین راستا، حجت‌الاسلام سید محمد غروی عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین قم تصریح کرد: نباید صرف اینکه کسی نقدی نسبت به عملکردی از عملکردها دارد؛ اقدامات و برخوردهای تند داشته باشیم و به او حمله کنیم. همه چیز باید در چاچوب باشد.این فضاسازی‌ها در جاهای دیگر و حتی قم هم صورت گرفته است، این رفتارها قابل قبول نیست، نباید به سخنران‌هایی که در همایش‌های قانونی صحبت می‌کنند به بهانه حفظ ارزش‌ها توهین شود.

در حریم حرم رضوی مطرب بازی نداریم

آیت الله علم الهدی در خطبه‌های نماز حمعه امروز با اشاره به اینکه در حال حاضر با سه جریان منحرف فکری که سوغات تهاجم فرهنگی هستند مواجهیم گفتند: جریان نخست معتقدند، اسلام مکتب پهناوری است اما ما باید به یک حداقلی از آن اکتفا کنیم و اسم جریان خود را «اکتفای به دین حداقلی» گذاشتند  و لذا رهبری دیروز حرف آخر را زندند و فرمودند که باید اسلام کامل در نظام تحقق پیدا کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: دین حداقلی مربوط به ما نیست برای مثال همه دیدند که در مشهد به خاطر لغو یک کنسرت جریانات و برنامه های زیادی را ایجاد شد بحث ما این بود که موسیقی با کنسرت تفاوت دارد و نباید در حریم حرم امام رضا مطرب بازی راه انداخت.

واکنش امام جمعه شیراز به حمله به علی مطهری

آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به وقایع اخیر در شیراز، اظهار کرد: با توجه به دستور تحقیق از مبادی ذی‌ربط، مسائل را باید به شکل مجموعه دید و نباید به‌صورت یک حادثه در یک مقطع برش داده و روی آن حرف زده شود؛ ممکن است حادثه‌ای تلخ اتفاق بیفتد، باید دید چه کسانی فضای این حادثه تلخ را ایجاد کردند و چه عواملی به شکل‌گیری حادثه منتهی شد. وی با تأکید بر ریشه‌یابی وقایع اخیر در شیراز، افزود: از همه کسانی که دست‌اندرکار تحقیق در این عرصه هستند، می‌خواهند مطالب را ریشه‌یابی کنند و سناریوهایی را که در این ایام طراحی شده، همه آنها را مد نظر قرار دهند و بازگو کنند وگرنه ممکن است به حادثه در یک مقطع توجه شود و به قلب حقیقت و واقعیت منتهی نشود.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به فضاسازی که در برخی مطبوعات در پی وقایع اخیر شیراز ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در فضای برخی مطبوعات انسان مطالبی می‌بیند که استنباط می‌شود یک نوع عقده‌گشایی و تسویه حساب سیاسی در حال انجام است.  وی افزود: گویا مقدماتی طراحی شده تا به اینجا برسد و عده‌ای عقده گشایی کنند و مسائل سیاسی خود را تعقیب کنند. این افراد باید توجه داشته باشند که این چنین نیست که قضاوت امروز بدون پاسخ و سخن ما بدون سرانجام باشد. روزی در برابر قضاوت‌هایی که بر اساس برداشت‌های جناحی انجام می گیرد، باید پاسخ‌گو بود. وی با اشاره به حوادثی که اخیرا و در چند نوبت در شیراز تکرار شده است، تصریح کرد: از مدت‌ها قبل بارها تذکر دادم که در زمینه بازگشایی پنجره فتنه در استان نشانه‌هایی دیده می‌شود؛ یعنی می‌بینیم و احساس می‌کنم که عده‌ای برای اینکه استان فارس از آرامش و مسائل اصلی دور بدارند، دریچه‌ و پنجره‌های فتنه را آرام آرام می‌گشایند و این خطری است برای استان و متذکر شدم که آرامش و سلامت استان را هدف قرار داده‌اند.

Share