معاون سابق سازمان وظیفه عمومی ناجا

طولانی بودن مدت سربازی به یک اقدام سخت و طاقت فرسا تبدیل شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سالانه ۴۰۰ هزار نفر سرباز اعزام می‌شوند؛ نیاز نیروی مسلح ۵۰ درصد کمتر از این تعداد است”. معاون سابق سازمان وظیفه عمومی ناجا: طولانی بودن مدت سربازی به یک اقدام سخت و طاقت فرسا تبدیل شده است. آموزش‌ها با تراکم بالا در مراکزی با کیفیت پایین و مربیانی ناکارآمد انجام می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سالانه ۴۰۰ هزار نفر سرباز اعزام می‌شوند؛نیاز نیروی مسلح ۵۰ درصد کمتر از این تعداد است”.معاون سابق سازمان وظیفه عمومی ناجا: طولانی بودن مدت سربازی به یک اقدام سخت و طاقت فرسا تبدیل شده است. آموزش‌ها با تراکم بالا در مراکزی با کیفیت پایین و مربیانی ناکارآمد انجام می‌پذیرد.

۲۰۱۵_۲_۲۵_۱۲_۱۸_۰سرهنگ محمدرضا اکبر حلوایی شب گذشته در همایش خدمت سربازی و راهکارهای آن در دانشکده حقوق دانشگاه تهران گفت: آمار میانگین اعزام به خدمت سربازی از سال ۶۱ تا ۹۱، ۶۴ درصد افرادی بوده که باید می رفتند و به سربازی رفتند ۳۶ درصد به طور میانگین خدمت نمی روند و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد متولدین هر سال غایب هستند و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد نیز معاف می شوند.

او با تاکید بر اینکه ما برای سربازی استراتژی مناسب، هدفمند و تعریف شده‌ای نداشتیم گفت: از سال ۱۳۰۴ که قانون سربازی در این کشور تصویب شد حدود نود سال می گذرد و هیچ گونه تغییرات اساسی در آن به وجود نیامده است.

سرهنگ حلوایی گفت: در حال حاضر اصلا این شیوه سربازی را نمی پذیریم چرا که ما حتی برای سربازانی که مدارج تحصیلی بالاتری نسبت به بقیه دارند فقط درجه روی دوششان میزنیم و هیچ زمینه‌ای برای بروز قابلیت های مدیریتی و اجرایی آنها فراهم نمی‌کنیم.

او در ادامه گفت: ما با طرح معافیت و خریدن سربازی کاری کرده‌ایم که گویی جبران نیامدن دیگران را باید کسانی بکشند که به سربازی آمدند و طبق قانون عمل کرده‌اند ما با طولانی بودن مدت سربازی آن را یک اقدام سخت و طاقت فرسا برای آنها کرده‌ایم که خیلی ها فکر کنند دو سال از بهترین روزهای عمرشان تلف شده است.

معاون سابق سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین به اعزام سالانه ۴۰۰ هزار نفر سرباز اشاره کرد و گفت: نیاز نیروی مسلح ۵۰ درصد کمتر از این تعدادی است که الان اعزام می شوند یعنی بیشتر از آن چیزی که نیاز داریم نیروی انسانی اعزام می‌کنیم.

او گفت: آموزش‌ها باید متناسب با شرایط و نیازهای نیروهای مسلح باشد اما هم‌اکنون آموزش‌ها با تراکم بالا در مراکزی با کیفیت پایین و مربیانی ناکارآمد در یک محیط خشک و بدون روابط عاطفی انجام می‌پذیرد./نسیم آنلاین

Share