در کمیسیون ترافیک شورای شهر انزلی چه گذشت؟

طرح ویژه ترافیک؛مهمان عید ۹۴ انزلی خواهد بود/گلایه از میراث فرهنگی و برنامه دریچه

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا بدیعی فر در بخشی دیگر از سخنان خود به مصاحبه شب گذشته شهردار بندرانزلی با برنامه دریچه شبکه باران نیز اشاره نمود و خاظر نشان کرد : این برنامه از پروژه های شهری بندرانزلی گزارشی تهیه کردند اما فرصت کافی به جناب شهردار داده نشد و این گلایه همیشه از برنامه های مختلف شبکه باران وجود دارد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ریاست کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر بندرانزلی در جلسه علنی این کمیسیون با اشاره به تجربه اجرای طرح ترافیک در نوروز ۹۳ تاکید کرد : با توجه به نزدیک شدن آغاز سال جدید و شروع تعطیلات نوروزی و رضایت ۸۰ تا ۹۰ درصدی مردم و مسافران از طرح سال گذشته، تصمیم شورای ترافیک بر آن شد که این طرح باری دیگر با توجه به بازبینی هایی جدید و در نظر گرفتن کمترین لطمه به بازاریان و توجه ویژه به مسائل امداد و نجات برای سال ۹۴ نیز برگزار شود.
aftabi_0434
سعید آفتابی با اشاره به امکانات خوب و حضور موثر سازمان منطقه آزاد انزلی و امکانات و جاذبه توریستی در شهر خاطر نشان کرد : این موضوع توریست و مسافر بسیاری را برای انزلی به ارمغان خواهد آورد و باید با کارشناسی دقیق در خصوص کنترل جریان ترافیک شهری اقدامات لازم انجام شود و با این تفاسیر حساسیت بر روی این طرح بیشتر از سال گذشته است .
وی در ادامه جلسه به توضیح طرح ترافیک نوروزی پرداخت و در این خصوص افزود : طرح ترافیک امسال با توجه به امکانات موجود و ساختار خیابان های فعلی تقریبا مشابه با سال گذشته بوده و با توجه به ساخت خیابان تکاوران، ساختمان دادگستری چون میدانی بزرگ در نظر گرفته می شود که ماشین ها از سمت خیابان شیلات به طور یکطرفه وارد خیابان تامین اجتماعی شده و آن جا به روی پل جدید هدایت میشوند و مسیر ورودی پل انزلی به سمت پل غازیان نیز کاملا یک طرفه خواهد بود .
این عضو جوان شورای شهر اسلامی بندرانزلی به استفاده از کنار گذر ، خیایابان باهنر و خیابان تازه تاسیس سوسر نیز اشاره نمود و گفت : تدابیری اندیشیده شده که این خیابان ها نیز در خصوص رفع مشکل ترافیکی تاثیر گذار باشند .
ریاست کمیسیون ترافیک شورا اسلامی شهر بندرانزلی به شکایت ها و نارضایتی های رستوران داران جنب شهرداری ، هتل داران میدان مرکزی شهر و مغازه داران حد فاصل میدان امام تا میدان شهرداری نیز اشاره کرده و تصریح نمود : نواقصی مطرح است و ان شا الله با اجرای طرح ترافیکی جدید این نوافص برطرف خواهد شد و تاکید ما برای یک طرفه کردن خیابان سی متری و سه بانده کردم خیابان مطهری این است که مسافران از سیکل گردشگری شهر نظیر بلوار ، موج شکن ، هتل ها و پارک پاسداران بتوانند به راحتی استفاده کنند.
آفتابی در پایان اضافه کرد : راهکارهای متعددی برای کنتل ترافیک در شهرها دنبال می شود نظیر طرح های زوج و فرد، دریافت عوارض ورود به محدوده طرح، برگه های تردد ویژه، یک رفه کردن و …. وقتی شهری چون تهران برای عبور و مرور در خیابان مهم و بزرگ خود عوارض دریافت می کند بدیهی است اجرای طرح ترافیکی در انزلی که اولین راهکار ممکن است، بهترین راه حل کنترل این مشکل است .

در انزلی باید توجه بیشتری بر علائم و تابلوهای شهری شود
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری انزلی نیز در این جلسه خاطر نشان کرد : با توجه به بررسی های و نظر سنجی های انجام شده طرح ترافیک سال گذشته رضایت عمومی را به همراه داشت و با توجه به بزرگی این طرح انتقادات مطرح شده کاملا طبیعی وقابل پیشبینی بود.
rahimi_0418
غلامرضا رحیمی در ادامه افزود: با توجه به قسمت ورودی شهر از شرق و غرب باید علائم و تابلوهای شهری بیشتر شده و مسافران به مسیر های جدید نیز هدایت شوند .
تاکید بر استفاده از تکنولوژی روز برای هدایت عابران و مسافران دیگر موضوعی بود که این مقام شهری به آن اشاره کرد و تصریح نمود : هر چه ترافیک را وارد مرکز اصلی شهر نکنیم بهتر است و قطعا از کنارگذر شهرستان نیز استفاده خواهد شد.
وی همچنین اضافه کرد : هدف ما این است که بار ترافیکی روانی را در نوروز داشته باشیم که گردشگران بتوانند به راحتی از شهر انزلی و زیبایی های آن استفاده کنند .

چیزی که در شورای ترافیک مصوب شود حتما اجرا خواهد شد / گلایه شدید از برنامه ی دریچه

در ادامه جلسه نیز ریاست شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به اتفاقات سال گذشته اظهار کرد : در اجرای یک پروژه و یا یک طرح همه ی شهروندان رضایت نخواهند داشت و باید نفع همه ی مردم در اولویت باشد و ما نیز امیدواریم در طرح ترافیک سال جدید کمترین مشکل ترافیکی را داشته باشیم و قطعا اجرا خواهد شد و امیدواریم در صورت نتیجه گیری مطلوب این طرح را بعد از عید دائمی کنیم.

badiei_0421
محمدرضا بدیعی فر در بخشی دیگر از سخنان خود به مصاحبه شب گذشته شهردار بندرانزلی با برنامه دریچه شبکه باران نیز اشاره نمود و خاظر نشان کرد : این برنامه از پروژه های شهری بندرانزلی گزارشی تهیه کردند اما فرصت کافی به جناب شهردار داده نشد و این گلایه همیشه از برنامه های مختلف شبکه باران وجود دارد که سوالات خود را به صورت پی در پی مطرح میکنند اما وقتی فرصت پاسخ گویی ایجاد می شود اجازه نمی دهند و اتمام وقت را بهانه می کنند و این به واقع جای تاسف دارد .
وی در ادامه اضافه کرد : در این برنامه شبهاتی را در ذهن مردم ایجاد کردند که شهرداری عوارضی از پایانه ها و منطقه آزاد انزلی دریافت می کند و یا در خصوص موضوعات میراث سخنانی را مطرح کردند که شهرداری را مقصر نشان دادند اما این در حالی است که این موضوع در حد شهرداری نیست و ما حتی در جلسه نیز که با حضور وزیر راه و شهرسازی وقت جناب نیکزاد برگزار شد این موضوع را مطرح کردیم که حتی مشخص شد در حوزه اختیارات ایشان نیز نبود و باید در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور مورد بررسی قرار گیرد.
ریاست شورای اسلامی شهر بندرانزلی با بیان اینکه اداره میزاث و گردشکری در امور میدان مانع تراشی میکند تصریح کرد : این اداره حتی اجازه رنگ آمیزی هم به ما نمی دهد و بعد از آزاد سازی خیابان تکاوران به عنوان تخریب آثار تاریخی از شهردار انزلی و فرمانده نیروی دریایی شکایت کرده اند و پرونده در دادگاه مطرح است و این جای تاسف دارد این برنامه ها این موضوعات را مد نظر قرار نمیدهد .
بدیعی فر همچنین به انتقال شنبه بازار انزلی به محوطه کارخانه قند و شکر نیز اشاره کرد و افزود : انتقال شنبه بازار انزلی به محوطه کارخانه قند و شکر قطعی شده است و تکلیف این موضوع قبل سال جدید مشخص خواهد شد .

ساعت و روزهای پیک ترافیک شهری در انزلی افزایش یافته است
kave_0427
جانشین پلیس راهور بندرانزلی ، محمدرضا کاوه نیز در سخنانی کوتاه با بیان اینکه ساعت پیک ترافیک در شهرستان از ساعت ۹ شب به ۶ تا ۷ غروب کاهش یافته است تصریح کرد : روزهای پر تردد با ترافیک شدید شهری از روزهای شنبه و پنجشنبه به تمامی روزهای هفته نیز افزایش یافته است و مشکلات پیش آمده میتواند با اجرای این طرح ترافیکی کمتر شود .

تاکنون اینچنین دیدگاه ترافیکی در شهر انزلی وجود نداشته است / معضل ترافیک شهری انزلی با این تیم قابل حل است
کارشناس فنی عمران شهرداری بندرانزلی نیز که در این جلسه حضور داشت خاطر نشان کرد : تا به امروز اینچنین دیدگاه ترافیکی مطلوبی در شهرستان وجود نداشته و خوشحالیم که بار علمی این شورا افزایش یافته است .
بهرام مصلح که اعتقاد داشت باید مردم چون سال گذشته تصمیمات شورای ترافیک را باور کنند تاکید کرد : تمام تصمیمات ما بر مبنای این مبنا است که با کمترین هزینه و استفاده از وضیعت موجود نتیجه مطلوب حاصل شود

۱۲ اتوبوس خصوصی و ۸ اتوبوس دولتی در عید فعال خواهند بود
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا رئیس سازمان اتوبوس رانی شهرداری بندرانزلی ، داوود میرزایی نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۲ اتوبوس خصوصی و ۸ اتوبوس دولتی در عید فعال خواهند بود افزود : ما برای اجرای طرح ترافیک نوروزی آمدگی کامل داریم و تمامی اتوبوس ها بعد تعمیرات انجام شده آماده خدمت رسانی به مسافران و مردم انزلی هستند .
در پایان جلسه نیز کلیات طرح ترافیک نوروز ۹۴ شهرستان بندرانزلی به اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت و بررسی کارشناسانه بر روی جزئیات تا چند روز آینده انجام خواهد شد .

Share