در دیدار استاندار گیلان با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در تهران عنوان شد:

ضرورت ایجاد مجتمع پارک علم و فناوری گیلان در رشت و ایجاد هزار شرکت دانش بنیان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار عصر دیروز در نشست با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در تهران از برنامه‌ی ایجاد هزار شرکت دانش بنیان در گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار عصر دیروز در نشست با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در تهران از برنامه‌ی ایجاد هزار شرکت دانش بنیان در گیلان خبر داد.

jpg3464دکتر نجفی در این نشست با اشاره به فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم واستعدادهای خوب موجود در استان در زمینه‌ی شرکت‌های دانش بنیان گفت : هم اکنون ۲۰۰ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری در حال دریافت مجوز برای تأسیس شرکت‌های دانش بنیان هستند که از این تعداد ۲۰ شرکت دانش بنیان از استان در جشنواره‌ی علم تا عمل در تهران شرکت کردند و موفق به کسب جوایز ملی شدند.
وی با اشاره به وجود مراکز رشد اقماری در رودسر، آستانه‌اشرفیه، رودبار، انزلی و آستارا و همچنین ۳۰ کانون خلاقیت در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد تخصصی گردشگری و کشاورزی گفت : با همکاری و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فعال شدن ظرفیت‌های موجود برنامه ایجاد هزار شرکت دانش بنیان در گیلان در حال اجرا است.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه به منظور افزایش تعداد این شرکت‌ها که موجب ایجاد اشتغالزایی و تولید ثروت در استان می‌شود ایجاد مجتمع پارک علم و فناوری گیلان در رشت ضروری است گفت: از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌خواهیم تا به رفع موانع در اختیار قرار دادن مجتمع انبارها و ادارات دخانیات در رشت جهت ایجاد این مجتمع کمک کند.
وی همچنین خواستار ایجاد نمایندگی مستقل صندوق نوآوری و شکوفایی در گیلان شدو گفت: تأسیس این نمایندگی در گیلان موجب حمایت هر چه بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان می‌شود.
دکتر نجفی همچنین به ظرفیت‌های کم نظیر گیلان در ارتباط با کشورهای آسیای میانه، حاشیه‌ی دریای خزر و قفقاز اشاره و پیشنهاد کرد : با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بازار فن آوری برای صادرات در آستارا ایجاد شود.
دکتر نجفی همچنین خواستار حمایت از تأسیس شرکت‌های دانش بنیان در بخش گردشگری و کشاورزی شد و گفت : ایده‌ها و اقدامات این شرکت‌ها ضمن تولید ثروت می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات استان باشد.

معاون علمی و فن آوری ریاست جمهوری نیز در این نشست با اشاره به کاهش ۳ درصدی سود تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی گفت : سود تسهیلات خطوط اعتباری برای تجاری سازی ایده ها از ۱۷ به ۱۴ و تسهیلات مشارکتی از ۱۴ به ۱۱ کاهش یافته است.
دکتر ستاری با اشاره به تصویب پرداخت تسهیلات به ۲۷۰ شرکت دانش بنیان گفت : تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان کشور پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه سال آینده سرمایه‌ی این صندوق هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است گفت : این صندوق بهترین فرصت برای شکوفایی اقتصاد دانش بنیان در کشور است چرا که صاحبان ایده در این صندوق برای دریافت تسهیلات با موانع موجود در بانک‌ها مواجه نمی‌شوند.
وی همچنین از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تأسیس شرکت‌های دانش بنیان در بخش گردشگری، شیلات و کشاورزی در گیلان خبر داد و گفت : یکی از وظایف شرکت‌های دانش بنیان بهبود زندگی مردم است که در قالب نوآوری و استفاده از تکنولوی‌های نوین شکل می‌گیرد.

Share