انتقاد اسماعیل حاجی‌پور نسبت به عملکرد شورای گیلان

شورای شهر رشت پولی به حساب شورای استان گیلان واریز نکند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حاجی‌پور خطاب به اعضای شورای شهرستان رشت تاکید کرد: از امروز هیچ شورایی پولی به حساب شورای استان واریز نمی‌کند زیرا پول‌هایی که شورای شهر استان از ما می‌گیرد هیچ مبلغی به شورای شهرستان اختصاص نمی‌یابد در حالی که برای سامان دادن به وضعیت شهرستان نیاز به هزینه‌کرد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اسماعیل حاجی‌پور صبح امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهرستان نسبت به اقدام شورای گیلان در اخذ بودجه شورای شهرستان انتقاد کرد.

hajiporوی با بیان اینکه فعالیت شورای شهرستان رشت از ۱۶ ماه پیش آغاز شده است، افزود: در این مدت کسی از ما نپرسید تامین هزینه‌های شورای شهرستان از کجا است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه این شورا هیچ‌گونه منابع مالی ندارد، افزود: درآمد شورای تنها از محل دو درصد بودجه شهرها است که این مبلغ نیز به حساب شورای گیلان واریز می‌شود در حالی که شورای استان نباید پولی که متعلق به شورای شهرستان است را دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه شورای استان دارای منابع مالی است، تصریح کرد: با وجود برخورداری از منابع مالی خوب، باز هم به دنبال بودجه شورای شهرستان است.

حاجی‌پور خطاب به اعضای شورای شهرستان رشت تاکید کرد: از امروز هیچ شورایی پولی به حساب شورای استان واریز نمی‌کند زیرا پول‌هایی که شورای شهر استان از ما می‌گیرد هیچ مبلغی به شورای شهرستان اختصاص نمی‌یابد در حالی که برای سامان دادن به وضعیت شهرستان نیاز به هزینه‌کرد است.

وی از اعضای شورای بخش‌های شهرستان رشت خواست تا هر چه سریع‌تر بودجه سال آینده خود را به شورای شهرستان برای تصویب نهایی ارائه کنند.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه فرصتی برای تصویب بودجه با توجه به پایان سال باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهرستان یک هفته وقت خود را برای تنظیم بودجه صرف کنند و هر چه سریع‌تر آن را ارائه دهند.

وی پاکسازی معابر روستاها و بخش‌های نزدیک به شهرها را مورد تاکید اعضای شورای شهرستان قرار داد و یادآور شد: با توجه به درپیش بودن سال جدید برخی ورودی شهرها در روستاها مانند «کوچصفهان» مناظر زیبایی ندارند و باید نسبت به پاکسازی این ورودی‌ها هر چه سریع‌تر اقدام شود.

حاجی‌پور درباره تشکیل تعاونی توسعه عمران شهرداری رشت، خواستار مشارکت اعضای شورای شهرستان و بخش‌ها برای مشارکت در تشکیل هر چه سریع‌تر این تعاونی شد./فارس

Share