با برگزاری نخستین جلسه به ریاست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی

شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد انزلی شروع به کار کرد+انتصاب اعضای شورا

ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، که براساس حکم وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش این منطقه منصوب شده، در این نشست شورای مزبور را یک شورای راهبردی اعلام کرد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد انزلی به ریاست مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان برگزار شد.
شورای آموزش و پرورش منطقه یک شورای راهبردی است
u7a0oy7a رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، که براساس حکم وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش این منطقه منصوب شده، در این نشست شورای مزبور را یک شورای راهبردی اعلام کرد و اظهار داشت: رویکرد سازمان منطقه آزاد انزلی بهره گیری از خرد جمعی و نظرات نیروهای متخصص به منظور هم افزایی بیشتر است و امیدوارم با تشکیل این شورا علاوه بر رشد خدمات رسانی به واحدهای آموزشی سطح منطقه ، شاهد گسترش فضائل اخلاقی از جمله راستگویی، امانتداری و وفای به عهد باشیم تا در آینده از برکات فعالیت شورای آموزش و پرورش بیشتر بهره بریم.
وی با بیان اینکه مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش در این منطقه نیازمند توجه بیشتر در حوزه امکانات زیرساختی می باشند، گفت: طی این مدت نیازهای زیرساختی مدارس منطقه شناسایی شده و در سال آینده ۱۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای سازمان به توسعه زیرساختهای آموزش و پرورش مدارس محدوده منطقه اختصاص خواهد یافت.
رضا مسرور رویکرد سازمان متبوع خود در توسعه مدارس محدوده منطقه را حرکت در راستای تبدیل به مدارس هوشمند اعلام کرده و افزود: موضوعات معیشتی معلمان مدارس محدوده نیز برای ما حائز اهمیت بوده وتمامی معلمان شاغل در محدوده این منطقه می توانند از معافیت مالیاتی بر حقوق استفاده نمایند.
وی با تصریح بر اینکه هدف این سازمان اجرایی کردن تفاهمنامه منعقده میان وزیر آموزش و پرورش و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است، اظهار امیدواری نمود که شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد انزلی منشأ خیر برای منطقه و استان باشد.
شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد انزلی اقدامی قابل تقدیر و الگو ساز
حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه شهرستان بندر انزلی و عضو شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد انزلی در این جلسه آغاز فعالیت این شورارا قابل تقدیر ارزیابی کرد و افزود: دیدگاهی که منطقه آزاد در حوزه آموزش و پروش و نیروی انسانی دارد قابل تقدیر است و فعالیت چنین شورایی می تواند نقش بسزایی در برطرف نمودن مشکلات معلمین به عنوان مهمترین بخش نهاد آموزش و پرورش، ایفا نماید و امیدواریم شاهد اثرات مثبت این شورا برای توسعه همه جانبه آموزش و پرورش به عنوان یک نمونه عینی و الگو برای تسری در سطح کشور باشیم.
وی نظام مقدس جمهوری اسلامی را الگویی برای زمامداری اسلام راستین در جهان اعلام کرد و افزود: باید در زمینه توسعه فرهنگ و آموزش و پرورش عدالت اقتصادی-اجتماعی مورد نظر اسلام را اجرا کنیم.

با تشکیل این شورا، منابع منطقه آزاد انزلی صرف تربیت نیروی انسانی کارآمد می شود
مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان و نایب رییس شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد انزلی اقدامات این سازمان را در حوزه فرهنگی و آموزش و پرورش بسیار مناسب ارزیابی نمود و گفت: از طریق تشکیل این شورا، منابع منطقه آزاد انزلی در تربیت نیروی انسانی کارآمد مورد نیاز کشور در سالهای آتی، در حوزه های مختلف هزینه می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به ظرفیت های بی نظیر نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اظهار داشت:قطعن با همدلی ،همفکری و هم گرایی موجود در میان اعضا،این شورا قدم های مناسبی برای توسعه آموزش و پروش منطقه برخواهد داشت.
وی به بیان چند نمونه از همکاریهای اداره کل متبوع خود و سازمان منطقه آزاد انزلی پرداخت و افزود: تجلیل از نخبگان کنکور سال ۹۴ استان با حمایت این سازمان و حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی یکی از این نمونه ها می باشد.
سید ضیاء الدین شفیعی معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی و عضو این شورا در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد معاونت متبوع خود افزود: عمده فعالیتهای سازمان در یک سال گذشته در حوزه آموزش و پرورش در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری بوده که به ترتیب هوشمند سازی و تأمین امکانات آموزشی مدارس محدوده و مباحث محتوایی مانند برگزاری طرح افطار اول برای دانش آموزان محدوده منطقه از جمله این طرح های اجرا شده می باشند.
وی افزود : اصلی‌ترین زیرساخت تحول و رشد فرهنگی که خود زیربنای هرگونه توسعه اجتماعی و نیز اقتصادی است اهتمام به امر آموزش و پرورش است
گفتنی است با حکم دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش سید حسین دریابیگی رییس آموزش و پرورش شهرستان بندر انزلی به عنوان دبیر شورا ،علی شیر افکن مدیر فرهنگی و آموزشی و مجید فاتحی مدیر اجتماعی وسلامت سازمان و آمنه نجفی ،آزیتا غفاری و رضا سلیمی به عنوان دیگر اعضا این شورا منصوب شدند.
در این نشست مدیران اداره کل آموزش و پرورش گیلان ، مدیران مناطق آموزشی محدوده،معاون اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند.

Share