رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

شعبان نژاد:اغلب کشاورزان گیلان خرده مالک هستند و قدرت ریسک بالایی ندارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: اغلب کشاورزان گیلان خرده مالک هستند و چون همه زندگی شان وابسته به شالیزار است قدرت ریسک بالایی ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: اغلب کشاورزان گیلان خرده مالک هستند و چون همه زندگی شان وابسته به شالیزار است قدرت ریسک بالایی ندارند.shali-berenjed

علیرضا شعبان نژاد از تشکیل کمیته فنی برای اجرای کارهای علمی در مزارع برنج استان خبر داد و گفت: کشاورزان مجهز به علم تولید دو برابری در اراضی کشاورزی دارند.

وی با بیان اینکه تکنولوژی کشاورزی را اقتصادی تر می کند، اضافه کرد: مکانیزاسیون موجب کاهش هزینه های تولید می شود و هرگاه با کمترین هزینه ها تولید کردیم در رقابت ها هم پیروزتر خواهیم بود.

مهندس شعبان نژاد با اشاره به اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، ادامه داد: ۱۸۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان قابلیت تجهیز و نوسازی دارند و برای اینکه تمام این اراضی نوسازی و تجهیز شوند به ۴ سال زمان نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه اغلب کشاورزان گیلان خرده مالک هستند و چون همه زندگی شان وابسته به شالیزار است قدرت ریسک کمتری دارند، تصریح کرد: برای انتقال یافته های علمی به شالیزارها ما مزرعه الگویی داریم تا کشاورزان نتایج را مشاهده کنند و بدون دغدغه از تولید سنتی محصولات خود گذر کنند.

وی با اشاره به اینکه گیلان ۳۱۷ هزار نفر بهره بردار در بخش کشاورزی دارد، خاطرنشان کرد: ۷ درصد بهره برداران کشاورزی کشور در استان ما به سر می برند.

شعبان نژاد افزود: شالیکاران گیلانی نسبت به توصیه های کارشناسان کشاورزی و هشدارهای رسانه های استان امسال خوب عمل کردند و با انجام شخم زمستانه در شالیزارهایشان موجب مدیریت در مصرف بهینه آب استان خواهند شد.

Share